Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Nå Erna Solbergs første pressekonferanse på NrK1 http://tv.nrk.no/direkte/nrk1 Begynner å snakke fiskeri og havbruk som skal være en fremtidsrettet næring for Norge. Har etablert et nytt nærings og fiskeridepartement som vil få to statsråder. Hun snakker også om det nye superdepartementet - kommunal og moderniseringsdepartementet - til Jan Tore Sanner som får ansvar for omorganisering, kommuner og sikkert også for avbyråkratiseringen som de har ropt så høyt om.. Endrer navnet på miljøverndepartementet til Klima og miljøverndepartementet. Statsråden ved statsministerens kontor får ansvar for Eu politikken. Utenriksministeren vil få mer arbeide med bistandspolitikk ettersom EU saker et tatt ut av utenriksdepartementet. Hva med en arbeideminister - Robert Eriksson - som har kalt pensjonsreformen tidenes største ran? Virker som han allerede har fått voksenopplæring fra Høyre om det Solberg sier er korrekt. Endret 16. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Så du mener du hadde gjort en bedre jobb selv? Det vet jeg ikke. Jeg tror ikke en slik jobb hadde passet meg fordi jeg er en introvert, og jeg er ganske sjenert. Jeg sikter egentlig mer til "moralen" som mange politikere har. Du kan godt synes at det er arrogant, men jeg tror jeg har bedre moral enn de fleste politikere som eksisterer. Det jeg ikke liker med politikken i mange land er at det egentlig ikke er noe virkerlig representasjon av venstresiden. Det er bare høyresiden også "late som" venstresiden. Det er også mange som tror at det å gi penger til folk som ikke jobber er noe med sosialisme, men det er ikke sosialisme. Det er kapitalismen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg er mer usikker på Anundsen som Justisminister I tillegg har han tatt med seg FpU-lederen Himanshu Gulati som sin statssekretær Sistnevnte er en høyst tvilsom karakter spør dere meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 I tillegg har han tatt med seg FpU-lederen Himanshu Gulati som sin statssekretær Er det inderen FrP stadig kommer drassende med når asyl og innvandringsspørsmål er på agendaen? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Er det inderen FrP stadig kommer drassende med når asyl og innvandringsspørsmål er på agendaen? jepp, han fungerer som alibiet og rollefiguren utad når FrP vil overbevise oss at de angivelig ikke har noe imot utlendinger og muslimer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 jepp, han fungerer som alibiet og rollefiguren utad når FrP vil overbevise oss at de angivelig ikke har noe imot utlendinger og muslimer Som inder er han vel ikke muslim? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Din fremste oppgave er å si nei når andre sier ja takk Det lukter ærverdig og gammelt i Finansdepartementet. Sigbjørn Johnsen spøker med journalistkobbelet mens vi venter på Jensen. - Er'a meldt på gratishaugen, spør han embetsverket?- Er det noe gratishaug her a, spør en journalist? Johnsen anerkjenner spørsmålet som meget godt og poengterer at «det er det itte». Det spørs om ikke Sigbjørn Johnsen følte det som å gi et kredittkort til en uvøren shopping-datter. Med pinkoden til oljefondets snart 4.800 milliarder kroner og ansvar for en statlig pengebruk på over 1 000 milliarder kroner, er det antagelig med en viss engstelse den sindige hedmarkingen overleverer Siv Jensen nøkkelen til honningkrukken. Noe han også understreket i sin korte tale. Kilde: http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10144519 Se også: http://www.nrk.no/okonomi/meglertopp-til-finansdepartementet-1.11300675 Endret 16. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Som inder er han vel ikke muslim? nei, men det er ikke poenget heller. Han kunne vært kineser for den saks skyld. Enhver med innvandrerbakgrunn kunne fungert som alibi for FrP Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Den nye regjeringen sitter nå i sin første regjeringskonferanse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Om maktforskyvningen til Vest. Jeg likte Frank Henrik Aarebrots kommentar på dagens dagsrevy. De i Oslo mener kanskje at de som lever i resten av landet er bønder. Der er nok noen bønder utover landet, men vi på Vestlandet er de som tjener de pengene de i Oslo lever av. Rogaland får 4 statsråder og Vestlandet i alt 7 statsråder, mens Oslo får en innfødt osloborger. Kommentarer om den nye landbruksministeren går på at det holder ikke å være odelsjente for å bli landbruksminister. Det kunne ikke bli verre er kommentaren fra noen bønder? Hva er det som er galt med privat næringsliv blant fiskere og bønder? Dette kan gi vekst til senterpartiet som er partiet som nå går mot sentralisering og fjerndemokrati og slår ring om lokal eller nær demokratiet. De er dermed ikke bare opptatt av kortreist mat. For en helomvending av FrP retorikken når de nå er i posisjon. Det er nesten som fullstendig forvandling fra egg, puppe, larve og til sommerfugl. Hun ble grillet i dagens dagsrevy og kunne ikke stå ved tidligere utsagn. Temaet debatteres i debatten i morgen: http://tv.nrk.no/serie/debatten/nnfa51101713/17-10-2013 Blir hun invitert og vil hun møte eller er hun for opptatt med liberaliseringen av landbruket? Flere er også svært skeptiske til den nye miljøvernministeren. Båndene til EU synliggjøres med den nye samordningsministeren også kalt EU-ministeren. Noe annet de EU skeptiske partiene bør merke seg. Endret 16. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Da legger staten opp til et levedyktig landbruk der bonden gis individuelle friheter samtidig som landbruksorganisasjonene opprettholdes (og eventuelt moderniseres). Derfor mange bønder fikk nok av Tine og stakk over til Q altså. Fordi sosialdemokratene hadde lagt opp til så bra politikk. Nok en ny opplysning som er oppklarende. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg er overrasket, og litt skuffet, over at kvotering har fått så stor innflytelse på regjeringens sammensetning. Nikolai Astrup ble kvotert vekk som miljøvernminister: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Nikolai-Astrup-ble-kvotert-vekk-som-miljovernminister-7342134.html#.Ul9-TFMav48 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Derfor mange bønder fikk nok av Tine og stakk over til Q altså. Fordi sosialdemokratene hadde lagt opp til så bra politikk. Nok en ny opplysning som er oppklarende. Bøndene gjør som så mange (de fleste) tilpasser seg det som er best for dem der og da. For meg virker det som de blåblå, særlig FrP liker private bedrifter bare de ikke er bønder og fiskere. Endret 17. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Bøndene gjør som så mange (de fleste) tilpasser seg det som er best for dem der og da. For meg virker det som de blåblå, særlig FrP liker private bedrifter bare de ikke er bønder og fiskere. De liker vel ikke bønder og fiskere dårligere enn andre - men de misliker subsidier og incentiver i form av tollmurer, hvilket "de andre" ikke får. Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 De liker vel ikke bønder og fiskere dårligere enn andre - men de misliker subsidier og incentiver i form av tollmurer, hvilket "de andre" ikke får. Ikke bare tollmurer, men mye av lønna til disse kommer direkte fra skattebetalernes lommer. En liter melk koster det du betaler i butikken PLUSS det du betaler over skatten. Visste du at når norsk ost eksporteres til utlandet, selger vi den til halvparten så mye som det koster å produsere den? Regningen? Den tar DU og jeg. Du betaler halvparten av prisen fra din egen lommebok når en amerikaner kjøper en Jarlsberg-ost. Det er svimlende absurd. http://www.nrk.no/okonomi/jarlsberg-eksport-koster-halv-mrd-1.7608968 http://www.forskning.no/artikler/2010/september/265084 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 De liker vel ikke bønder og fiskere dårligere enn andre - men de misliker subsidier og incentiver i form av tollmurer, hvilket "de andre" ikke får. De andre nyter godt av det landet fiskere og bønder har bygd opp. Ikke bare tollmurer, men mye av lønna til disse kommer direkte fra skattebetalernes lommer. En liter melk koster det du betaler i butikken PLUSS det du betaler over skatten. Norsk lønns og pris nivå er høyt. Vil du bytte lønn og pris på melk og andre varer og tjenester med en svenske eller danske, er det bare og flytte. En svenske står gjerne klar til å bytte jobb / arbeidsledighet med deg. Jeg ser frem til debatten 21.30 på NrK1 i kveld, der landbrukspolitikken er på agendaen. Visste du at når norsk ost eksporteres til utlandet, selger vi den til halvparten så mye som det koster å produsere den? Regningen? Den tar DU og jeg. Du betaler halvparten av prisen fra din egen lommebok når en amerikaner kjøper en Jarlsberg-ost. Det vet jeg utmerket godt og det skyldes strukturen i og argumentene for å ha et eget norsk landbruk. Der er også teoretiske grunner for det. Det foreleses nok ikke om strategiske typer i norsk næringsliv på BI eller NHH. Da må du opp på økonomisk institutt på UIO. Liberalister er vel ikke så grundige at de gidder det. Det er svimlende absurd. Nei der er samfunns og næringsøkonomiske grunner til det. Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Norsk lønns og pris nivå er høyt. Vil du bytte lønn og pris på melk og andre varer og tjenester med en svenske eller danske, er det bare og flytte. Dette er det dummeste argumentet jeg hører, og kan brukes på ALLE politiske uttalelser. Hvis DU ikke er fornøyd med planene til den blåblå regjeringen, kan du ikke bare flytte til Tibet? Hvis dette faktisk skulle vært et gyldig argument, så hadde landet blitt tømt ganske raskt. Hvis DU ikke er fornøyd med livet, kan du ikke bare dø? Å nei vent, det er jo lov å prøve å forbedre livet sitt og landet sitt etter eget syn. Flaks. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hvis DU ikke er fornøyd med planene til den blåblå regjeringen, kan du ikke bare flytte til Tibet? Som privatperson, pensjonist og netto fordringshaver regner jeg med å få det bra med en blåblå regjering på kort sikt. Om de lover 50 % av det de har sagt de skal innen skattelette og utgiftsøkninger er jeg mer bekymret for den langsiktige samfunnsøkonomiske utviklingen. Jeg er også redd for norsk landbruk og tradisjonelt kystfiske med en markeds liberalist som finansminister og landbruksminister. Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 ..du innså ikke at jeg faktisk ikke brukte det ugyldige argumentet mot deg, men bare illustrerte hvor ugyldig det er? i.o.m at du svarer på "argumentet".. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Bøndene gjør som så mange (de fleste) tilpasser seg det som er best for dem der og da. For meg virker det som de blåblå, særlig FrP liker private bedrifter bare de ikke er bønder og fiskere. Selvsagt gjør de det. I dag er de egentlig i praksis statsansatte. Så la de bli helprivate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå