Alastor Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Du bør bare ringe i morgen, første kontordag. Samtidig er det viktig å få ting skriftlig framover. 1 Lenke til kommentar
Tina_28 Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Da har jeg fått snakket med megleren. De nekter å overta Var det jeg fryktet. De ville komme med kompensasjon til oss, at vi skal si en sum + at de kommer til å dekke evnt? tap ved ny salg. Jisses!!!!!! Har ikke lyst å gå gjennom den visningsprossesen på nytt, virkelig. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Har du kommunisert noe til dem enda? Du burde umiddelbart varsle dem om at du kommer til å kreve dem for alle utgifter ved dekningsalg, og det må du gjøre innen rimelig tid for å ha rett til noe som helst. Dette er verdt å bruke et par advokattimer på å få forberedt, og få orden på alt du skal kreve. Megler er ikke den du skal ta dine råd fra her. Synes ikke du bør sitte å vente fordi det er "vanskelig". Du må kreve rett for å få rett. 2 Lenke til kommentar
frevild Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Da har jeg fått snakket med megleren. De nekter å overta Var det jeg fryktet. De ville komme med kompensasjon til oss, at vi skal si en sum + at de kommer til å dekke evnt? tap ved ny salg. Jisses!!!!!! Har ikke lyst å gå gjennom den visningsprossesen på nytt, virkelig. Du må få dekket alle kostnader til ny visning, iallfall. Du kan be megleren din anslå dem. I tillegg kommer det du eventuelt vil tape på et nytt salg, dersom dette skjer til lavere pris. Her er det to muligheter, enten blir dere enige om en sum allerede nå, eller så avventer dere det nye salget og ser hva tapet faktisk blir. Velger dere å bli enige om en sum nå, vil den enten være høyere enn tapet (noe du tjener på) eller lavere (noe de tjener på). Det mest korrekte er nok at dere avventer. 1 Lenke til kommentar
stue Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Stakkars selger. For et mas. Det fører jo til masse stress og ekstraarbeid at hun må selge på nytt. Kan hun ikke kreve at det eldre ekteparet faktisk kjøper, og at de må stå for salget videre? 1 Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Istedenfor for å sutre. Har noen av dere tatt i betraktning at det eldre paret er demente. Eller kanskje 1 av personene hos paret er demente? Det er ikke lett å oppdage en slik sykdom. Paret kan også være gradvis demente også. De kan huske alt i livet, men kan hende at de ikke husket hva som skjedde igår for eksempel. Eller de gav inn et anbud, men husket ikke at de hadde nok penger til å kjøpe huset [gradvis dement]. Dermed måtte de ombestemme seg. Selger er altfor rask i svingene med å dømme mennesker. Egoistisk og syter som en unge når det ikke går hans/huns vei. Jeg skal ha det som jeg vil sier selger Endret 21. oktober 2013 av Anvilycus Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Istedenfor for å sutre. Har noen av dere tatt i betraktning at det eldre paret er demente. Eller kanskje 1 av personene hos paret er demente? Det er ikke lett å oppdage en slik sykdom. Paret kan også være gradvis demente også. De kan huske alt i livet, men kan hende at de ikke husket hva som skjedde igår for eksempel. Eller de gav inn et anbud, men husket ikke at de hadde nok penger til å kjøpe huset [gradvis dement]. Dermed måtte de ombestemme seg. Selger er altfor rask i svingene med å dømme mennesker. Egoistisk og syter som en unge når det ikke går hans/huns vei. Jeg skal ha det som jeg vil sier selger Hadde det vært kun 1 person så kanskje.... men du har nok sett for lenge på TV-aksjonen i går. Kontakt advokat ASAP. Krev: - at megler fakturerer dem direkte for ekstrautgiftene - at du får mellomlegg hvis leiligheten blir solgt for mindre - at rentene til lånet den tiden det tar ekstra å få solgt dekkes av dem 7 Lenke til kommentar
Tina_28 Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Snakket med megler å sa at jeg står på mitt og han snakket med dem og de sa at de skal allikevel kjøpe og det er det. Endelig. Men for noen mennesker, hva var vitsen med å si at de ikke vil kjøpe for deretter si at de vil. Hun, glad det er over og håper ikke de ombestemmer seg igjen til vi skal på kontraktsmøte. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Selger er altfor rask i svingene med å dømme mennesker. Egoistisk og syter som en unge når det ikke går hans/huns vei. Jeg skal ha det som jeg vil sier selger Det er du som er raskt ute med å dømme. Endret 21. oktober 2013 av frevild 7 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Istedenfor for å sutre. Har noen av dere tatt i betraktning at det eldre paret er demente. Eller kanskje 1 av personene hos paret er demente? Det er ikke lett å oppdage en slik sykdom. Paret kan også være gradvis demente også. De kan huske alt i livet, men kan hende at de ikke husket hva som skjedde igår for eksempel. Eller de gav inn et anbud, men husket ikke at de hadde nok penger til å kjøpe huset [gradvis dement]. Dermed måtte de ombestemme seg. Selger er altfor rask i svingene med å dømme mennesker. Egoistisk og syter som en unge når det ikke går hans/huns vei. Jeg skal ha det som jeg vil sier selger Ja, Gud forby at noen krever at avtaler skal holdes. 9 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Eller de gav inn et anbud, men husket ikke at de hadde nok penger til å kjøpe huset [gradvis dement]. Dermed måtte de ombestemme seg. I så tilfelle er det megleren som er dement. Megler skal forsikret seg om at alle budgivere har finansiering i orden før bud kan aksepteres. 3 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Snakket med megler å sa at jeg står på mitt og han snakket med dem og de sa at de skal allikevel kjøpe og det er det. Endelig. Men for noen mennesker, hva var vitsen med å si at de ikke vil kjøpe for deretter si at de vil. Hun, glad det er over og håper ikke de ombestemmer seg igjen til vi skal på kontraktsmøte. Veldig bra!! Glad det løste seg PS: Få det skriftlig bekreftet at de kjøper allikevel. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Veldig bra!! Glad det løste seg PS: Få det skriftlig bekreftet at de kjøper allikevel. Det er vel det en kontrakt er til for... en skriftelig bekreftelse er ikke etter det jeg forstår mer bindende enn selve budet uansett. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Et muntlig bud og en skriftlig bekreftelse er akkurat likeverdige, det er helt rett - men det føles garantert ikke slik for de som har vinglet i denne saken. Lenke til kommentar
Tina_28 Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Veldig bra!! Glad det løste seg PS: Få det skriftlig bekreftet at de kjøper allikevel. Skal på kontraktsmøte på Onsdag, inntil da klarer ikke jeg å slappe helt av enda. Jeg bare klarer ikke å skjønne det, hva var vitsen med å si at de ikke vil kjøpe for idag si at de vil. Jeg sa til megleren at hvis de fortsatt ikke vil kjøpe, så skal jeg ta kontakt med tingrett. Da ble de nok litt redde, tenker jeg. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Skal på kontraktsmøte på Onsdag, inntil da klarer ikke jeg å slappe helt av enda. Jeg bare klarer ikke å skjønne det, hva var vitsen med å si at de ikke vil kjøpe for idag si at de vil. Jeg sa til megleren at hvis de fortsatt ikke vil kjøpe, så skal jeg ta kontakt med tingrett. Da ble de nok litt redde, tenker jeg. Første ting først... bra det ordnet seg så får vi bare håpe de følger opp på kontraktsmøte. Husk, hvis "elefanten" i rommet tas opp så sørg for at det blir fra deres side først.... hvis da kontrakten ikke allerede er underskrevet da. Skal ikke mye diskusjon/uenighet/krangling før noen setter seg på bakbena. Min første tanke angående budgiver er at de nok ble usikre på budet... en kommentar fra en venn/bekjent som "var ikke det litt mye" eller "virkelig, er ikke det litt på landet da" er av og til alt som skal til for at noen får kalde føtter og blir usikker. Deretter så kontakter de megler å trekker budet å deretter gjør seg utilgjengelig noen dager for å se om problemet bare forsvinner i løse luften. Når de faktisk skjønner at det vil resultere i store problemer å trekke budet så skjønner de at det er bedre å bare kjøpe leiligheten. Det er ihvertfall slik jeg oppfatter det... 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Til trådstarter om det kommer flere skjær i sjøen, og andre som finner veien til denne tråden for hjelp:Om du er kjøper eller selger, TEGN EIERSKIFTEFORSIKRING! Jeg snakker av erfaring etter en årslang tvist, der motpart hadde forsikring, og ikke vi - vi hadde all rett på vår side, men guri for en kamp! Det koster så lite med den forsikringen, og den STORE fordelen er at du da har en "gratis" advokat, så du slipper å sitte å plundre på dette alene. Jeg syns jeg så TS hadde tegnet eierskifteforsikring? Isåfall skulle det første du gjorde vært å ringe dem(help/protector), og få dem til å fronte saken din. (Jeg er ikke sikker, men antar at forsikringen gjelder også det preliminært oppgjøret, ikke bare etter?) 2 Lenke til kommentar
stue Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (Jeg er ikke sikker, men antar at forsikringen gjelder også det preliminært oppgjøret, ikke bare etter?) Det er jo et interessant spørsmål. Kanskje selger bør sjekke opp dette. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) På hvilken måte er eierskifteforsikring til hjelp i slike situasjoner TS har havnet i? Eierskifteforsikring omhandler vel ikke budgivere som trekker seg? http://em.dnbeiendom.no/hva-er-eierskifteforsikring-og-hva-dekker-den Endret 22. oktober 2013 av Mr.M Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Det jeg trodde(håpte) var at eierskifteforsikring doublet som en form for "advokatforsikring" totalt sett ifb med boligsalget - det ser desverre ikke ut til å være tilfelle, men at den kun gjelder feil/mangler/rettsaker. Anbefalingen står dog definitivt ved lag, av nettopp de grunner. I tilfeller som TS, vil da et medlemsskap i Huseiernes Landsforbund e.l. være til større hjelp, da får man advokatbistand rundt alt som gjelder eiendommen din: http://www.huseierne.no/om-oss/radgivning/juridisk-radgivning/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå