DustyDuck Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Hei, jeg har i lang tid nå planlagt å bygge pc. Jeg vil si at jeg har en god del kunnskap om deler og pc bygging så jeg tror jeg skal klare å bygge selv. Deler jeg ikke trenger Jeg trenger ikke OS og DVD writer, fordi det har jeg. Builden Jeg har satt sammen en liste av pc deler jeg tror vil passe: Kabinett: Cooler master n200. LINK GPU: R9 280X Sapphire VaporX. LINK CPU: Haswell i5 4670K. LINK Hovedkort: Gigabyte Z87m-D3H. LINK PSU(Strømforsyning): Antec HCG-620M. LINK RAM: Kingston HyperX 8gb 1600mhz. LINK HDD: Seagate 1 tb 7200 rpm. LINK Total pris: 7134kr. Krav til builden Rundt 7000 kr Lite kabinett med ganske gode muligheter til å gjemme kabler. Skal ha plass til dedikert lydkort. God ytelse til prisen Andre merknader Grunnet til at jeg har Z87 chip og k CPU er at jeg skal kunne kjøpe en tredjeparts kjøler å overklokke CPU'en når ytelsen begynner å bli dårlig. Planene er å bestille fra netonnet.no og dustinhome.no Bruksområde Data'en skal for det meste brukes til spilling av den kommende spille Battlefield 4 og jeg skal også recorde når jeg spiller. Ellers skal den brukes til vanlig surfing og skolebruk. Spørmål angående data komponentene. GPU: Er det noen grunn å betale de kronene ekstra får VaporX versjonen framfor det billigste? Burde jeg heller kjøpe dette hovedkortet så sparer jeg 100 kr eller mister jeg noen viktige funksjoner? Er en slik SSHD noe jeg bør vurdere framfor 1 tb vanlig hdd? Så er det bare å komme med forslag til andre deler som jeg kan erstatte med den foreløpige builden. Takk på forhånd . Endret 16. oktober 2013 av DustyDuck Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Ser greit ut det, alltid fint med en god kjøler på skjermkortet, men du må selv vurdere om du er villig til å betale for den. Det billige hovedkortet har bare 2 minnespor, jeg ville ikke ofret det for en hundrelapp. Fordelene med SSD er mange, men i din prisklasse, bør du droppe det. SSHD har jeg ingen erfaring med. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 SSHD vil ikke hjelpe så mye med spill siden du må laste så utrolig mye fra disken, mens selve windows og (særlig) boot hastighet vil bli raskere. En 128gb SSD i tillegg vil være en stor hjelp, men du kan jo kjøpe den seinere hvis du ikke har råd nå med en gang. Lenke til kommentar
DustyDuck Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Etter litt om og men så tror jeg går for asus sin r9 280x og kjøper en 120 gb ssd istenden for hdd eller sshd. Hvilken sdd 120/128 gb til 600-800kr bør jeg gå får? Endret 18. oktober 2013 av DustyDuck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå