Gå til innhold

Trene samme muskelgruppe 2 økter på rad

Anbefalte innlegg

I treningsopplegget mitt trener jeg blant annet biceps på mandager med scottcurl og hammercurl. På onsdager trener jeg rygg og det blir da en del biceps indirekte på øvelser som pull-ups, stående roing og lignende. Det jeg lurer på er om det er dumt å ha såpass mange øvelser på biceps på dager så nært hverandre, om det kan ha noen negativ effekt på resultatene?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Restitusjonstid er individuell, på generell basis vil jeg anbefale at du tar noen av øvelsene på Onsdagen og flytter dem over på mandagen for å stort fokus på rygg, viss du trener mye rygg aktiverer du biceps mye og ofte, så den vil få en genuin effekt utav trening, curls blir derfor litt, overflødig. Men dette mener jeg uansett og uavhengig av program, så det er nok noen som kan ta meg på akkurat det.

48 timer er minimum det du burde la det gå i mellom hver muskelgruppe, selv gjør jeg aldri samme øvelsene mer en 2-3 ganger i uken, sett bort i fra Knebøy og markløft.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ville heller bytet om dagene sånn at du har rygg på mandag og biceps på onsdag

Det er uansett bedre å bryte ned hjelpemuskelen ETTER du har brytt ned de store muskelgruppene..

Akkurat som at du ikke ønsker å slite ut tricepsen før du f.eks tar benkpress og trener bryst :)

Bryst så triceps
Rygg så biceps
Skuldre så triceps

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...