Inge Rognmo Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Megler skal forsikret seg om at alle budgivere har finansiering i orden før bud kan aksepteres. Og du kan naturligvis vise til hvor i avhendingsloven, eiendomsmeglerloven eller -forskriften dette står? Det finner ikke jeg noe om, nemlig... Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hvordan gikk kontraktsmøte idag? Interessant både å få bekrefta at kontrakten ble underskrevet, og å høre om stemningen i rommet. Lenke til kommentar
Populært innlegg Tina_28 Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Kontraktsmøte gikk for så vidt greit. De beklaget seg og var skikkelig gira på å flytte i leiligheten, gleder seg enormt. Jeg personlig var litt avhold, det var ikke som første gangen vi møttes, nå var jeg bare int. i underskriftene jeg, jeg klarte ikke å slappe av før vi var ferdige, da kunne jeg puste lettet ut. og godt er det. Nå kan vi konsentrere oss om huset vårt. Igjen, tusen takk til alle som hjalp meg på vei Endret 23. oktober 2013 av Thea_26 10 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Og du kan naturligvis vise til hvor i avhendingsloven, eiendomsmeglerloven eller -forskriften dette står? Det finner ikke jeg noe om, nemlig... Det har jeg ikke påstått heller. Meglers plikt til å sjekke finansiering faller inn under kravet til god meglerskikk. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det har jeg ikke påstått heller. Meglers plikt til å sjekke finansiering faller inn under kravet til god meglerskikk. Ok. Ikke lovfestet, med andre ord. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Ok. Ikke lovfestet, med andre ord. Jo, i og med at kravet til god meglerskikk er lovfestet i eiendomsmeglingsloven § 6-3. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå