AnonymL Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Er på utkikk etter nye hodetelefoner som kun skal brukes til å høre på musikk som dubstep, trance, rock og pop. Det bør være et med god bass i. Samme om det ikke er lukket, men det bør ikke slippe ut for mye lyd. Skal bare bruke det til hjemmebruk foran pcen Budsjetet er satt på 1000-2000 kr Endret 16. oktober 2013 av AnonymL Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Hva skal du drive dem med? Er god bass det samme som mye bass? Åpne hodetelefoner slipper ut en del lyd, omtrent som om du tar av deg dine lukkede hodetelefoner mens du spiller musikk; du hører det ganske greit. Lenke til kommentar
AnonymL Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Hva skal du drive dem med? Er god bass det samme som mye bass? Åpne hodetelefoner slipper ut en del lyd, omtrent som om du tar av deg dine lukkede hodetelefoner mens du spiller musikk; du hører det ganske greit. Skal drive de med en pc. Ja, mye bass. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Da ville jeg sett på V-MODA M100 med mindre du har store ører eller problemer med at du må handle fra utlandet. Eller hvis du er litt mindre kresen, vil spare penger og samtidig ha godt med bass; Sony sin XB-serie. Endret 16. oktober 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Skal du ha god lyd så hadde jeg vurdert en DAC og hodetelefonforsterker i et. Jeg har en FiiO E10 bestilt gjennom dealextreme.com. Den koster 73 USD med fri frakt, som blir ca 450 NOK. Den er såpass liten at den kan du ta med deg overalt, bruker min både hjemme og på jobb. Prisen forutsetter at du er heldig og slipper unna toll, noe jeg gjorde. Alternativt så får du kjøpt denne i Norge til 1000,- http://dx.com/p/fiio-e10-usb-dac-headphone-amplifier-112917 Deretter hadde jeg tatt turen på finn.no og forsøkt å finne noe brukt for de resterende 1500,- Jeg var heldig og fant et par nye AKG 272 HD til 1200,- (disse er lukket og fungerer flott i åpent kontorlandskap), og et par brukte AKG K701 til 1000,- som jeg har liggende hjemme. Ingen av disse har mikrofon. Jeg har ikke testet allverden, men har også et har Sennheiser HD650 liggende som er fantastiske! Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Ville ikke anbefalt E10 til HD650, den har rett og slett ikke nok krefter til å drive dem skikkelig, med mindre en liker lavt volum eller lite dynamisk popmusikk. Jeg ville heller ikke anbefalt nevnte AKG'er til en som er ute etter mye bass. Endret 16. oktober 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Du bør stikke til Stereofil (Grensen, Oslo) nå til helgen. De skal ha 20% salg på alt av headset der. Du bør definitivt ta en titt på Grado Labs sine hodetelefoner! I følge headset-entusiaster er dette blant det beste som er mulig å oppdrive. (Dette er ikke gaming-headset)Rull ned på denne siden til Grado sine hodetelefoner: http://www.stereofil.no/produkter/headset.html EDIT: Jeg tenkte å stikke ned dit nå i helgen og kjøpe 325i EDIT 2: Jeg fikk ikke linken til å virke. Dersom det fortsatt ikke virker, gå på stereofil.no og finn frem selv. Har nå Grado-SR60i og de er helt fantastiske ift prisen! Endret 16. oktober 2013 av wholmen Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Stereofil har også gode hodetelefonforsterkere hvis du ikke har det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6x3szi Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Disse er utrolig bra: http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hjemmekino/hodetelefoner/lukkede/audiotechnica-ath-m50/162925.3198/ du kan få headset til 2500 som er mye dårligere. og disse koster mye mindre. sitter godt på og har veldig nøytral lyd. og sikkert mer enn nok bass jeg vil annbale å ta en titt på anmeldesene på netonnet og denne youtube anmeldelsen http://www.youtube.com/watch?v=Krdb8lceRoI Endret 16. oktober 2013 av Slettet-6x3szi Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 I dag kjøpte jeg Grado-SR325i og en Musical Fidelity V90-HPA hos stereofil. Er vanvittig fornøyd!! Grado-SR325i fikk jeg for 2800kr siden det er 20% salg i forbindelse med en headset-messe de har nå til helgen. Forsterkeren kobles i USB-porten. Helt sprøtt hvor bra lyd det blir. Lenke til kommentar
AnonymL Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Disse er utrolig bra: http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hjemmekino/hodetelefoner/lukkede/audiotechnica-ath-m50/162925.3198/ du kan få headset til 2500 som er mye dårligere. og disse koster mye mindre. sitter godt på og har veldig nøytral lyd. og sikkert mer enn nok bass jeg vil annbale å ta en titt på anmeldesene på netonnet og denne youtube anmeldelsen http://www.youtube.com/watch?v=Krdb8lceRoI Kan de sammenlignes med Beyerdynamic DT770 80? Lenke til kommentar
AnonymL Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 I dag kjøpte jeg Grado-SR325i og en Musical Fidelity V90-HPA hos stereofil. Er vanvittig fornøyd!! Grado-SR325i fikk jeg for 2800kr siden det er 20% salg i forbindelse med en headset-messe de har nå til helgen. Forsterkeren kobles i USB-porten. Helt sprøtt hvor bra lyd det blir. Ser bra ut, men er de ikke ganske irriterende for ørene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6x3szi Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Kan de sammenlignes med Beyerdynamic DT770 80? Jeg, vet ikke noe mer om dem en det annmeldelsen på hardware.no sier og den var jo veldig positiv. men jeg skal hvertfall kjøpe meg Audio Technica M50 nå som jeg har gått lei Beats by Dr.dre. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Kan de sammenlignes med Beyerdynamic DT770 80? Ja, men DT770 80 ohm er tyngre å drive og selv om de vil fungere greit nok ut av en PC så vil de kunne nyte godt av en forsterker. Ellers vil jeg si forskjellene går mye på smak og behag. Du burde forresten vurdere Beyerdynamic Custom One Pro. De minner mye om ath-m50, men har en funksjon som lar deg justere bassen, noe som må være fint for en som deg som liker mye bass. Endret 17. oktober 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Beste er nok å prøve dem.Jeg syns Grado er veldig behagelige, men det kan også variere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå