kupoexp Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Hei. I det siste har jeg lagt merke til at når jeg kjøper noe med VISA-kort på internett, dukker det to reservasjoner på det samme beløpet opp i nettbanken min. Altså blir summen jeg skal betale reservert to ganger, i stedet for én gang. Etter noen dager blir det ene av de to beløpene betalt tilbake til kontoen min. Hvorfor skjer dette? Hvorfor blir beløpet reservert dobbelt opp? Endret 16. oktober 2013 av kupoexp Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) For å sjekke likviditeten din. edit: Velkommen til forumet forresten. De av oss som er svaksynte kan forstørre teksten selv Endret 16. oktober 2013 av srbz Lenke til kommentar
kupoexp Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 For å sjekke likviditeten din. Så det er vanlig at beløpet blir reservert to ganger? Jeg tror ikke det har skjedd tidligere (enn helt nylig) for meg. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 For å sjekke likviditeten din. Dette er jo bare tull. Slikt skjer når det er feil i betalingsløsningen som brukes. 1 Lenke til kommentar
kupoexp Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Dette er jo bare tull. Slikt skjer når det er feil i betalingsløsningen som brukes. Burde jeg ta kontakt med banken min angående dette? Hittil har jeg fått det feilaktig reserverte beløpet tilbake hver gang, men jeg har jo ingen kontroll over hvorhvidt jeg får det tilbake eller ikke. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Ja du burde forhøre deg om det der Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Burde jeg ta kontakt med banken min angående dette? Hittil har jeg fått det feilaktig reserverte beløpet tilbake hver gang, men jeg har jo ingen kontroll over hvorhvidt jeg får det tilbake eller ikke. Det skader ikke å høre om de har en forklaring! Er det forresten samme nettstedet det skjer på hver gang? Lenke til kommentar
kupoexp Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Det skader ikke å høre om de har en forklaring! Er det forresten samme nettstedet det skjer på hver gang? Det er det samme nettstedet (ulike selgere, men samme nettsted) hver gang. Regner med alle selgere på nettstedet bruker det samme betalingssystemet. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Det er det samme nettstedet (ulike selgere, men samme nettsted) hver gang. Regner med alle selgere på nettstedet bruker det samme betalingssystemet. Du kan selvsagt ta en prat med banken, men mye tyder på at dette er et problem/feil med betalingssystemet til nettstedet. Det kunne være en ide å sende en mail til dem og be(spørre pent...) om en forklaring! 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Dette skjedde meg og faktisk. Men jeg ble trukket to ganger, ikke reservert to ganger. Det viste seg å være en kjent feil hos VISA, og at de jobber med saken selvsagt. Jeg har fått tilbake de beløpene som ble trukket to ganger. Men om det ikke ordner seg, så bør trådstarter kontakte banken ihvertfall. Lenke til kommentar
kupoexp Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Dette skjedde meg og faktisk. Men jeg ble trukket to ganger, ikke reservert to ganger. Det viste seg å være en kjent feil hos VISA, og at de jobber med saken selvsagt. Jeg har fått tilbake de beløpene som ble trukket to ganger. Men om det ikke ordner seg, så bør trådstarter kontakte banken ihvertfall. Takk for svar. Når skjedde dette deg? Og husker du evt. hvor lenge det gikk før du fikk tilbakebetalt? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Takk for svar. Når skjedde dette deg? Og husker du evt. hvor lenge det gikk før du fikk tilbakebetalt? Det var vel mandag. Så det er nok mulig at de har litt problemer ennå. Mailen jeg fikk fra banken: Dette er en kjent feil hos VISA, som nå skal være rettet. Du vil også se dette nå på dine kontobevegelser. Ha en fin dag! Vennlig hilsen (Banken) Lenke til kommentar
kupoexp Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Det var vel mandag. Så det er nok mulig at de har litt problemer ennå. Mailen jeg fikk fra banken: Tusen takk! Det var lettende å høre. Regner med det er den samme feilen jeg har kommet borti da, siden jeg kun har opplevd dette nå nylig (forrige uke og denne uka). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå