Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i brystet,ved spising av sjokolade

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Det har seg sånn at noen ganger når jeg spiser sjokolade så får jeg ganske store smerter i brystkassen. Det er litt vanskelig å beskrive denne smerten men det er akkurat som om noe strammer rundt lungene, noe som fører til at jeg har problemer med å puste dypt når det står på. Smertene varer dog ikke lenge, ca ett minutt(?), så det er ikke noen fare. Det rare er at jeg har oppdaget at det hjelper å ta knyttneven og presse den inntil den "nedre kanten" på ribbenene på venstreside.

Min mor har også samme "greia", bare at hun ikke får problemer med å puste bare generelt muskelsmerter ved inntak av sjokolade, hun har dog begynt å merke mindre og mindre av det. Jeg synes selv også at det begynner å oppstå sjeldnere for min egen del.

Er det noen som har opplevd noe i samme duren og kanskje vet hva det kommer av? Kanskje det er noe navn på "lidelsen"?

Kan sies at jeg også er laktoseintolerant.

Anonymous poster hash: 42045...001

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Du er allergisk, kom vel ikke som noen bombe? Hvis du opplever mindre smerter dersom du inntar anti-histaminer sammen(før) sjokoladen vet du at det er snakk om laktoseallergien din :)

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Haha, :D

Spiser sjokolade veldig sjeldent og det er egentlig ikke noe problem for meg, men lurer litt på hva det er som skjer og om det eventuelt har noe navn og lignende?

Er bare nysgjerrig :)

Litt rart om det har med laktosen å gjøre da min mor ikke er allergisk mot laktose, men har det samme problemet, jeg får heller ikke slike smerter ved inntak av andre meieriprodukter.

Men ja kan godt hende dere har rett. :)

Lenke til kommentar

Allergisk mot pollen = Pollenallergi

Allergisk mot pelsdyr = Pelsdyrsallergi

Allergisk mot Arbeid = Naver

Allergisk mot sjokolade = Sjokladeallergi

Alvorlig talt; sjokoladeallergi finnes, men det er en meget sjelden type allergi. Har du/dere merket samme symptomer med ulike type nøtter?

Lenke til kommentar

hehe, aldri hørt om allergi mot sjokolade, men det betyr jo ikke at det ikke finnes, har bare ikke tenkt over det.

Tok et søk på allergi mot sjokolade nå, var jo endel her, hvorfor har jeg ikke tenkt på det før sier nå jeg? Ingen som har akkurat de symptomene jeg har, men står om pusteproblemer på en plass å det kan jo stemme ganske godt.

Nei har aldri fått noe som helst allergisymptomer mot nøtter, heller ikke min mor så vidt jeg vet, heldigvis, er nok som det er spør du meg :)

Jaja takk for "hjelpen" : D

Lenke til kommentar

Joda, fant litt mer ut av det nå...

Anaphylaxis

Anaphylaxis, a systemic allergic reaction that can be fatal, can occur in those with severe allergies to chocolate or ingredients in chocolate candy. Symptoms include shortness of breath or breathing problems, dizziness, chest pain or tightness, confusion, low blood pressure and heart palpitations.
Anaphylaxis can lead to anaphylactic shock. Symptoms can worsen rapidly, so if these symptoms occur, seek medical treatment immediately.

Kilde: http://www.livestrong.com/article/169868-signs-of-a-chocolate-allergy/

Var jo ikke akkurat beroligende lesing da :hrm:

Men men jeg har nå overlevd til nå, så det går vell bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...