Gå til innhold

Koster jo mer med nytt blekk enn med ny skriver. Kan du anbefale en billig alt i ett skriver?

Anbefalte innlegg

Det er relativt sjeldent vi bruker skriver her i hus, og når det skal brukes så gjøres det stort sett flittig i en ukes tid før den gjerne står parkert i ett halvt års tid.

Blekkpatroner er da stort sett ødelagt og må kjøpes inn på nytt, og da snakker vi fort om en utgift på 600,- kroner.

Så nå er jeg litt lei av patroner som koster mer enn selve skriveren, og tenker å kjøpe en billig skriver med skanner istedet.

Noen som har en alt i ett skriver å anbefale? Hva med en Canon MP 230 som koster 350,- kroner? Eventuelt en Canon MG4250 til 499,- om jeg ønsker trådløst.

Jeg kan jo nesten kjøpe to skrivere for samme pris det koster å kjøpe blekk til Canon MP620.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan gå god for HP sine photosmartskrivere. De er veldig pålitelige, enkele og kan gjøre det aller meste. I tillegg får du kjøpt value XL-tonerpakker. Da får du relativt rimelige utskrifter farge og sort hvitt.

Canonen har jeg personlig dårlige erfaringer med. Drivertrøbbel fra helvette. Endte meg at jeg kastet den veggimellom, bokstavlig talt. Det var og en relativt dyr skriver som krevde dyrt blekk. Noe kopiblekk var ikke godt mottatt...

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med tørt blekk etter et par måneder i utlandet. Løsningen er selvfølgelig laserskriver. Du får fullt brukbare ting til 1500 kroner, trådløst med kopi og skanner. De tusen kronene det koster mer enn en dårlig blekkskriver sparer du fort inn.

Lenke til kommentar

499,- koster value-pakken. Da har du alle fargene i XL. Det gir deg 90 øre for en fargeutskrift.. Bare sort XL får du ned i 58,- for XL i kopiblekk....

Tja, laser lønner seg ved større volumer. En har jo også en spool en må skifte der som er dyr..

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Ett raskt søk viser at blekk til Photosmart 5520 koster mer enn til skriveren jeg har nå.

Hvor får jeg kjøpt XL pakker som du nevner?

Selv har jeg kjøpt fra ebay. 69kr inkludert frakt fra hong kong eller noe slikt. Tok litt tid men ikke så alt for lenge å vente, 1 uke. Det verste av alt er at det går helt knirke fritt. Dette var en XL patron til HP Deskjet 3050a.

Kjøpte meg billig skriver til under 200kr på elkjøp for noen år siden. Var litt artig når han som satt bak kassen spurte om jeg skulle ha trygghets forsikring. Måtte nå bare høre hva prisen var, for som jeg tenkte kostet denne 100kr mer enn hva selve skriveren kostet. Da gliste jeg og spurte om han syns det hørtes lønnsomt ut når jeg like så greit kunne kjøpt meg to skrivere og spart 100 lappen...

Endret av otl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Laserskrivere bruker toner (pulver). Det skal være tørt. :p

Ja, var litt usikker på hva de brukte.. så skrev "tørt", in quotes.. :) Men, vil det si at disse toner/pulver-greiene holder seg kjempelenge? Så, hvis man går til anskaffelse av en laserskriver, så slipper man problemet med pulver blir ubrukelig før det blir brukt opp?

:)

Lenke til kommentar

Ja, var litt usikker på hva de brukte.. så skrev "tørt", in quotes.. :) Men, vil det si at disse toner/pulver-greiene holder seg kjempelenge? Så, hvis man går til anskaffelse av en laserskriver, så slipper man problemet med pulver blir ubrukelig før det blir brukt opp?

:)

Det er riktig. Fargelaser koster jo faktisk ikke all verden heller, vet ikke hvordan kvaliteten er:

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s144966797&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Photosmart 5524. Ikke vet jeg noe om kvaliteten på hverken skriver eller utskrift, men den var billig og blekk til den er billig. Skriver med ekstra patroner kom på 618,-

De solgte sett med alle fire patronene til 219, og da var det originalt blekk.

Til sammenligning krever Canon skriveren min 5 partroner til en snittpris på 139,- pr stykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...