Gå til innhold

Skal kjøpe meg GoPro eller lignende kamera.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte å kjøpe meg et GoPro kamera, eller lignende kameraer fra andre produsenter (sett at blant annet Sony har et). Skal hovedsaklig brukes i forbindelse med seiling.

Her mine krav:

- Ikke så altfor dyrt (ser for meg 2000).

- Så god kvalitet som mulig på video.

- Så lett og praktisk som mulig under filming.

- Så vanntett som mulig, og om man kan dykke med det er det en bonus.

- Mulighet for mange bilder per sekund er en bonus, men slikt som hvor vanntett det er, er viktigere.

Hvordan er det med mikrofon? Er dette noe man bør ha eksternt?

Endret av Paradokset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boardshop har GoPro3 Black edition til 2499,-. Det er fordi GoPro har sluppet nye kamera, goPro hero3+-modellar som er betre på mange vis. Engadget har testa den nye toppmodellen her, god lesing!
Link

For deg som skal ha det så vanntett som mulig, så kan det nevnast at det nye goPro3+ 'beskyttelsehuset' er vanntett til 40m medan det gamle goPro3-huset er vanntett til 60m. Så det kjem litt an på kor djupt du dykkar.

Det som er fint er at man kan kjøpe det nye goPro3+-huset og det passar til goPro3-versjonane av kameraet. Dette nye huset har 30% mindre størrelse, og er vel difor lettare og meir praktisk enn det litt større huset (når ein ser vekk frå at det ikkje tåler trykket like bra som det gamle huset).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Contour kamerane kan også vurderes. de er billigere enn gopro.

liker bildekvaliteten bedre på gopro, men lyden på contour er veldig fin, og bedre.

anbefaler bare at du går på youtube å ser på litt tester og sammenligninger.

jeg skal kjøpe meg et kamera nå, og jeg går for gopro hero3+ black edition. alt i alt synes jeg det er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...