Eu-Lars Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Har hytte i Sverige, og har parabol med CD, har også bredbånd der, men da jeg prøver CD GO, så får jeg beskjed om at dette ikke kan brukes utenfor Norge, finnes det en løsning slik at jeg kan få norsk IP adresse på denne boksen??? Vet det finnes VPN tjenester for pcen, men ikke for dette, evt en router som støtter VPN Lenke til kommentar
kimboe Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Har hytte i Sverige, og har parabol med CD, har også bredbånd der, men da jeg prøver CD GO, så får jeg beskjed om at dette ikke kan brukes utenfor Norge, finnes det en løsning slik at jeg kan få norsk IP adresse på denne boksen??? Vet det finnes VPN tjenester for pcen, men ikke for dette, evt en router som støtter VPN Hei, har også kjøpt meg hytte i Sverige og leter etter løsning på hvordan jeg kan få Canal Digital der med norske kanaler. det er parabol antenne på veggen på hytta, vet du om det er mulig å ta med en norsk CD HD boks for parabol og sette på hytta i sverige med norsk kort? (dette er vistnok ikke lov) vi har en hytte i norge i familien, der er det også CD abonnement, vil trolig være rimeligste løsning å kjøpe 1 ekstra rom på denne hytta, ta med den boksen og kortet til Sverige og bruke den der, vet du eller noen andre her om det vil fungere? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hei, har også kjøpt meg hytte i Sverige og leter etter løsning på hvordan jeg kan få Canal Digital der med norske kanaler. det er parabol antenne på veggen på hytta, vet du om det er mulig å ta med en norsk CD HD boks for parabol og sette på hytta i sverige med norsk kort? (dette er vistnok ikke lov) vi har en hytte i norge i familien, der er det også CD abonnement, vil trolig være rimeligste løsning å kjøpe 1 ekstra rom på denne hytta, ta med den boksen og kortet til Sverige og bruke den der, vet du eller noen andre her om det vil fungere? Det du foreslår vil fungere hvis antenneløsningen er "vanlig" og innstilt riktig. Men du bryter kontrakten du har signert med Canal Digital. 3 Lenke til kommentar
kimboe Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) hvordan får man norsk tv i sverige på lovlig vis? Vil et kabel tv kort fungere på parabol dekoder? Endret 17. oktober 2013 av kimboe Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 hvordan får man norsk tv i sverige på lovlig vis? Eneste jeg vet om er NRK1 i Com Hem sitt kabelnett (koster ekstra). Vil et kabel tv kort fungere på parabol dekoder? I utgangspunktet ikke, men vet at i "gamle dager" fungerte noen CD kabel-TV-kort i CD satelittmottakere. 1 Lenke til kommentar
kimboe Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 takk for hjelpen, ser at comhem ikke fungerer over parabol men kun kabeltv og at de ikke lengre har avtale med canal digital. da er så vidt jeg kan se eneste løsning for å få norsk tv i sverige å ta med seg utstyr og kort fra Norge, merkelig greier egentlig. tidligere eier av hytta hadde canal digital og norsk tv, regner med at antenna da er stilt inn riktig og at det bare er å plugge inn ny hd dekoder med kort, skru på tv´n jekke en øl og sette seg tilbake i godstolen.? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 da er så vidt jeg kan se eneste løsning for å få norsk tv i sverige å ta med seg utstyr og kort fra Norge, merkelig greier egentlig. Det er ikke noe merkelig i det hele tatt. Poenget er penger og opphavsrettigheter. Svenske TV-stasjoner kjøper programmer for å vise det i Sverige og norske TV-stasjoner kjøper de samme programmene for å vise dem i Norge og da ligger det i avtalene at programmene ikke skal spres utenfor landet. 2 Lenke til kommentar
kimboe Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 kabel tv kort fra Canal Digital funker fint i en gammel parabol dekoder, vips, norsk tv i sverige. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Kjøp en VU+ solo boks som du har på hytta, så tar du bare med deg kortet når du skal dit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå