Tgrann Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har etter hvert innsett at min gamle Q6600 ikke er helt siste mote lenger, og er på jakt etter noe nyere og ikke minst mer stillegående...! Har satt sammen en liste som jeg gjerne skulle hatt noen innspill på. Er mange år siden jeg skrudde pc sist, så er usikker på hvor bra deler etc. passer sammen. Foreløbig build: Fractal Design R4Gigabyte GA-Z87X-D3HIntel Core i5-4670kCooler Master Silent Pro Gold 550wSamsung 840 EVO 250gbKingston HyperX 8gbSamsung DVD brennerNoctua NH-U9B Har skjermer, tastatur/mus, gpu fra før. Jeg er på jakt etter noe som fungerer til mye, og gjerne uten så mye lyd. Håper noen med mer know-how kan gi eller På forhånd takk! Lenke til kommentar
wassup Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 VELDIG bra til første oppsett! Ikke mye å pirke på her Lurer på hvilken GPU du har? Du kan kanskje vurdere en sterkere strømforsyning. Hvis stillhet er i fokus, tror jeg denne i så fall er veldig bra, evt. noe fra samme serie Skal du overklokke og/eller kjøre SLI/CFX, må du ha en del kraft i PSU Lenke til kommentar
Tgrann Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 VELDIG bra til første oppsett! Ikke mye å pirke på her Lurer på hvilken GPU du har? Du kan kanskje vurdere en sterkere strømforsyning. Hvis stillhet er i fokus, tror jeg denne i så fall er veldig bra, evt. noe fra samme serie Skal du overklokke og/eller kjøre SLI/CFX, må du ha en del kraft i PSU Oi, takk! Godt å høre jeg ikke var helt på tur, selv etter mange år...! Har ikke allverdens til GPU, Geforce GTX550Ti, men jeg er heller ikke en stor spiller (Diablo 3, noe NFS, og annet gammel moro). Valgte åpen prosessor for mulig overklokking i fremtiden, men er ikke noe jeg vurderer nå. Lenke til kommentar
wassup Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Oi, takk! Godt å høre jeg ikke var helt på tur, selv etter mange år...! Har ikke allverdens til GPU, Geforce GTX550Ti, men jeg er heller ikke en stor spiller (Diablo 3, noe NFS, og annet gammel moro). Valgte åpen prosessor for mulig overklokking i fremtiden, men er ikke noe jeg vurderer nå. Ok, i og med at du ikke har kraftigere GPU, holder den du har i forslaget ditt i lange baner, også hvis du skal overklokke. Fra mitt synspunkt er det ikke mer å si om oppsettet Lenke til kommentar
Tgrann Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Ok, i og med at du ikke har kraftigere GPU, holder den du har i forslaget ditt i lange baner, også hvis du skal overklokke. Fra mitt synspunkt er det ikke mer å si om oppsettet Takk for god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå