Skandinav Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Du er på god vei i dine emosjonelle refleksjoner, det er veldig bra. Det gjenstår egentlig bare at du tillater deg selv å ha et bedre selvbilde og ser på deg selv som det unike individ du er. Derfor: Nyt forholdet mens det varer, du er jo tross alt sexpartner nr 21. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Skjønner ikke helt problemet .... Dama er 26 og har ligget med rett rundt 30, jeg er 24 og har ligget med rett rundt 50. Ingen av tallene er veldig unormale for alderen. Ifølge denne undersøkelsen er medianen for menn i aldersgruppen 18-49 år 7 partnere, og for kvinner i samme aldersgruppe er medianen 6 partnere. For unge voksne i aldersgruppen 16-24 var medianen for menn 3,0 partnere og for kvinner var den 4,0 for kvinner, med et gjennomsnitt på hhv 5,7 og 5,5 partnere. Så at "ingen av tallene er veldig unormale for alderen" er nok en sannhet med visse modifikasjoner. Herregud selvfølgelig er det bare gale personer som tenker slik. men for og holde tråden seriøst og uten krangling så sletter de innleggene. Jeg er litt nysgjerrig ... Hvorfor er mennesker som tenker slik "gale"? Jeg skal være enig i at det ligger utenfor den etablerte normen, men å ta spranget derfra til at de må være sprø som en pall med knekkebrød sliter jeg litt med å forstå. 1 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Tja, nå er det jo mange som "ødelegger" statistikken, f.eks. ved å debutere sent, kun har sex med én person pga religion/livssyn eller som faktisk ikke får seg noe før de er over 30. Hvis vi tar utgangspunkt i 50 personer, og at jeg hadde sex første gang da jeg var 18. Jeg vil da ha vært seksuelt aktiv i 6 år, som igjen betyr at jeg vil ha hatt en ny partner hver 6. uke. Da er det ikke medregnet f.eks. sydenturer, hvor det bare er fyll og fanteri noen uker i strekk---så reellt snakker vi kanskje om én ny person annen hver måned. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 At man ikke føler seg veldig spesiell når dama har hatt tjue er én ting, men sjansen for at forholdet varer mer enn noen måneder er vel svært lav? Nå bør man jo selvsagt ikke tenke slik i et forhold uansett, men hvorfor skulle nummer 21 plutselig være it? Må si jeg har litt sympati for ts i denne saken. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 At man ikke føler seg veldig spesiell når dama har hatt tjue er én ting, men sjansen for at forholdet varer mer enn noen måneder er vel svært lav? Nå bør man jo selvsagt ikke tenke slik i et forhold uansett, men hvorfor skulle nummer 21 plutselig være it? Må si jeg har litt sympati for ts i denne saken. Hvis man skal gå den veien, hvorfor skulle nummer en, to, tre eller hvilket som helst nummer man anser for å være lavt nok være "it?" På helt generell basis virker det som om oppfatningen blant en stor andel menn er at dama på ett eller annet vis blir "brukt opp" hvis hun har pult over et visst antall menn, og at forandring aldri kan skje. Sånn for kontrastens skyld vet jeg om et par der dama hadde 40-ish partnere før hun ble godt gift, og sist jeg sjekka hadde de vel holdt sammen i rundt åtte år. Jeg vet også om andre uvanlige komboer, og felles for de er at de har latt fortid være fortid, og i stedet konsentrert seg om her og nå. Helt personlig ser jeg på det å gremmes over hvor mange menn dama har pult som bortkastet energi, da man for det første ikke kan kontrollere fortiden, og for det andre er det valg som en annen person har gjort før hun kom inn i livet ditt, noe som iallfall for meg fremstår som et rent tapsprosjekt å i det hele tatt bry seg med. Det er, iallfall delvis, derfor jeg unngår slike spørsmål som pesten, da de svært sjelden fører noe godt med seg. Om hun har pult en eller femti har jeg i bunn og grunn ikke noe med. Dessuten er det meg hun er sammen med nå, ikke hvem som enn var før meg i rekka. Hun har faktisk valgt meg som partner, og det er alt jeg trenger å vite. Går det til helvete så er jeg iallfall en erfaring rikere, og som en luring hadde skrevet på en lapp på skolen - "Ikke gråt fordi det er over. Smil fordi det skjedde." 5 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Til Trådstarter : Skal man få et forhold til å fungere bør man ikke tenke på fortiden. Det er helt uvesentlig om partneren din har hatt 1 eller 200 sex partnere , det viktigste er at du er den personen som er den rette for henne og at hun er den rette for deg. En kvinne som har hatt 20 sexpartnere har kanskje totalt kun hatt 20 - 40 samleier mens en kvinne som har hatt kun 1 - 2 sexpartnere kan ha fått seg daglig flere ganger... Mange Norske par sliter også med antall samleier de har i løpet av en uke, i følge statistikk er det snakk om ca 1 - 3 ganger i uka avhengig av alder og hvor i landet man er bosatt , flere av årsakene til dette er trolig lite seksuell erfaring, mangel på initiativ og ikke minst rutinekjøring. Sånn sett så er vel mitt siste råd til TS at han bør heller nyte nåtiden, tenke litt mindre på fortiden og heller fokusere på hva han har nå og hva det kan utvikle seg til. Ser det lyst ut i tunnelen bør han absolutt fortsette i den rettningen han er på vei. 3 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Enig med deg, Malvado. Fortiden får man uansett ikke endret på. Dete r nåtiden og fremtiden som spiller noen rolle og som man kan gjøre noe med. Fortiden har vært med på å forme de vi har hatt i dag. Jeg regner med at kjæresten min har levd før han ble sammen med meg, er ikke noe jeg holder imot ham eller forventer at han skal unnskylde seg for. Det spiller ingen rolle hvilket nummer du er i rekken, viktigste er vel å eventuelt bli siste? Man husker som regel første, utenom første er det vel sisteman kan satse på å bli Om man elsker noen, så spiller det uansett ingen rolle. 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Nå bør man jo selvsagt ikke tenke slik i et forhold uansett, men hvorfor skulle nummer 21 plutselig være it? Hvorfor skulle det ikke være det? Har nummer 1 eller 2 større sjanse for å være it? Er det greit så lenge det ikke er tosifret? Så mellom 3 og 7 er kanskje ideelt? Er det noe statistikk på dette? Jeg har vanskelig for å se for meg at hovedandelen av 20-åringer slår seg ned sammen med nummer 1 eller 2 og lever lykkelig i alle sine dager. Hvorfor behandle temaet som om antall sexpartnere er den eneste faktoren som påvirker forholdets lengde? 2 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hvorfor skulle det ikke være det? Har nummer 1 eller 2 større sjanse for å være it? Er det greit så lenge det ikke er tosifret? Så mellom 3 og 7 er kanskje ideelt? Er det noe statistikk på dette? Jeg har vanskelig for å se for meg at hovedandelen av 20-åringer slår seg ned sammen med nummer 1 eller 2 og lever lykkelig i alle sine dager. Hvorfor behandle temaet som om antall sexpartnere er den eneste faktoren som påvirker forholdets lengde? Strengt tatt spiller nok alder en større rolle sånn sett, men mtp alderen til ts sin dame så er det vanskelig å ikke se et mønster uten å lure seg selv. Når man når et visst antall i såpass ung alder blir det urimelig naivt å tro noe annet. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Det er ganske naivt å tro at du kjenner mennesket basert på alder og antall sexpartnere. Det er ganske naivt å tro at du ser et mønster ut fra så lite informasjon. Du skal være ganske hoven for å uttale deg så bastant. Det er ikke slik at mennesker som har mange sexpartnere er som ville dyr. Det er ikke slik at de har fått det antall sexpartnere ved uhell. Med mindre det er tvang inne i bildet(noe man selvfølgelig håper for alle parter at det ikke er), så er det frivillig handling som har gjort at TS er nummer 21. Det betyr ikke at TS må bekymre seg for at damen hans skal "run wild" igjen og "glemme seg bort". Det betyr ikke at det er større sjanse for at hun blir lei av han. Det betyr ikke at han "bare er et nummer i rekken" - som sex er som å stå i kø på apoteket. Og det betyr da vitterlig ikke at TS ikke er spesiell for dama. Hun har jo tross alt valgt bort friheten til å ligge med andre mennesker for å være kjæresten hans. 3 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 I og med at vi bare kan synse i dette tilfelle da vi vet såpass lite snakket jeg mer generelt. Og generelt sett er den beste indikatoren på nær fremtidig oppførsel nettopp hvordan den har vært i nær fortid. Ønsker og drømmer om andre scenario er forbeholdt unntakene. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) I og med at vi bare kan synse i dette tilfelle da vi vet såpass lite snakket jeg mer generelt. Og generelt sett er den beste indikatoren på nær fremtidig oppførsel nettopp hvordan den har vært i nær fortid. Ønsker og drømmer om andre scenario er forbeholdt unntakene. Siden vi er så generelle, så kan man jo se det på andre måter også. La oss tenke oss at jenta har vært gjennom erfaringene hun følte hun trengte, og er nå klar for å slå seg til ro. Mens en jente som kun har hatt sex med én person, ønsker å oppleve mer. Når det gjelder det å føle seg spesiell, vil du ikke føle deg mer spesiell når du er den ene av de 20 som blir utvalgt, enn den ene av de to/tre/fire? Endret 21. oktober 2013 av Kammizez 2 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Det er umulig å sette seg inn i hva andre tenker eller føler. Det kan hende at hun ikke bevisst har gått inn for å få høyt antall, at det bare har blitt sånn? Nå er hun ganske ung da, så det kan jo godt hende at hun har kost seg godt med ONS og slikt - i så fall var det slik hun ville ha det på tiden. Nå har hun møtt TS og blitt forelsket og vi kan anta at de har det godt sammen og at hun ønsker å være med ham. Det er ingenting som tilsier at han bare blir et nummer i rekken, det kan hende hun velger å slå seg til ro? Om de ender opp sammen, så vil jo det i alle fall si at han er spesiell - da er han den hun valgte! Jeg synes uansett at ordet horer er stygt å bruke om ei jente og kanskje spesielt om dama? Definisjonen på hore er at man tar betalt for sex... Om hun ikke har gjort det så er hun ingen hore. Hun kan ikke endre fortiden sin, men hun kan velge å være sammen med TS nå og eventuelt i fremtiden. Jeg har nevnt det før, men fortiden vår har vært med på å forme oss. Det hun har opplevd kan gjøre at hun lettere ser hvilken bra ting hun har med TS. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er ulike spilleregler for jenter og gutter når det gjelder slikt. Hvorfor er gutter skikkelig kule om de har nedlagt mange jenter og hvorfor er jenter horer om de gjør det samme? Noen liker spenningen med å gå ut på byen og jakte ned nye, selv har jeg aldri vært helt der - men jeg dømmer da ikke de som gjør det. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Siden vi er så generelle, så kan man jo se det på andre måter også. La oss tenke oss at jenta har vært gjennom erfaringene hun følte hun trengte, og er nå klar for å slå seg til ro. Mens en jente som kun har hatt sex med én person, ønsker å oppleve mer. Når det gjelder det å føle seg spesiell, vil du ikke føle deg mer spesiell når du er den ene av de 20 som blir utvalgt, enn den ene av de to/tre/fire? Hun er 19, hatt 20 partnere, og nå skulle hun ville slå seg til ro? Det rimer bare ikke. Kanskje jeg som er kynisk, men tipper nr.22 ikke er langt unna og at ts bør finne seg en hvis fortid ikke bekymrer han i like stor grad. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hvorfor rimer det ikke? Hva om hun er genuint forelsket i ham og føler at han er "the one"? Det kan jo hende. Er nok ikke helt uenig med deg i at du virker kynisk. Har du litt dårlig erfaring med jenter som gjør at du har den holdningen? Gidder ikke å krangle med deg om det da, for tiden vil vel vise hvordan det går med disse - den ene eller andre veien. Er mange grunner til at et forhold kan ta slutt og det trenger ikke nødvendigvis å være fordi jenta ønsker å booste antallet sitt... Vi vet ingenting om når hun debuterte, men med tanke på alderen så er det vel rimelig å anta at hun har vært ganske så aktiv siden den tid. Aktiv eller ikke - hun kan fortsatt være veldig forelsket i TS altså TS lurer uansett på om hun er hore basert på tallet hun har fra før, er vel sånn sett ikke nødvendig å spekulere i om han bare blir et annet nummer. Eller... om han basert på sine problemer med å takle hennes tidligere antall gjør det slutt, så er det vel rimelig at hun etterhvert finner seg en ny kjæreste - som da blir nr 22... Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hvorfor rimer det ikke? Hva om hun er genuint forelsket i ham og føler at han er "the one"? Det kan jo hende. Er nok ikke helt uenig med deg i at du virker kynisk. Har du litt dårlig erfaring med jenter som gjør at du har den holdningen? Gidder ikke å krangle med deg om det da, for tiden vil vel vise hvordan det går med disse - den ene eller andre veien. Er mange grunner til at et forhold kan ta slutt og det trenger ikke nødvendigvis å være fordi jenta ønsker å booste antallet sitt... Vi vet ingenting om når hun debuterte, men med tanke på alderen så er det vel rimelig å anta at hun har vært ganske så aktiv siden den tid. Aktiv eller ikke - hun kan fortsatt være veldig forelsket i TS altså TS lurer uansett på om hun er hore basert på tallet hun har fra før, er vel sånn sett ikke nødvendig å spekulere i om han bare blir et annet nummer. Eller... om han basert på sine problemer med å takle hennes tidligere antall gjør det slutt, så er det vel rimelig at hun etterhvert finner seg en ny kjæreste - som da blir nr 22... Du nevner det å booste antallet, noe jeg ikke heller tror hun har som mål. Derimot kan det godt være hun booster egoet sitt ved å stadig finne en ny til å bekrefte verdien hennes. Dette er selvsagt en løs spekulasjon fra min side, men jeg har erfaring med den typen atferd. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 tror egentlig spørsmålet her grunner ut i en ting: enten så er du ok med at kjæresten har hatt plenti flere partnere, eller så er du ikke det. opinions, folk vektlegger forskjellige ting. får bare finne ut om du liker henne godt nok til å gi det en sjanse eller ikke. denne artikkelen har kanskje relevans: http://socialpathology.blogspot.no/2010/08/defining-slut.html Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 For min egen del føler jeg at verdien min blir bedre bekreftet av en partner jeg elsker enn gjennom en serie partnere. Jeg er så heldig at jeg har funnet den jeg vil være sammen med, så er kanskje lett for meg å si? Folk er ulike da, lett å spekulere ang andres tanker og motiver 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 I og med at vi bare kan synse i dette tilfelle da vi vet såpass lite snakket jeg mer generelt. Og generelt sett er den beste indikatoren på nær fremtidig oppførsel nettopp hvordan den har vært i nær fortid. Ønsker og drømmer om andre scenario er forbeholdt unntakene. Problemet med den teorien er at i nær fortid har hun vært singel. Nå er hun i et forhold med TS. De fleste kan vel være enig i at man endrer oppførsel når man går inn i et forhold, spesielt når det kommer til hvem man har sex med, uavhengig av antall tidligere sexpartnere. 2 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Problemet med den teorien er at i nær fortid har hun vært singel. Nå er hun i et forhold med TS. De fleste kan vel være enig i at man endrer oppførsel når man går inn i et forhold, spesielt når det kommer til hvem man har sex med, uavhengig av antall tidligere sexpartnere. Vil heller si at i nær fortid har hun vært med nr.20. For min egen del føler jeg at verdien min blir bedre bekreftet av en partner jeg elsker enn gjennom en serie partnere. Jeg er så heldig at jeg har funnet den jeg vil være sammen med, så er kanskje lett for meg å si? Folk er ulike da, lett å spekulere ang andres tanker og motiver Grattis for det. Seriøst. Det er ikke alle forunt. Denne dama jeg nevte å ha erfaring med liker ikke binde seg til noen. Jeg trodde vi hadde noe spesielt, men viste seg at hun likte det "løse" og frie livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå