nordemoniac Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Hei! Har nylig bestilt den siste T-We dekoderen fra Canal Digital. Dette ser ut til å være fremtiden, i forhold til bruk av HTPC etc. Dekoderen har 8 tunere (!) og har mulighet til å ta opp 3 kanaler + se en. Dvs. den har fortsatt 4 tunere tilgjengelig, noe som på sikt vil gi mulighet for å streame TV lokalt til nettbrett eller en sekundær mini-dekoder. Mini-dekoderen vil altså ikke kreve coax-uttak i veggen, kun kablet/trådløst nettverk. Ved opptak vil opptakene bli lagret på "hovedenheten" med 8 tunere og 500GB disk, og man vil kunne spille av opptakene på alle klienter. Dette er et steg i riktig retning. Jeg har allerede et slikt system vha. Argus-TV server og XBMC TV klienter. Men hva med å kunne kjøre XBMC som klient direkte mot Canal Digital sin T-We dekoder? Ville det vært mulig? Hvor mange her er det som har kunne tenkt seg en slik mulighet? Kort beskrevet: - Canal Digital T-We mottaker som TV-server - XBMC som TV-klient Endret 16. oktober 2013 av nordemoniac Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Er noe slikt i det hele tatt mulig å få til? Jeg bruker i dag mediaportal for å se tv. Det gir en suveren "epg" og "på tv nå" funksjon som jeg ikke er i nærheten av å finne på noen dekodere, men det er ikke en løsning som gir meg muligheter til å se/ta opp mer enn ett program av gangen med nåværende oppsett. Skulle gjerne kunne brukt dekoderen til CD og koblet denne opp med nettbrett og pcer i huset, og da gjerne integrert mot mediaportal/plex. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå