Revox Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hva i alle dager vil det ha å si for oss forbrukere egentlig? PCIe 3.0 er mer enn raskt nok for den jevne brukeren, og en dobling av båndbredde vil kun hjelpe gærningene som ønsker seg mer RAID-ytelse. SATA Express er interessant, men igjen er SATA6GBPS raskt nok for den jevne brukeren, vi trenger høyere 4K IOPS ved lav QD, ikke mer throughput. DDR3 er fortsatt mer enn nok, og DDR4 vil bare være ekstra dyrt i begynnelsen for marginale ytelsesforbedringer. Det hørtes fælt ut som "Det er bra nok nå. Vi trenger ikke videre utvikling av maskinvare". Det vel kanskje det som er fakta ja. Når spill og vanlig programvare utvikler seg så sakte som det gjør for tiden trenger man ikke dobling av HW ytelse vært år. Lenke til kommentar
Kman3107 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Man trenger kanskje ikke bedre pc hvert år. Men PC er for mange en hobby. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Er det bare jeg som blir mer og mer trist med tanke på framtidig utvikling av maskinvare? Jeg har lyst å bygge systemer når jeg er 50 år også. Det kan jeg nok bare glemme. Når du er 50 er nok det aller meste på én chip. Det vel kanskje det som er fakta ja. Når spill og vanlig programvare utvikler seg så sakte som det gjør for tiden trenger man ikke dobling av HW ytelse vært år. Det er ikke bare å trykke "transistorshrink.exe" for å gjøre en transistor mindre. Det vil ta lengere og lengere tid for å krympe transistorer nå, ettersom kontaktpunktene på transistorer begynner å komme farlig nærme hverandre. Om de kommer for nærme får man problemer. Endret 17. oktober 2013 av ahpadt 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Når du er 50 er nok det aller meste på én chip.Nettopp, og det er trist. Endret 17. oktober 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Etter gtx 670 kjøpet mitt, så har jeg sluttet å høre på nyheter som dette. Det ble sagt at 7xx serien ikke kom på et år, så da kjøpte jeg det. under 2 månder senere, så ble det release... nVidia slapp informasjon om dette en stund før Kepler i det hele tatt kom ut, og jeg vet jeg selv har skrevet en post om det på dette forumet, også før Kepler ble lansert. Toppmodellen i Kepler-serien skulle komme helt på slutten av året sa de. Problemet er at dette forumet er proppfullt av uinformerte fjortisser som synser om alt mulig rart, og da drukner reell informasjon. Endret 2. januar 2014 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå