Jajakanskjedet Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Hei! Installerte en minnekortleser i stasjonære pcen min iste, og under den prosessen slet jeg veldig å få i ene kontakten, (stor blå med mange hull, cya 10 oppe og 10 nede) Mener det var usb.3.0. Det som skjedde var at jeg klarte å bøye noen av de taggene på 3.0 inngangen på hovudkortet...har bare en. Er det noen måte jeg kan fikse dette på? Finnes det en annen løsning? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Snakker du om USB 3.0 inngangene på baksiden? Om du har greid å bøye pinsa så er de ikke så fryktelig lette å rette ut igjen Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Snakker du om USB 3.0 inngangene på baksiden? Om du har greid å bøye pinsa så er de ikke så fryktelig lette å rette ut igjen Er en stor blå inngang på framsiden...peker fremover mot fremsiden av pcen. Og ja, er pinsa som har blitt bøyd :S Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hvis det er en sånn: http://images.anandtech.com/doci/3877/usbclo.jpg Bør det være mulig å rette dem opp igjen, om du ikke har knekt noen av dem. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Er en sånn ja... Forresten, kortleseren jeg har kjøpt som jeg prøvde å koble til er en sånn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776430 Får alt til å fungere unntatt usb3.0 (så klart) og minnekortleserene... driver usb 3.0 ledningen disse også ? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 USB 3.0 ledningen kobler du til via den blå (merkelig nok ) kablen, den går inn i en blå konktakt nederst på HK. Den blå ledningen driver nok usb 2 og 3. E-sata drives av Sata kablen Deretter tror jeg minnekortene blir lest av den siste kablen. Om derimot det ikke skulle være en firewire kabel. Da blir nok resten også drevet igjennom usb ( blå ) kablen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå