SUSE and Pepsi Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 den var god Truth hurts, doesn't it? Eller forresten, jeg skal ikke gå i de religiøses spor og være så skråsikker, man kan ikke si noe skråsikkert, hverken den ene eller den andre veien. Når det er sagt, så er det absoulutt ingen beviser for å Jesus har eksistert. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Når det er sagt, så er det absoulutt ingen beviser for å Jesus har eksistert. Les ateisten Bart D. Ehrmans bok, den er full av beviser på Jesu Kristi eksistens. Endret 18. oktober 2013 av IHS Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 jeg skal ikke gå i de religiøses spor og være så skråsikker Jaha, ja. Da må vel så og si alle her inne være religiøse, for jeg synes å se nesten bare bastante påstander overalt i hele denne kategorien av forumet. Men nok om det, hverken dette, eller diskusjon om Jesus eksisterte eller ikke har noe med denne trådens tema å gjøre. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Les ateisten Bart D. Ehrmans bok, den er full av beviser på Jesu Kristi eksistens. Hvorfor kan ikke du komme med beviser? Endret 18. oktober 2013 av -SFKAD- Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Hvorfor kan ikke du komme med beviser? Det er mye som tyder på at Jesus har eksistert. Om han faktisk var Guds sønn, er en annen sak. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Hvorfor kan ikke du komme med beviser? Vel, Paulus kjente broren til Jesus, og broren hadde vel sagt i fra om Jesus ikke eksisterte Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Det er mye som tyder på at Jesus har eksistert. Om han faktisk var Guds sønn, er en annen sak. Det er en forskjell på tegn og beviser. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Les ateisten Bart D. Ehrmans bok, den er full av beviser på Jesu Kristi eksistens. Korfor? Den boken der er like tullete som von Daniken's tull. Det finnes ingen andre kilder en det nye testamentet som forteller om jesus, og det nye testamentet er skrevet av kirken for å bygge opp under deres påstander om at deres gud var den eneste sanne gud. Det blit omtrent som å tro på chemical Ali når man skal skrive historien om gulfkrigen og Irak. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jesaja 45:7 Det er jeg som er lysets opphav og mørkets skaper, som gir lykken og skaper ulykken. Jeg, Herren, gjør alt dette. Kilde: https://www.bible.com/cy/bible/102/isa.45.nb Kan dette bli tolket som, at gud er skaperen av ondskap, eller at vi trenger ondskap for å se hva som er godt. Hva tror du? For meg, og jeg understreker meg, virker h*n som en narsisist som er høy på seg selv og vil at alle skal tilbe han for sine (som regel onde) gjerninger. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Det er en forskjell på tegn og beviser. Bare sier at selv om det kan bevises at Jesus har eksistert, så er ikke det et bevis på at han faktisk var Guds sønn. Virker som noen her inne blander de to tingene. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Bare sier at selv om det kan bevises at Jesus har eksistert, så er ikke det et bevis på at han faktisk var Guds sønn. Virker som noen her inne blander de to tingene. Han var i hvertfall noe veldig stort og hadde enorm makt, med tanke på de historiske etterdønningene av hans liv og virke. Endret 18. oktober 2013 av IHS Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 den var god Men skjønte du noe som helst? Neppe :-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Jesaja 45:7 Det er jeg som er lysets opphav og mørkets skaper, som gir lykken og skaper ulykken. Jeg, Herren, gjør alt dette. Kilde: https://www.bible.com/cy/bible/102/isa.45.nb Kan dette bli tolket som, at gud er skaperen av ondskap, eller at vi trenger ondskap for å se hva som er godt. Hva tror du? Det er ganske enkelt. Skaper man lys skaper man også mørke. Idet man tenner en lampe skaper man mørke skygger. Samme med lykke. Er man lykkelig er det bare en tilstand frem til man blir ulykkelig. Man kan ikke få det ene uten å få det andre. Lenke til kommentar
Celtic viking Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jesaja 45:7 Det er jeg som er lysets opphav og mørkets skaper, som gir lykken og skaper ulykken. Jeg, Herren, gjør alt dette. Kilde: https://www.bible.com/cy/bible/102/isa.45.nb Kan dette bli tolket som, at gud er skaperen av ondskap, eller at vi trenger ondskap for å se hva som er godt. Hva tror du? Det er riktig hva Jesaia sier her. Gud skapte også satan, dvs at saten en gang var en Guds engler. Denne engelen ble utivst p.g.a. sine handlinger mot Gud. Vi trenger ikke satan. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Vi trenger ikke satan. Bare det at guden din er så inkompetent, eller kanskje han ganske enkelt gir faan, at han ikke evner å fjerne satan... Hva er dette for en gud egentlig? Lenke til kommentar
Celtic viking Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Bare det at guden din er så inkompetent, eller kanskje han ganske enkelt gir faan, at han ikke evner å fjerne satan... Hva er dette for en gud egentlig? Noen mennesker kan campe utenfor kinoer, billettutsalg for konserter osv timer og dager. For hva, en staket stund i "lykkerus"? Vår Far har i sin kjærlighet til oss mennesker "gratis billetter" for et EVIG LIV til utdeling, et tilbud som ingen egentlig kan si nei til. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Noen mennesker kan campe utenfor kinoer, billettutsalg for konserter osv timer og dager. For hva, en staket stund i "lykkerus"? Vår Far har i sin kjærlighet til oss mennesker "gratis billetter" for et EVIG LIV til utdeling, et tilbud som ingen egentlig kan si nei til. Nope, vill ikke ha evig liv jeg, da jeg har tenkt grundig igjennom hvor lang en evighet er og det burde du gjøre også... Så jeg går for tilintetgjørelse og slutt på min eksistens. Døden skremmer meg ikke lenger, ikke å forstå at jeg ønsker den velkommen riktig enda, men skremmer meg det gjor døden ikke. Så selve drivkraften til religiøs overtro er fraværende i meg, ikke ønsker jeg evig liv og ikke er jeg redd for å dø... Og finner du glede i den gamle jødiske krigsgud tyrannen? Er du selvdestruktiv i tillegg? 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg er lysets skaper. Altså solen og mørkets skaper altså natten og månen. Dagen gir lykke, men om natten ulykke. Les henvisningene i bibelen. Og Gud skapte verden uten ondskap. Det var mennesket som gjorde feiltrinnet slik at ondskapen kom inn i verden via djevelens åndehær. Var han ikke klar over dette når han skapte oss? Det er dette man kaller en generaltabbe! Jeg synes han kunne tatt på seg skylda for ondskapen som finnes i verden. Og NEI; Det holder ikke å ofre sønnen sin. Det får være måte på feighet Lenke til kommentar
Celtic viking Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Nope, vill ikke ha evig liv jeg, da jeg har tenkt grundig igjennom hvor lang en evighet er og det burde du gjøre også... Så jeg går for tilintetgjørelse og slutt på min eksistens. Døden skremmer meg ikke lenger, ikke å forstå at jeg ønsker den velkommen riktig enda, men skremmer meg det gjor døden ikke. Så selve drivkraften til religiøs overtro er fraværende i meg, ikke ønsker jeg evig liv og ikke er jeg redd for å dø... Og finner du glede i den gamle jødiske krigsgud tyrannen? Er du selvdestruktiv i tillegg? Så mange merkelige mennersker her. Er du muslim? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Så mange merkelige mennersker her. Er du muslim? Til opplysning så tror muslimer også på jødenes gamle krigsgud, eller en avart av den guden, som kristne også gjør, så hva i all verden får deg til å tro det? Og hvorfor mener du at jeg må være religiøs for å ikke ønske evig liv? Jeg forholder meg til det som er MEST sannsynlig i dette spørsmålet jeg og mest sannsynlig er vi borte for ever og alltid når vi dør, det er ingenting som tilsier noe annet. Og hadde jeg fått tilbus om evig liv da hadde jeg helt klart takket nei, for så vondt vil jeg ikke meg selv... Drivkraften i enhver destruktiv religion, ihvertfall de tre abrahamske religionene tuftet på ørken mytene til jøder, er og blir frykten for død og straff, ikke kjærlighet eller et ønske om å gjøre godt. Hadde disse ørken mytene vært tuftet på kjærlighet så ville de ikke vært så til de grader fordømmende og undertrykkende. Og hvorfor alle disse truslene for å ikke tro? Mest sannsynlig er jødenes ørken myter, og kristendommens og islams likeså, skrevet av menn som var ignorante, selvsentrerte og visste ikke en dritt om verden rundt dem. Mest sannsynlig, fordi det ikke er kommet opp et eneste bevis for det motsatte i løpet av de 3500 ørken mytene har versert... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå