Altobelli Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Hei! irriterer meg grønn her jeg sitter..: function prime = isPrime(tall) if tall == 1; prime = 0; else for i = 2:1:tall; if tall > i && mod(tall,i) == 0; prime = 0; end end end end --- Problemet mitt er at koden ikke skriver ut noe når den kommer over primtall. Den skriver ut 0 for alle andre tall - men når input er primtall er det ingen output. Jeg har prøvd å lagt til en else inne i løkken, men det har ikke fungert. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
golvlakk Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Hei! irriterer meg grønn her jeg sitter..: function prime = isPrime(tall) if tall == 1; prime = 0; else for i = 2:1:tall; if tall > i && mod(tall,i) == 0; prime = 0; end end end end --- Problemet mitt er at koden ikke skriver ut noe når den kommer over primtall. Den skriver ut 0 for alle andre tall - men når input er primtall er det ingen output. Jeg har prøvd å lagt til en else inne i løkken, men det har ikke fungert. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Du må legge inn en verdi for prime til å begynne med. F.eks prime = 1. Da får du: function prime = isPrime(tall) prime = 1; if tall == 1 prime = 0; else for i = 2:1:tall; if tall > i && mod(tall,i) == 0; prime = 0; end end end end Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå