antonsen1978 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hei. Jeg skal kj;pe meg en ny maskin, og studerer hoved kortet AOpen AX4PE tube. Maskinen skal brukes til musikk, mastering og mixing. fikk et inntrykk av at dette kortet hadde innebygd lydkort og en !r;rforsterker! ja, du leste riktig. Stemmer dette? Er det noen der ute som leser dette og som kan bekrefte dette? Kanskje noen til og med har erfaringer med dette kortet? Da hadde jeg blitt veldig glad om du ville dele de med meg. Sorry at ;en ikke virker. Tastaturet er fucked.. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det er nok mye gimmick ute og går når det gjelder disse hovedkortene med rørforsterker... Review av AX4B-533, det er et eldre kort, men lydkortdelen ser lik ut. Svakheten ligger i at AC'97 codecen brukes, og den blir jo kjent brukt på de fleste hovedkort med integrert lyd. Eller for å sitere digit-life: The AOpen AX4B-533 Tube motherboard is a wise marketing step of the manufacturer the primary purpose of which is to attract attention. It's probably also an interesting solution for audiophiles and everybody who miss good old tube-vinyl times. One can excellently feel the tube sound on high-quality equipment though it doesn't improve it much. The cheap AC'97 codec bounds the might of the sound. If they used a higher-class DAC, usage of the tube could be justified. Lenke til kommentar
antonsen1978 Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Hm. Det du sier er at de fleste kort med innebygget lyd har det samme systemet? Og at de videre ikke er like gode som orginale rorforsterkere? Det siste sier seg selv, men er det verdt pengene? Alternativet jeg hadde satt meg ut forut jeg kom over dette var Asus p4p 800> Deluxe hoved kort. Elplers har jeg en ekstern git. forsterker jeg bruker til opptak. Tar opp mest Audi og noe midi. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg ville nok ha kjøpt et separat lydkort, og f.eks. P4P800 deluxe som du nevner. Det er sikkert andre som kan forklare hva Ac'97 er bedre, men det er i bunn og grunn en dac/adc?. Og AX4PE er i vel hovedsak laget for å spille av lyd, og ikke spille inn i god kvalitet. Lenke til kommentar
antonsen1978 Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Ja, ser at disse kortene er mest beregnet for lyd avspilling og ikke lyd innspilling. Hvorfor finnes det ikke kort som er beregnet på opptak? Slik jeg ser det strekker ikke teknikken "innebygde rørforsterkere" til i opptak. Dette betyr vel bare at lyden i disse kortene ikke holder mål.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå