Gå til innhold

Hvorfor får jeg fortsatt reklame i postkassa?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at det er er reklamebud som driter i merket ditt. Undersøk hvem det er som leverer reklame i området ditt, og kontakt dem. I mitt tilfelle er det NorPost.

Ellers så finnes det jo noe reklame som er pakket inni aviser o.l. også, og det får du vel ikke gjort så mye med?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har du registrert deg i Brønnøysundregisteret?

Så lenge du ikkje er registrert der så står du fortsatt i listene for utsending av addresert reklame. Her kan det ta opp til ein måned før reklameutsendaren vasker listene sine.

Du kan heller ikkje reservere deg mot spørreundersøkelser og reklame frå bedrifter som du har eit ettablert forhold til. Det samme gjeld aviser (og reklame innstikk i avis).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du registrert deg i Brønnøysundregisteret?

Så lenge du ikkje er registrert der så står du fortsatt i listene for utsending av addresert reklame. Her kan det ta opp til ein måned før reklameutsendaren vasker listene sine.

Du kan heller ikkje reservere deg mot spørreundersøkelser og reklame frå bedrifter som du har eit ettablert forhold til. Det samme gjeld aviser (og reklame innstikk i avis).

Du har klagd reklame før skjønner jeg :rofl:

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Du får det fordi postbudet får betalt pr reklame han/hun leverer ut. Og da driter Han/hun i om du har det klistremerket på postkassen din!

Ok... det må isåfall være noe de har begynt med nå i det siste...kilder på dette?

Det var sånn frem til tidlig på 90 tallet at postbudene fikk betalt for å levere ut reklame, men det ble som sagt avviklet.

Her hjemme så er hender det at jeg får reklame i postkassen også, selv om jeg har reservert meg. Men denne reklamen er det ikke posten som leverer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som tidligere avisbud, så kan jeg bekrefte at bud får ekstra betalt for reklame. Derimot så kan jeg avkrefte at bud får betalt pr postkasse.

Lønna regnes faktisk ut etter vekt, og da gjerne etter hg. Noen typer reklame, som for eksempel Ikea, Biltema og Clas Ohlson blir regnet ut fra antall boliger på ruta.

Størstedelen av lønna til et avisbud kommer faktisk fra reklame.

Finn ut hvilken bedrift som leverer lokalavisa. I Gudbrandsdalen så er dette Lillehammer Distribusjon, og hvis du klager til dem så får budet klar beskjed om at det ikke skal leveres reklame hos deg. Ved gjentatte klager så vil budet enten få sparken eller få en dårligere rute.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men det er forskjell på postbud og avisbud. Når jeg jobbet i posten så fikk vi fastlønn og ikke noe ekstra for reklamen.

Som tidligere avisbud, så kan jeg bekrefte at bud får ekstra betalt for reklame. Derimot så kan jeg avkrefte at bud får betalt pr postkasse.
Lønna regnes faktisk ut etter vekt, og da gjerne etter hg. Noen typer reklame, som for eksempel Ikea, Biltema og Clas Ohlson blir regnet ut fra antall boliger på ruta.

Størstedelen av lønna til et avisbud kommer faktisk fra reklame.

Finn ut hvilken bedrift som leverer lokalavisa. I Gudbrandsdalen så er dette Lillehammer Distribusjon, og hvis du klager til dem så får budet klar beskjed om at det ikke skal leveres reklame hos deg. Ved gjentatte klager så vil budet enten få sparken eller få en dårligere rute.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, som jeg skrev litt lenger oppe i tråden her så ble denne ordningen avviklet tidlig på 90 tallet engang.

Jobbet selv i Posten Norge AB fra 1998-2008 og de gamle traverne snakket ofte om hvor mye penger de tjente på reklamen før i tiden.

Da jeg jobbet som lørdagspostbud for 20 år siden så fikk i hvertfall det vanlige postbudet et tillegg på rundt 10 øre pr husstand pr reklamebilag. Postbudene var da veldig ivrige på å levere reklame. De fikk betalt for antall husstander på ruta, ikke på faktisk leverte bilag.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...