Amens Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Min bedre halvdel og jeg er blitt enig om å kjøpe ett skikkelig kamera til oss selv i julegave. Jeg liker å kjøpe kvalitet når jeg kjøper slikt, så jeg bruke gjerne noen k mer viss det er en garanti for at ikke trenger å kjøpe nytt på noen år. En bekjent kjøpte for ett år siden ett brukt Olympus E-PL2 som jeg har fått låne på noen ferie og det har jeg vært meget fornøyd med, så jeg kunne gjerne hatt noe i samme gate. Vi har ikke diskutert noe budsjett, men tenker kanskje å kjøpe noe når det er salg i Januar. Tar gjerne imot tips, triks å råd^_^ Oppdatering: Jeg har begynt å sette opp en liten liste over hva jeg kunne tenke meg i ett kamera. Optisk zoom Serie opptak (altså mulighet for å ta flere bilder i slengen) Rask utløser (skit lei av å klikke også når bildet endelig blir tatt så er øyeblikket passert) Lyssensitivt Utvidet lukketid Har og sett av noen kameraer har stabilisator i linsen og ikke i selve kamerahuset, noen som vil dele erfaringer med hva som er best? Endret 17. oktober 2013 av Amens Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Det stemmer at det er salg i januar, men jeg ser sjeldent at det gjelder kamera utstyr ... Kan dere handle nå, så har Japan Photo Panasnoic GX1 på tilbud. Et kamera som er ganske så likt Olympus E-PL2; men har litt bedre bildekvalitet. Hvis dere må vente til januar, så er det nok mulig at GX1 ikke er på tilbud lenger. Men da kan dere se på Olympus E-PL5 - det har også bedre bildekvalitet enn E-PL2, er noe dyr, og har en litt forenklet betjening i forhold til GX1/E-PL2. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Vi har ikke diskutert noe budsjett, men tenker kanskje å kjøpe noe når det er salg i Januar. Du bør sjekke tilbudene på denne datoen - Black Friday in 2013 is on Friday, the 29th of November. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Du bør sjekke tilbudene på denne datoen - Black Friday in 2013 is on Friday, the 29th of November. Godt forslag - Black Friday har blitt en stor salgsdag i Norge også. 1 Lenke til kommentar
Amens Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Du bør sjekke tilbudene på denne datoen - Black Friday in 2013 is on Friday, the 29th of November. Godt forslag - Black Friday har blitt en stor salgsdag i Norge også. Det er ingen dum idè nei, da har vi kanskje nytt kamera klar til bruk på julaften^_^ Lenke til kommentar
larnsgr Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hvis dere går for kamera fra Olympus på svartefredagen, så husk å benytte dere av kampanjen deres! http://www.olympus.no/s/pen-bonus-zoom/nn_NO Det er ikke det beste teleobjektivet i verden, men gratis er gratis. Ellers er også Nikon sin 1-serie svært kjappe på serieopptak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå