IHS Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Hvordan vil du ellers forklare alt det vonde i verden, hvis du er kristen? Jesus har satt seg på setet i himmelen som konge, men har enda ikke kastet ut Satan. Det skal skje når Gud legger Jesus' fiender som skammel for hans føtter, på guds dag. Mener du at Harmageddon allerede har skjedd? Jeg opphøyer ikke noen som helst, jeg er ikke satanist, kristen, religiøs på noe som helst måte, jeg er bare en ivrig bibelstudent, som har fått god hjelp i direkte oversettelse av de hebraiske og greske skriftene ^^ Melilot, det Jesus Kristus sa er sant, han fikk all makt i himmelen og på jorden år 33 e.Kr Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden." og sitter siden den gang på Guds trone Åp 3:21 "Den som seirer, vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, slik jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone." Djevelen ble kastet ut år 33 e.Kr Joh 12:31 "Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut." Ja, den denne store trengselen Jesus Kristus forutsa fant sted år 70 e.Kr, etter det fulgte de symbolske tusen år og den første oppstandelse, som enda ikke er over. "alt det vonde i verden" er helvete, som er utenfor himmelriket, paradiset som Jesus Kristus grunnla på jorden år 33 e.Kr Åp 22:14 "Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn." Årsaken til at du ikke ser dette riket og ikke kan komme inn i dette riket, er at du ikke er født på ny. Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike" Endret 11. november 2013 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn." Her ser du hvordan den "moralen" jesus hadde svikter, for de som ikke tror på rene ubekreftede påstander er altså automatisk "de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn." ? Litt av en fordømmende moral må jeg si, og ikke riktig i det hele tatt. Ikke driver jeg med trolldom, hvordan i all verden kunne jeg det når trolldom inkluderer noe magisk? Ikke driver jeg med hor, har aldri betalt et eneste nummer, ikke har jeg myrdet noen, ikke er jeg avguds dyrker, som ateist er det umulig å drive med avguds dyrking, og ikke hverken taler jeg løgn eller elsker løgn... (Det siste er ikke HELT sant da, da vi alle bedriver enn viss form for løgn hver dag. Vet ikke om du har prøvd jeg, men dønn ærlige er det ikke mulig å være mot folk (jeg har nemlig prøvd!!), da folk rett og slett ikke liker å høre ALL sannhet hele tiden. Si at mora di ser ut som et takras en morgen så er du ikke NØDT til å nevne det for henne, er du vel? Samme med en rekke ting i det daglige vi også juger om, små hvite løgner, også kallt samfunnets nødvendige smøremiddel... Det som gjør det lettere for oss å samhandle...) Derfor lever jeg etter mottoet, "Vi trenger ikke å si ALT, men det som sies SKAL være sant. Så denne jesusen din tok ikke bare feil, han var også kraftig fordømmende også og hva slags moral er dette for en gud å ha? 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Her ser du hvordan den "moralen" jesus hadde svikter, for de som ikke tror på rene ubekreftede påstander er altså automatisk "de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn." ? Litt av en fordømmende moral må jeg si, og ikke riktig i det hele tatt. Ikke driver jeg med trolldom, hvordan i all verden kunne jeg det når trolldom inkluderer noe magisk? Ikke driver jeg med hor, har aldri betalt et eneste nummer, ikke har jeg myrdet noen, ikke er jeg avguds dyrker, som ateist er det umulig å drive med avguds dyrking, og ikke hverken taler jeg løgn eller elsker løgn... (Det siste er ikke HELT sant da, da vi alle bedriver enn viss form for løgn hver dag. Vet ikke om du har prøvd jeg, men dønn ærlige er det ikke mulig å være mot folk (jeg har nemlig prøvd!!), da folk rett og slett ikke liker å høre ALL sannhet hele tiden..... Det er vel og bra det RWS, med det holder ikke ! Jesus sa "Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått ekteskapsbrudd med henne i sitt hjerte." (Matt 5:28) Du blir værendes utenfor, med alle de andre synderne, helt til du er dønn ærlig og erkjenner at du som alle andre er en synder, som må gjøre opp for seg. At du syns det er umoralsk, hjelper ikke, du må gjennom det samme nåløyet som alle andre, det er rettferdig ! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Det er vel og bra det RWS, med det holder ikke ! Jesus sa "Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått ekteskapsbrudd med henne i sitt hjerte." (Matt 5:28) Du blir værendes utenfor, med alle de andre synderne, helt til du er dønn ærlig og erkjenner at du som alle andre er en synder, som må gjøre opp for seg. At du syns det er umoralsk, hjelper ikke, du må gjennom det samme nåløyet som alle andre, det er rettferdig ! Ha ha ha, ja hadde det vært som jesus myten foreslo hadde det ikke vært en kjeft igjen i verden... Vi er nemlig NØDT til å se på hverandre om vi skal forelskes skjønner du, så dette er jo det reneste piss... Merkelig hvordan dere kristne tror det er lurt å få råd om sex og slikt av en fyr som i følge påstandene aldri hadde sex.... Blir som om jeg skulle gitt den gamle avdøde trommisen, The Rev i Avenged Sevenfold (RIP), råd om hvordan han best kunne spille trommer det, uten at jeg kan en eneste note... Er dønn ærlig jeg IHS, det er det som er problemet ditt og til andre religiøse, da ikke tror på disse påstandene er både ærligere og som oftes snillere enn dere religiøse. Så det hjelper ikke å dra over seg en hel haug med innbilte synder for å bli et bedre menneske IHS, du er nødt til å legge fra det hykleriet skal du klare å forbedre deg.. Dette er kun en øvelse i hykleri og uforstand å tro på disse påstandene i dag IHS Endret 12. november 2013 av RWS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) DBL post Endret 12. november 2013 av RWS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) ...Er dønn ærlig jeg IHS, det er det som er problemet ditt og til andre religiøse, da ikke tror på disse påstandene er både ærligere og som oftes snillere enn dere religiøse. Så det hjelper ikke å dra over seg en hel haug med innbilte synder for å bli et bedre menneske IHS, du er nødt til å legge fra det hykleriet skal du klare å forbedre deg.. Dette er kun en øvelse i hykleri og uforstand å tro på disse påstandene i dag IHS Det er akkurat det du ikke er, RWS du er nettopp den som "elsker løgn og taler løgn" altså fullstendig uærlig og derfor er du blant de som er utenfor. Du har ikke adgang til "paradiset" og "livets tre" fordi du ikke "vasker bort" dine synder med Jesu Krist blod Åp 22:14 "Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn." 1 Joh 1:8 "Sier vi at vi ikke har synd, da bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss. Men dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss syndene og renser oss for all urett. Sier vi at vi ikke har syndet, gjør vi ham til en løgner" Alle kristne bekjenner sine synder, det er ingen vits i å lyve RWS, som Jesus Kristus sa, har du i hans øyene uansett syndet. Endret 12. november 2013 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Merkelig hvordan dere kristne tror det er lurt å få råd om sex og slikt av en fyr som i følge påstandene aldri hadde sex.... Her skjer det samme igjen, RWS Det skriftstedet handler ikke om sex, akkurat som følgende skriftstedet ikke handler om fødsel, Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i mors liv igjen og bli født for andre gang?" Akkurat som Nikodemus forstår du ikke bibelens bildespråk, RWS For noe dager siden sa du at du ikke tror en slange snakket til Eva, da slanger ikke kan snakke. Dette blir like dumt som å si sauer og geiter kan ikke snakke, etter å ha lest følgende skriftsted Matt 25:32 "Han skal skille dem fra hverandre, som en gjeter skiller sauene fra geitene, og stille sauene på sin høyre side og geitene på sin venstre. Så skal kongen si til dem på sin høyre side: ‘Kom hit, dere som er velsignet av min Far, og ta i arv det riket som er gjort i stand for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. For jeg var sulten, og dere ga meg mat; jeg var tørst, og dere ga meg drikke; jeg var fremmed, og dere tok imot meg; jeg var naken, og dere kledde meg; jeg var syk, og dere så til meg; jeg var i fengsel, og dere besøkte meg.’ Da skal de rettferdige svare: ‘Herre, når så vi deg sulten og ga deg mat, eller tørst og ga deg drikke? Når så vi deg fremmed og tok imot deg, eller naken og kledde deg? Når så vi deg syk eller i fengsel og kom til deg?’ Og kongen skal svare dem: ‘Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg.’Så skal han si til dem på venstre side: ‘Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og englene hans. For jeg var sulten, og dere ga meg ikke mat; jeg var tørst, og dere ga meg ikke drikke; jeg var fremmed, og dere tok ikke imot meg; jeg var naken, og dere kledde meg ikke; jeg var syk og i fengsel, og dere så ikke til meg.’ Da skal de svare: ‘Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?’ Da skal han svare dem: ‘Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.’ Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.» Endret 14. november 2013 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Det er akkurat det du ikke er, RWS du er nettopp den som "elsker løgn og taler løgn" altså fullstendig uærlig og derfor er du blant de som er utenfor. Du har ikke adgang til "paradiset" og "livets tre" fordi du ikke "vasker bort" dine synder med Jesu Krist blod Alle kristne bekjenner sine synder, det er ingen vits i å lyve RWS, som Jesus Kristus sa, har du i hans øyene uansett syndet. Innbilte og påståtte synder IHS. Dessuten er jeg alt for moralsk til å se noe godt i å vaske meg i noens blod, hva for en klønegud er det egentlig som må ty til drap og pinsler for å rette opp feil han selv har begått? Problemet i kristen tro, og sikkert i annen tro, er at du aldri blir god nok, du er alltid en synder og du må alltid bare håpe om at du angrer nok for å slippe inn det evige liv, som er selve drivkraften bak sånn tro nemlig dødsfrykten... Jeg velger å leve mitt liv slik jeg vil ha det, uten innblandinger av noe slag av innbilte guder og deres like. Hvis gud finnes er det derfor opp til ham om han vil ha meg eller ikke, jeg har prøvd og ikke funnet så mye som en snurt av den guden jeg engang trodde så sterkt på, ikke engang da jeg begynte å tvile... Sannheten er at det er noe slikt som 0,06% sjanse for at det er den kristne guden som er sann hvis vi deler dette opp på sånn ca hvor mange guder vi har trodd på oppover og vet du, OM det skulle finnes en gud så er jeg faktisk sikker på at han vil syntes mer godt om en ærlig tviler enn en blind følger, for ikke å snakke om at jeg ikke har tilbedt feil gud,,, Det har du ikke tenkt på det Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Innbilte og påståtte synder IHS. Hvilken da RWS ? poenget er å erkjenne det psykologiske faktum, at du som menneske sliter med skyld (synd) som du må gjøre noe med, hva årsaken til en hver tid er, er irrelevant. Endret 15. november 2013 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Dessuten er jeg alt for moralsk til å se noe godt i å vaske meg i noens blod, hva for en klønegud er det egentlig som må ty til drap og pinsler for å rette opp feil han selv har begått? Problemet i kristen tro, og sikkert i annen tro, er at du aldri blir god nok, du er alltid en synder og du må alltid bare håpe om at du angrer nok for å slippe inn det evige liv, som er selve drivkraften bak sånn tro nemlig dødsfrykten... Ingen ting er Guds feil, alt er menneskets (din) feil. Og hvorfor være mentalt død (nedtynget av skyld) når du kan være levende (psykisk frisk) og det evig ? Endret 15. november 2013 av IHS Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Ingen ting er Guds feil, alt er menneskets (din) feil. Og hvorfor være mentalt død (nedtynget av skyld) når du kan være levende (psykisk frisk) og det evig ? Hvis Gud skapte mennesket, er det Gud sin feil, alt sammen. Hvis mennesket skapte Gud, er det som du riktig påpeker, mennesket sin feil, alt sammen. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Hvis Gud skapte mennesket, er det Gud sin feil, alt sammen. Så du mener det var feil av Gud å skape mennesket med en fri vilje? Du mener han skulle ha skapt et menneske som ikke kan gjøre noe galt ? en robot ? Ville du ha levd i en slik robot verden ? ikke Gud heller Endret 15. november 2013 av IHS Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Så du mener det var feil av Gud å skape mennesket med en fri vilje ? Du mener han skulle ha skapt et menneske som ikke kan gjøre noe galt ? en robot ? Ingen av delene. Jeg tror planeten hadde klart seg helt fint uten mennesket. Vi er en bug i skaperverket, og den eneste patchen som fikser buggen er å slette mennesket. Endret 15. november 2013 av RRhoads Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Ingen av delene. Jeg tror planeten hadde klart seg helt fint uten mennesket. Vi er en bug i skaperverket, og den eneste patchen som fikser buggen er å slette mennesket. Du får laget et nytt virus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå