DividedByZer0 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Hei! Jeg har da et problem med nettet på PC'n min. Den trådløse tilkoblingen kobler ut hyppig, samt at jeg har usedvanlig dårlig nett. Det startet da jeg flyttet inn på hybel (når skoleåret begynte) og siden da har det blitt verre. Jeg mistet vell tilkoblingen ca. 1 gang for dagen (tror dette begynte 2nd dagen jeg flytta inn eller noe) men man kan sei det "utviklet" seg til å miste tilkoblingen konstant hele tiden, med noen få minutter i mellom. (Ble verre og verre.) Jeg var på et LAN for noen veker siden, da kabel funket helt fint. (Dette er en stasjonær PC, og jeg bruker bare trådløs her på hybelen fordi jeg ikke har tilgang til kabel.) Ettersom den trådløse tilkoblingen fungerer fint hos min hybelkamerat og på min bærbar, fant jeg ut at problemet ligger ved min maskin. Jeg tenkte da at jeg må virkelig få fikset dette.Jeg prøvde først å oppdatere firmwaren til nettverkskortet mitt som gikk rett i dass, og fikk ikke fikset det etter det. Jeg lånte da en trådløs USB adapter fra min hybelkamerat, og det fungerte som det skulle, så jeg fant ut at problemet var nok nettverkskortet ja. Men, nei. Det var det slettes ikke. Etter ca. 2 dager så skjedde det samme igjen som med USB adapteren. Mistet tilkobling hele tiden. Jeg sa "fuck it", og reformaterte hele PC'n og installerte Windows 8. (Tenkte jeg måtte prøve Microsoft's nye operativsystem). Jeg tenkte "Yess! Jeg måtte reformatere, men fikk endelig fikset det jævla problemet." Haha, ehm, nei. Nå har det begynt å skje igjen, bare enda mer... "Voldelig". I går så koblet nettet ut KONSTANT i tilleg til ekstreeemt dårlig nett, funket rett og slett ikke. I dag ser det ut som at det har "forbedret" seg, da jeg ikke kobler ut hele tiden, men i stedenfor har jeg bare veeeldig tregt nett. Begynner å miste litt håp for tiden. Har lite lyst å kjøpe nytt hovedkort. Kan evt. be hybeleigeren dra opp en kabel (noe som hadde vert bedre på alle måter) men vet ikke om det er mulig. Så! Folkens... Har dere noen idéer på hva jeg kan gjøre? Endret 16. oktober 2013 av DividedByZer0 Lenke til kommentar
DividedByZer0 Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Bump. Lenke til kommentar
DividedByZer0 Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Bump. Lenke til kommentar
DividedByZer0 Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Bump. Lenke til kommentar
Hardwareman Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 ruteren må byttes... Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Du har bumpet 4 ganger på 2 dager? Skjerp deg! Før du bytter ruteren bør du kanskje prøve kjøre den på andre frekvenser. Typisk i studentboliger (og leiligheter forøvrig) med mange trådløse nett på eksakt samme frekvens som forstyrrer hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå