kevral Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Lurte på hvordan man sjekker for stabilitet? Forstått det slik som at man kjører f.eks. 3DMark, men har ikke skjønt om jeg skal se etter feilmeldinger, eller artifacts? Noen som kan gi en fersking noen raske tips? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 http://www.mersenne.org/ Her finne du ett prog som hette prime95, ypperlig til å teste stabiliteten til CPU I 3dmark e det vel bara å se etter artifacts ja. Ellers merke du at poengsummen går ned hvis systemet blir klokket for langt. Edit: Oisann da. Stod GPU og ikkje CPU i topic Lenke til kommentar
kevral Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Se etter artifacts....OK. Men poengsummen min ble akkurat halvert siste gangen jeg kjørte 3DMark; hadde messet litt med anti-aliasing og "performance-quality"-sliderne. Men etter å ha "restored defaults" var poengsummen fremdeles på omtrent halvparten av hva den var første gang jeg kjørte testen! Noen forklaring? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Altså, du ma skru av alt av AA AF Vsync Bipmap og alt der ned på null før du kjøre en test med 3dmark03. Alt på preformance og ingenting på quality. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Kjør 3dmark 2001 eller 2003 et par tre ganger etter kverandre. Om maskina holder seg gåande gjennom alle, og uten artifacts kan du sei at GPU er stabil og kan klokkast litt lengre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå