andnet Skrevet 16. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Hvilke av Radeon R9 280x kortene anbefales å kjøpe? http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=r9%20280x Prisen strekker seg jo fra 2129 til 2999 Det er vel hovedsaklig kjøleevne, viftestøy, og klokkefrekvens som er forskjellen på de? Om man kjøper en med god kjøler og "lav" klokkefrekvens, kan man vel manuelt sette opp klokkefrekvensen selv? Kjøling og støy er uansett viktigst for meg, vil nok få en god nok boost fra mitt gtx560Ti uansett. Endret 16. oktober 2013 av andnet Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2013 Tittel er missledende Angående hvilken kjøler du velger kommer an på om du har god eller dårlig luftstrøm igjennom kabinettet ditt. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Wops, liten typo der, rettet Har Fractal Define R4 med standardvifter, skjermkortet er eneste kortet koblet til hk`et. edit: Er ikke den beste tilgangen til luft utenover kabinettet heller, pc`n står i et hjørne under en pult i en leilighet som støver en del... gleder meg til jeg får meg en egen mancave i min neste leilighet Endret 16. oktober 2013 av andnet Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2013 Okey Jeg liker veldig godt gigabyte sine kort, men ASUS sin kjøler er også veldig god. Stille og kjøler bra. Prisforskjellen er pga merke rett og slett. De har forskjellige funksjoner som de har bygget inn i kortet Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 16. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2013 Hva er egentlig forskjellen på ASUS sine to versjoner - den ene heter "Top" i tillegg, og prisdifferansen ligger på 200,- http://www.prisjakt.no/product.php?p=2266025 www.prisjakt.no/product.php?p=2266024 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2013 DC2T ser ut til å ha en liten clock på minnet 400mhz og på CPU 70mhz Lenke til kommentar
andnet Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2013 Kan man ikke manuelt justere frekvensen opp selv? Er det evnt. noe fordeler ved å kjøpe et som er klokket opp fra fabrikk? Utover at man har større mulighet for å fucke opp om man gjør det selv... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2013 Du kan klokke GPU'en selv, men det er såpass liten forskjell mellom kortene at du ville knapt merke noe spessielt vil jeg tro. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 16. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg ville uten tvil gått for ASUS sin kjøleløsning. 5 dBA stillere (lydtrykket dobles for hvert 3. dbA, støynivået hvert 6. dbA) og 6°C kaldere enn Gigabyte sitt kort. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Da går jeg for et Asus kort. Av dem er det jo også 4 alternativer. DC2, DC2 TOP, Matrix, Matrix Premium. Top og Premium ser ut til å bare være klokket versjon av de to andre, og ser ikke noe grunn til å betale mer for det når jeg kan gjøre det selv (har nok ikke bruk for de ekstra hz`ene uansett) Så da er valget mellom DC2 og Matrix. Etter det jeg kan se er eneste forskjell at Matrix kommer med flere utganger og tilbehør. Er det også forskjellig kjøler på disse? Evnt. andre vesentlige ting jeg ikke har nevnt (trenger ikke crossfire, og har bare tenkt å bruke på 2 skjermer) Bare synd at non-top/non-premium ikke er på lager i noen butikker ennå... er såå klar til å bytte ut 560ti`en som har en defekt vifte som bråker så mye at jeg vil kalle det tortur. Endret 16. oktober 2013 av andnet Lenke til kommentar
DustyDuck Skrevet 17. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg ville uten tvil gått for ASUS sin kjøleløsning. 5 dBA stillere (lydtrykket dobles for hvert 3. dbA, støynivået hvert 6. dbA) og 6°C kaldere enn Gigabyte sitt kort. Gigabyte sitt kort er jo også klokket høyere 1 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 17. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2013 Gigabyte sitt kort er jo også klokket høyere En liten overklokk vil aldri gi 6°C høyere temperatur, maks 1-2°C. Støynivået er også mye høyere. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 17. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2013 Merkelig, har 3 windforce kort og ingen av de støyer forutenom at jeg skrur viftene på fullt Dessuten er 6 grader ingenting om du har god luftstrøm i kabinettet Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 17. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2013 6°C er ikke ekstremt mye nei, men 5 dBA høyere støynivå betyr i praksis dobbelt så høyt støynivå. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 18. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2013 Enten Asus sin eller toxic, men de er ikke kommet ut på salg ;/ Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 18. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Sapphire Toxic, Vapor eller Flex Har et Flex kort og kjøleren er utrolig effektiv Vapor og Flex er samme kjølere, bare litt forskjellig utsende. Endret 18. oktober 2013 av ZentiX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå