Christok Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Hei,Jeg har nylig kjøpt ny CPU (Intel Core i3, Haswell) og nytt hovedkort (MSI B85-G43, Socket-1150, Haswell). Jeg bruker DVI utgangen på hovedkortet og alt fungerer fint.Men, med en gang jeg kobler til mitt dedikterte skjermkort (Gefore Gtx 460 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI) får jeg ikke lenger noe videosignal, uavhengig av hvilken/type videoutgang jeg bruker.Hvorfor? Hva kan jeg prøve for å fikse dette? Endret 16. oktober 2013 av Christok Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Når du setter i dedikert skjermkort blir hovedkortets utganger deaktivert og du må bruke skjermkortets utganger. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hvis du fortsatt har skjermen tilkoblet hovedkortet, så vil det skje som Mr D sier. Men hvis du mener at du kobler skjermen til dediktert skjermkort og du mister signalet, da må du nok inn i BIOS og skifte kilde for skjermkort. Normalt skal dette stå i Auto, men det hender at det står hovedkortet sin utgang som Default. Så du må koble til skjermen til hovedkortet igjen, gå inn i BIOS (hvordan finner du i manualen) og sett Video til Auto eller PCIe som First. Igjen dette finner du ut av i manualen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Kan jo også være et problem at det ikke er koblet strøm til skjermkortet. Skal vel ha 2 stk 6-pin... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå