Gå til innhold

Hvilke R9 280x er å anbefale?

andnet

Anbefalte innlegg

Hvilke av Radeon R9 280x kortene anbefales å kjøpe?

http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=r9%20280x

Prisen strekker seg jo fra 2129 til 2999

Det er vel hovedsaklig kjøleevne, viftestøy, og klokkefrekvens som er forskjellen på de? Om man kjøper en med god kjøler og "lav" klokkefrekvens, kan man vel manuelt sette opp klokkefrekvensen selv?

Kjøling og støy er uansett viktigst for meg, vil nok få en god nok boost fra mitt gtx560Ti uansett.

Endret av andnet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wops, liten typo der, rettet

Har Fractal Define R4 med standardvifter, skjermkortet er eneste kortet koblet til hk`et.

edit: Er ikke den beste tilgangen til luft utenover kabinettet heller, pc`n står i et hjørne under en pult i en leilighet som støver en del... gleder meg til jeg får meg en egen mancave i min neste leilighet :)

Endret av andnet
Lenke til kommentar

Da går jeg for et Asus kort.

Av dem er det jo også 4 alternativer. DC2, DC2 TOP, Matrix, Matrix Premium.

Top og Premium ser ut til å bare være klokket versjon av de to andre, og ser ikke noe grunn til å betale mer for det når jeg kan gjøre det selv (har nok ikke bruk for de ekstra hz`ene uansett)

Så da er valget mellom DC2 og Matrix. Etter det jeg kan se er eneste forskjell at Matrix kommer med flere utganger og tilbehør. Er det også forskjellig kjøler på disse? Evnt. andre vesentlige ting jeg ikke har nevnt (trenger ikke crossfire, og har bare tenkt å bruke på 2 skjermer)

Bare synd at non-top/non-premium ikke er på lager i noen butikker ennå... er såå klar til å bytte ut 560ti`en som har en defekt vifte som bråker så mye at jeg vil kalle det tortur.

Endret av andnet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...