Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mye fravær kjemi og biologi, kan ikke ta som privatist like vel.

Anbefalte innlegg

Hei, går i vg3 og har kj2 og bio2. Har en kronisk sykdom som gjør at jeg er mye borte i perioder. Etter å ha gått glipp av to forsøk i kjemien og en biologi ekskursjon fikk jeg beskjed av læreren i de to fagene om å bare melde meg ut av faget og ta det som privatist i steden. Etter mye tenking og bullshit fra læreren, bla annet at jeg ikke fikk infoskrivet om den neste biologi eksekusjonen (Han ville tydeligvis ikke ha meg med) Bestemte jeg meg for å ta det som privatist i steden, nå snakket jeg med lånekassa og fikk vite at jeg bare får 75% støtte hvis jeg gjør dette.

Jeg burde selvsagt sjekket dette før jeg begynte å droppe timene. Så nå står jeg her. Vært borte fra to biologi ekskursjoner og sikkert 4 forsøk i kjemien. Er jo ikke sjangs for at jeg får noe som helst vurdering nå. Kan heller ikke melde meg ut da det gjør at jeg ikke har nok til mat på bordet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kanskje droppe en av fagene, vis du har nok fag. Jeg hadde kjemi1,fysikk1,matter1 oginternational engelsk Vgs2. Dermed har jeg kjemi2 og r2Nå. Snakk med rådgiver og spør om du kan ta vekk en av fagene vis det er mulig. Jeg hadde også biologi 2 i starten av året, men pensum var stort og det var mye pugging, dermed droppet jeg det. Anbefaler kjemi2 vis du kan velge, ellers er det bare å ta det som privatist. Lån bøker fra skolen og les.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke kan melde meg ut av fagene og ta det som privatist, for da får jeg redusert støtte fra lånekassa.

Alternativ 1. Melde meg ut av fagene og ta de som privatist, miste 15-20 prosent av lånekassa... Sulte.

Alternativ 2. Fortsette i fagene, få støtte av lånekassa men IV i begge fagene som gjør at jeg må ta et jobbår etter vg3 og ta fagene som privatist da.

Lenke til kommentar

Du kunne prøvd å skaffe en jobb vis dte er mulig, eller ta et jobbår etter vg3. Får jeg spørre hva du har tenkt å bli? kravene blir enda vanskelige vis du skal ha et sekundær vitnemål. Vis du har brae karakterer fra før av og ikke stress er det bare å ta alernativ 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...