Gå til innhold

Hva er din betydning av dette bibel verset

Anbefalte innlegg

Bare det at guden din er så inkompetent, eller kanskje han ganske enkelt gir faan, at han ikke evner å fjerne satan... :)

Hva er dette for en gud egentlig?

Hvis du leser i Bibelen så står det hvorfor han ikke fjerner Satan.

Det er en slags "Nå skal dere få se hvordan det går med Satan som hersker over jorden"

Satan sier jo til Jesus, du skal få alt "dette" og peker på jorden. Så tydelig at i følge Bibelen så er det Satan som innehar verden, akkurat nuh iallefall ;)

Det er vel litt mer inkompetent å komme med så kraftige uttrykk mot noe(n) du ikke har undersøkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du leser i Bibelen så står det hvorfor han ikke fjerner Satan.

Det er en slags "Nå skal dere få se hvordan det går med Satan som hersker over jorden"

Satan sier jo til Jesus, du skal få alt "dette" og peker på jorden. Så tydelig at i følge Bibelen så er det Satan som innehar verden, akkurat nuh iallefall ;)

Det er vel litt mer inkompetent å komme med så kraftige uttrykk mot noe(n) du ikke har undersøkt.

Guden det er snakk om er fremdeles inkompentent da... Samt at han jo trenger satan for å straffe alle de som ikke tror på den guden... Så her florerer det med selvmotsigelser...

Lenke til kommentar

...Satan sier jo til Jesus, du skal få alt "dette" og peker på jorden. Så tydelig at i følge Bibelen så er det Satan som innehar verden, akkurat nuh iallefall ;) ...

Du tror ikke det kan være en bitte liten mulighet for at Satan som vanlig lyver ? dvs. at det ikke er sant det han sier, at det du tror er sant egentlig er en løgn, fra Satan ?

Lenke til kommentar

Guden det er snakk om er fremdeles inkompentent da... Samt at han jo trenger satan for å straffe alle de som ikke tror på den guden... Så her florerer det med selvmotsigelser...

Det kommer helt an på hvilken Bibeloversettelse du leser. Leser du den som er direkte oversatt, uten å bytte om stedsnavn som Gehenna til helvete så sa aldri Gud at noen skulle straffes av Satan.

Folk som synder skal dø sa Gud. Enkelt og greit. Ingen lang pine.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilken Bibeloversettelse du leser. Leser du den som er direkte oversatt, uten å bytte om stedsnavn som Gehenna til helvete så sa aldri Gud at noen skulle straffes av Satan.

Folk som synder skal dø sa Gud. Enkelt og greit. Ingen lang pine.

Vel, ikke helt sant da, da jesus jo truet de som ikke ville høre på ham med helvette... (Ingen gudelig opptreden i min bok, men så har denne treenigheten som ble til rundt den gamle krigsguden til jødene heller ingen gudelige referanser, så opptreden blir vel så som så...)

Alle skal vi dø da, så det med hva den eller den guden sier tar jeg med een stor te skje salt.... :)

Lenke til kommentar

Vel, ikke helt sant da, da jesus jo truet de som ikke ville høre på ham med helvette... (Ingen gudelig opptreden i min bok, men så har denne treenigheten som ble til rundt den gamle krigsguden til jødene heller ingen gudelige referanser, så opptreden blir vel så som så...)

Alle skal vi dø da, så det med hva den eller den guden sier tar jeg med een stor te skje salt.... :)

Han truet med Gehenna, som er oversatt til Helvete i de fleste bibler. Gehenna var en plass der de brant lik, tror det var utenfor Jerusalem? Dvs evig tilintetgjørelse.

De som ikke synder derimot og hører på Jesus skal få evig liv i paradiset.

I følge bibelen, ikke i følge meg.

Lenke til kommentar

Men hvorfor måtte jesus, som altså er gud i forkledning, TRUE med det? Blir jo bare helt ynkelig det...

Men greit nok... Hvordan ble gehenna helvette egentlig? Var det på grunn av den katolske kirkes enorme penge appetitt dette ble funnet på, der folk måtte betale i dyre dommer til kirken fordi kirken innbilte dem at de ville slippe sjærsilden om de betalte dem (prestene) i dette livet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor måtte jesus, som altså er gud i forkledning, TRUE med det? Blir jo bare helt ynkelig det...

Men greit nok... Hvordan ble gehenna helvette egentlig? Var det på grunn av den katolske kirkes enorme penge appetitt dette ble funnet på, der folk måtte betale i dyre dommer til kirken fordi kirken innbilte dem at de ville slippe sjærsilden om de betalte dem (prestene) i dette livet?

Akkurat. Det er det eneste kirken bryr seg om, makt og rikdom, og religionen er bare ett redskap for å undertrykke folk.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Jesaja 45:7

Det er jeg som er lysets opphav og mørkets skaper, som gir lykken og skaper ulykken. Jeg, Herren, gjør alt dette.

Kilde: https://www.bible.com/cy/bible/102/isa.45.nb

Kan dette bli tolket som, at gud er skaperen av ondskap, eller at vi trenger ondskap for å se hva som er godt.

Hva tror du?

Jeg tolker det som jeg tolker Harry Potter. Fortelling uten sannvirkelighet! :)

Lenke til kommentar

Gud selv sier flere ganger at verden er foreløpig i den ondes makt, lyver Gud også?

Hvor sier Gud "at verden er foreløpig i den ondes makt" ?

Her sier Jesus Kristus at det er han som har makten.

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden."

Tror du fortsatt det djevelen sier er sant ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Han truer ikke med det egentlig, han sier vel at hvis du ikke følger det han sier så får det konsekvenser. Det er ikke han som sender deg til evig tilintetgjørelse, det er du selv ^^

Jesus er ikke Gud i forkledning, han er Guds førstefødte. Jeg er veldig uenig i treenigheten.

Hvor sier Gud "at verden er foreløpig i den ondes makt" ?

Her sier Jesus Kristus at det er han som har makten.

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden."

Tror du fortsatt det djevelen sier er sant ?

Hvor mange skriftssteder vil du ha? Jesus tar ikke over makten på jorden før Gud sier han skal gjøre det btw.

Men at Satan har all makt over jorden ser vi feks her: 2. Korinter 4:4, Åpenbaringen 12:9 og min favoritt: 1. Johannes 5:19 - Vi vet at vi er av Gud, men hele verden ligger i den ondes makt.

EDIT: Eks på skriftsteder der det står at Jesus ikke har tatt over makten på jorden: Åpenbaringen 20:2,3 og 10

Endret av Melilot
Lenke til kommentar

Hvor mange skriftssteder vil du ha? Jesus tar ikke over makten på jorden før Gud sier han skal gjøre det btw.

Men at Satan har all makt over jorden ser vi feks her: 2. Korinter 4:4, Åpenbaringen 12:9 og min favoritt: 1. Johannes 5:19 - Vi vet at vi er av Gud, men hele verden ligger i den ondes makt.

EDIT: Eks på skriftsteder der det står at Jesus ikke har tatt over makten på jorden: Åpenbaringen 20:2,3 og 10

Ok, så du tro ikke på Jesus Kristus når han sier,
men du tror på djevelen når han sier
Matt 4:8 "Så tok djevelen ham med seg opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa: «Alt dette vil jeg gi deg dersom du faller ned og tilber meg.»
Kort sagt, du tror at djevelen i motsetning til Jesus Kristus, snakker sant.
Du nevner 2 Kor 4:4 som sier djevelen er verdens gud, men det betyr ikke at han har makten, som du sier. Videre nevner du Åp 12:9 som sier djevelen ble kastet ned på jorden, heller ikke det betyr at han har noen makt, tvert imot ! Til slutt nevner du 1 Joh 5:19 som lyder "Vi vet at vi er av Gud, og at hele verden ligger i det onde" ordet "makt" er bare noe du har lagt til for å gjøre djevelen større enn det han er, akkurat som du forsøker å gjøre Jesus Kristus mindre enn det han er. Så hvilken side er du på egentlig ?
PS: Det står ingen ting om Jesu Kristi makt i Åp 20: 2,3 og 10
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det kan se ut som om du har en eldre bibeloversettelse enn det jeg har. Blir vanskelig når du ikke har de nyeste oppdagelsene av de greske skriftene.

Den siden jeg er på er min. Jeg er ikke religiøs, men har studert Bibelen i flere år.

EDIT: I åpenbaringen står det at Jesus kaster Satan ned i avgrunnen og lenker han i tusen år. Dette er en profeti, altså ikke skjedd enda.

Edit2: Jeg legger ikke fra eller til noe som helst, jeg går kun etter det som står i bibelen.

Endret av Melilot
Lenke til kommentar

Det kan se ut som om du har en eldre bibeloversettelse enn det jeg har. Blir vanskelig når du ikke har de nyeste oppdagelsene av de greske skriftene.

Den siden jeg er på er min. Jeg er ikke religiøs, men har studert Bibelen i flere år.

EDIT: I åpenbaringen står det at Jesus kaster Satan ned i avgrunnen og lenker han i tusen år. Dette er en profeti, altså ikke skjedd enda.

Edit2: Jeg legger ikke fra eller til noe som helst, jeg går kun etter det som står i bibelen.

Joda, du la til ordet "makt" i ditt 1 Joh 5:19 sitat, som ikke finnes i den greske tekst.

296duds.jpg

PS: De "tusen år" begynte rett etter "den store trengselen" som rammet Jerusalem og Judea år 70 e.Kr, akkurat som forutsagt.

Lenke til kommentar

Har ingen anelse om det du legger ut er av riktighet, jeg vet at bibelen jeg har er en direkte oversettelse, der står det makt. Det står flere plasser også hvis du ønsker flere skriftsteder.

Jesus omtalte Satan som "denne verdens fyrste", som han som menneskeheten i sin alminnelighet adlyder ved å følge hans oppfordring om å ignorere Guds krav. Joh. 14: 30 og Ef. 2:2.

Bibelen kaller han også "denne verdens gud" og viser at det er han som blir vist ære gjennom de religiøse skikker som blir praktisert av de som holder fast ved denne tingenes ordning:2. Kor. 4:4 - 1. Kor. 10:20
Daniel 10:13, 20 viser at Satan gir "kraft, trone og stor makt" til det politiske systemet.

Lenke til kommentar

Har ingen anelse om det du legger ut er av riktighet, jeg vet at bibelen jeg har er en direkte oversettelse, der står det makt. Det står flere plasser også hvis du ønsker flere skriftsteder.

Jesus omtalte Satan som "denne verdens fyrste", som han som menneskeheten i sin alminnelighet adlyder ved å følge hans oppfordring om å ignorere Guds krav. Joh. 14: 30 og Ef. 2:2.

Bibelen kaller han også "denne verdens gud" og viser at det er han som blir vist ære gjennom de religiøse skikker som blir praktisert av de som holder fast ved denne tingenes ordning:2. Kor. 4:4 - 1. Kor. 10:20

Daniel 10:13, 20 viser at Satan gir "kraft, trone og stor makt" til det politiske systemet.

Du har ingen anelse om den greske teksten i bildet over er riktig ? I denne linken kan du se den greske teksten av 1 Joh 5:19 fra 300 tallet e.Kr online, ordet makt finnes ikke i 1 Joh 5:19.

Jesus Kristus sier "Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut" (Joh 12:31) Syns du det høres ut som djevelen har makten ? Satan nevnes ikke i Daniel 10:13, 20

Det som er helt tydelig er at du av en eller annen grunn ønsker å opphøye djevelen, til den som har makten på jorden. Du akseptere ikke at Jesus Kristus kastet ut og dømte djevelen og selv fikk all makt i himmelen og på jorden.

Lenke til kommentar

Hvordan vil du ellers forklare alt det vonde i verden, hvis du er kristen?

Jesus har satt seg på setet i himmelen som konge, men har enda ikke kastet ut Satan. Det skal skje når Gud legger Jesus' fiender som skammel for hans føtter, på guds dag. Mener du at Harmageddon allerede har skjedd?

Jeg opphøyer ikke noen som helst, jeg er ikke satanist, kristen, religiøs på noe som helst måte, jeg er bare en ivrig bibelstudent, som har fått god hjelp i direkte oversettelse av de hebraiske og greske skriftene ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...