j-- Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Hei, Ønsker å legge fliser på kontoret hjemme, der det daglig er to kontorstoler med hjul i bruk. Vil dette skade flisene over tid? Ønsker å ikke bruke noen form for beskyttelsesunderlag mellom fliser og kontorstoler, men heller ha stolene rett på flisene. Finnes det noen fliser/flisprodusenter man burde holde seg unna, med tanke på robusthet på flisene? Vil f.eks noe slik som dette fungere: http://rightpricetiles.no/fliser/fliser_detail.php?tileID=806§ionID=7 Takker for svar :-) Lenke til kommentar
tole Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Null problem om du kjøper et rulleunderlag for kontorstoler. Staples pleier å ha sånt inne. Endret 16. oktober 2013 av tole Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Stolene vil slå mot kantene på flisen når de ruller over skjøtene. Dette vil ødelegge flisen. Endret 16. oktober 2013 av Dragen Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg mener det vil gå helt greit med kontorstol på flis gulv uten kontorstolunderlag oppå. Hjulene på kontorstoler er ikke akkurat av stål eller stein, men av nylon, noen har også gummiliknende belegg, og er godt avrundet. Vurder hjulene på kontorstolen, bytt dem om du oppfatter dem som harde og skarpe. Kjøp gulvfliser eller fliser som er beregnet til både gulv og vegg, ikke reine veggfliser. Gulvfliser skal tåle mer enn veggfliser. Forklar hva du skal bruke dem til og få råd om valg av fliser der du kjøper flisene. 2 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Har rullet rundt på fliser i flere år uten å se slitasje. (2 år i kollektiv og et par år når jeg var yngre) Og om det var slitasje så kom det ikke fra hjulene. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Takk for feedback, folkens. Jeg prøver meg på fliser uten underlag, og tar heller en ekstra sjekk av hjulene på de to kontorstolene og skifter de ved behov. Vil tro frostsikre gulvfliser er sterkere enn vanlige gulvfliser, eller hva? Vurderer nå disse (sett at de ser ganske så like ut som på nettet): http://rightpricetiles.no/fliser/fliser_detail.php?tileID=880§ionID=6# Lenke til kommentar
tole Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Personlig synes jeg et er irriterende at hjulene setter seg fast i fugefordypningen mellom flisene, men det er kanskje bare meg. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Kommer ann på hvor stor fordypningen er, og størrelsen på hjulene, samt litt på massen til stolen. Selv har det vært lite problematisk og ikke merkbart. (ja, det å gjøre opp og ned av disse plastikkmattene på parkettgulv var langt større problem) Lenke til kommentar
Hjemlengsel Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Kontorstol og fliser er intet problem, så lenge man velger riktig flis - det beviser kontorene hos oss. De tre viktigste tingene er tykkelse, bakside og rissefasthet (Mohs skala). Velges riktig kan man få fliser såsterke at man kan ikke bare kjøre kontorstoler på flisene, men fulllastede trillebårer, år ut og år inn - men da nytter det ikke med åtte mm tykkelse, bakside som ber om brister ved tung last og Mohs på 4-5. 18 mm tykkelse, glatt bakside og Mohs på 8-9 blir lett noe annet... Snakk med fagfolk ved kjøp, men noen stikkord: Porcelenato, glattest mulig bakside og absolutt maks 30/30 cm, helst ikke over 25 cm på noen side. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 Kjempefin info, Hjemlengsel. Takk! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Det går helt fint å kjøre en slik stol på filsunderlag uten noen form for beskyttelse. Jeg har selv gjord det og det fungerte greit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå