Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Noen vil alltid føle seg forbigått. Per Sandberg takket jo nei. Synes det er bra at Røe Isaksen ikke ble arbeidsminister. Noen kommentatorer savnet Nikolai Astrup fra Høyre samt Kristin Clemet. Kristin Clemet hadde jo vært toppen på kransekakens som innvandrings og inkluderingsminister. Det ville vel vært omtrent like spiselig for FrP som den nye landbruksministeren for Sp og KrF. Hun har Margareth Tatcher som forbilde. Veldig rund i formuleringene i sitt første møte med media. Noen kommentatorer sier at å innsette henne som landbruksminister ville være som å innsette en satanist som kirke og kulturminister. Vil hun sette høygaffelen i norske bønder? Noen ministre møter som denne tråden seg selv i døren. Hun er møring. En sunnmøring er som kjent en som går inn i svingdøra bak deg og kommer ut foran deg. Hun må vel også ta på seg kamelon drakten om hun vil bli sittende. Endret 16. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Arnstads kommentar til Olsen. Du får med deg 156 veldig dyktige byråkrater og du vil trenge hver eneste en av dem Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Jonas Gahr Støre sier at Norge vil få en veldig dyktig og kompetent (forhåpetligvis mer kompetent er min merknad) helseminster. Høie ser ut til å være svært konkret fra første minutt. Støre og Høie får visst ikke rost hverandre nok opp i skyene. Så får vi se om fortsettelsen blir like rosenrød. Støre sier: På gjensyn Han får med seg en dame på 77 år inn som statssekretær. Hun er leder i Støres fanklub. Smart og klokt trekk av Høie. Endret 16. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
LeiLivet Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Allerede mas om at det er få "fargede". Greit, dagbladet, greit. Endret 16. oktober 2013 av LeiLivet 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Det stormer allerede rundt den nye barne-, likestillings og inkluderingsministeren, etter at man har dratt frem en Twitter-melding hun skrev for tre år siden: "lurer på om det er helt greit at barnehagene leser homoeventyr for små barn?" http://www.nrk.no/rogaland/horne-ber-om-ikke-a-bli-domt-1.11300735 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg er overrasket, og litt skuffet, over at kvotering har fått så stor innflytelse på regjeringens sammensetning. Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg er ikke noe særlig begeistret for enten den forrige regjering eller den kommende. Når det gjelder politikere så liker jeg å si, "same shit, different story". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg er ikke noe særlig begeistret for enten den forrige regjering eller den kommende. Når det gjelder politikere så liker jeg å si, "same shit, different story". Så du mener du hadde gjort en bedre jobb selv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Vil den nye fiskeriministeren http://www.nordlys.no/nyheter/article6922713.ece etterkomme Røkke eller fiskerne langs kysten? Noen som vet om Røkke prøvde å kjøpe tilbudsplikt i stedet for leveringsplikt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1489610 med valgkamp midler til de blåblå? Lenke til kommentar
LeiLivet Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Inni er vi like. Kompetanse er uavhengig av hudfarge.Selvsagt. Men jeg antar at det sårer følelser om vi ikke skviser inn masse mangfold bare for syns skyld. Jeg blir oppgitt, er alt. Dessverre har jeg hørt begge vitsene før, dog en modifisert versjon av den første. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Selvsagt. Men jeg antar at det sårer følelser om vi ikke skviser inn masse mangfold bare for syns skyld. Jeg blir oppgitt, er alt. Dessverre har jeg hørt begge vitsene før, dog en modifisert versjon av den første. Jeg kommer ikke umiddelbart på andre enn Hadia Tajiki i den avtroppende regjeringen. Synes hun gjorde en glimrende jobb. Den påtroppende får noe å leve opp til er mitt personlig syn. Endret 16. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Børge Brende vil legge mer vekt på en resultat orientert bistands politikk som i korthet går ut på å konsentrere innsatsen om færre land og krav til demokrati og menneskerettigheter. Lenke til kommentar
LeiLivet Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg kommer ikke umiddelbart på andre enn Hadia Tajiki i den avtroppende regjerngen. Synes hun gjorde en glimrende jobb. Den påtroppende får noe å leve opp til er mitt personlig syn. Jeg er nok skyldig i å anse kulturministerposten som den minst relevante av samtlige. Hadia var flink til å få bildet sitt i avisene, i alle fall. Det er justis- og utenriksministere jeg er mest spent på. Jeg regner med å bli ekstremt skuffet ettersom løfter igjen og igjen ikke gjennomføres, med eller uten internasjonalt press. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Har det blitt "in" med kvinnelige forsvarsministere? For å gi et "mykt" inntrykk eller noe slikt? Men hun er sikkert dyktig nok, selv om hun aldri har skutt med et AG3 gevær Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Bård Vegar Solhjell til den nye klima og miljøvernministeren. Du må være forberedt på å møte opp i regjeringsforhandlingene med boksehanskene på. Det trengs vel når hun skal gå til finansminister Jensen og be om flere penger til klima tiltak. Det blir kanskje regjerings Urias post med Venstre og KrF på vippen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg er nok skyldig i å anse kulturministerposten som den minst relevante av samtlige. Vel, kan jo prøve å legge seg ut med kultur-eliten, så oppdager du (vi) nok temmelig brått at dette departementet i høyeste grad er relevant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Jeg er nok skyldig i å anse kulturministerposten som den minst relevante av samtlige. Hadia var flink til å få bildet sitt i avisene, i alle fall. Det er justis- og utenriksministere jeg er mest spent på. Jeg regner med å bli ekstremt skuffet ettersom løfter igjen og igjen ikke gjennomføres, med eller uten internasjonalt press. Jeg personlig synes Brende er et godt valg som utenriks og bistands minister. Jeg er mer usikker på Anundsen som Justisminister. Vet ikke hvor dyktig jurist han er. Det er ikke alltid greitt å være fagmann når man skal møte embetsverket. Det kommer an på tro på egen kompetanse kontra det dyktige embetsverket han møter i departementet. En fagmann kan bli mindre lyttende til ekspertråd enn en lekmann. Endret 16. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
LeiLivet Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Vel, kan jo prøve å legge seg ut med kultur-eliten, så oppdager du (vi) nok temmelig brått at dette departementet i høyeste grad er relevant. Jeg har virkelig absolutt null idé om hva som eventuelt skjer dersom man hisser på seg kultureliten. Jeg vet ikke hvem dette er, eller bryr meg det minste om hva de driver med. Jeg vet at de stemmer rødt, det er vel alt. Men hvordan slår de tilbake dersom de opplever indignasjon? Svartmaler de oss? Og blir dette gjort bokstavelig eller metaforisk? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg personlig synes Brende er et godt valg som utenriks og bistands minister. En del vil kanskje etterhvert mene han er for snill & mild? -nærmest som en blanding av Moder Teresa og Gandhi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) En av de bedre overrekkelsen av nøkkel sto etter mitt syn Inga Marte Thorkildsen til Solveig Horne for med personlig innkjøpte rosa blomster i det rosa departementet. Thorkildsen har vært en glimrende statsråd etter mitt syn. En del vil kanskje etterhvert mene han er for snill & mild? -nærmest som en blanding av Moder Teresa og Gandhi Tror nok ikke de to var så milde som man kunne få inntrykk av. Har sett dokumentarer om Teresa som viste at hun også kunne være en kyniker. Endret 16. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå