Gå til innhold

Casemodding

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ær ganske færsk når det gjelder dette med casemodding, jeg lurer på om noen har noen gode ideer på hvordan jeg får festet pleksiglasset på innsiden av kabinettet uten å bore hull og skru?

Håper at noen kan hjelpe meg :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslagene, det dær med silikon eller lim har jeg tenkt på, men jeg er litt rett for at det ikke vil holde, har litt dårlig erfaring med silikon, ær det noen andre æer som har prøvd lim eller silikon til dettet formålet? Hvordan fungerte det i så fall? :) Se jeg smiler!!!

Lenke til kommentar

jeg brukte silikon til og lime fast vinduet fra innsiden *kikke under bordet*

det sitter der det, men då burde ha et kabinett med tynne "plater" (kabinettet mitt har en plexi finish på 3mm (som var lakkert) og med ett vindu der fikk jeg en stygg kant som jeg ikkje kan leve med. :(

Lenke til kommentar
Takk for forslagene, det dær med silikon eller lim har jeg tenkt på, men jeg er litt rett for at det ikke vil holde, har litt dårlig erfaring med silikon, ær det noen andre æer som har prøvd lim eller silikon til dettet formålet? Hvordan fungerte det i så fall?  :)  Se jeg smiler!!!

Sicaflex tror jeg det heter, blanding av silikon og lim (det er iallefall sånn det funker), det burde funke. Har bare brukt silikon jeg, men ikke til det formålet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
du tar jo bare lim i kantene av vinduet og klasker det på innsiden av kabinettet ditt !...morro å vite at det ikke bare er jeg som er n00b :D

ikke hør på han her :D klin limet på kabinettet istede.

eller hvis du har en limpistol(nei ikke en til 40kr) så kan du legge på plass plexi'et og påføre limet fra siden

ps. silikon funker fett

Lenke til kommentar

Satte inn plexiglass i døra for en uke siden og jeg brukte aralditt lim for å feste glasset. Det består av to komponenter som ikke stivner før du blander dem sammen, da sitter det som bare F***. Et pluss er jo at det blir så og si gjenommsiktig.

kan sikkert bruke sicaflex men det herder aldri, det blir som tyggegummi og den typen jeg har vært borti var hvit.

Lenke til kommentar

totalt uenig. gjør mest mulig selv. vær kreativ, lag noe som ingen andre har, lag noe genialt! Det er ikke så vanskelig, bare å herje i vei.

Frem med dremmelen!

hva med å skjære inn en tekst og lime vinduet på baksiden? en lysende tekst blir sikkert kult.

personlig liker jeg ikke store vinduer, for da ser du alt med en gang. Har du et litt mindre vindu må motakeren/seeren glo nøyere på det. de blir mer nysjerrige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...