screenman Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) BUP, sandviken sykehus i Bergen og den psykiatriske klinikken jeg for tiden er frivillig innlagt på vurderer det sterkt sannsynlig at jeg har en medfødt autisme forstyrrelse. Jeg har tatt noen tester som har vist at jeg har noen felles trekk som er vanlig ved en autisme forstyrrelse, og noen trekk som ikke er vanlig ved en autisme forstyrrelse. Noe jeg lurer på er tingen med motivasjonen min for hverdagslige ting som dusing, pusse tennene, rydde, vaske, støvsuge, bytte klær, osv.. Til tider kan jeg gå flere uker uten å dusje, pusse tennene, rydde, støvsuge, byte klær, vaske, og lignende. Dette fordi motivasjonen min er helt på bånd, og jeg ser ikke meningen med å gjøre disse tingene. Samtidig driter jeg også i om jeg lukter vondt, ser lite bra ut, eller at hjemmet ser ut som rene kloakken. Men når motivasjonen min er på topp, så kan jeg dusje hver dag, pusse tennene hver dag, vaske og støvsuge 1-2 ganger i uken, rydde når det trengs, og alt som er vanlig. Grunnen til at jeg faktisk klarer og gidder å gjøre dette når motivasjonen min er på topp, er fordi når jeg gjør disse tingene så føler jeg at jeg gjør noe nyttig, som samtidig føles utrolig godt og deilig. Samtidig så blir jeg angstfull om jeg ikke gjør disse tingene, når jeg har denne motivasjonen så høyt, og blir nærmest tvunget til å gjøre de på samme måte som man blir tvunget til å gjøre helt meningsløse ting ved en tvangslidelse. Denne motivasjonen min som kan gå opp og ned på denne måten, er dette noe som er vanlig ved en autisme forstyrrelse? Noen som har ideer til hvorfor det er slik? Endret 16. oktober 2013 av screenman Lenke til kommentar
MrArbeidsledig Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 hmm høres mye ut som meg selv angående dusjingen. kan gå ukesvis uten å dusje, da jeg digger følelsen av "esktrem make over" når man dusjer ... forstår ikke de som dusjer hver eneste dag da de nesten er rene når de går i dusjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå