Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Varmtvannsberede i oppløsning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har en bereder der ytterskallet ikke er av plast men av metall (er det en blå OSO?) og ytterskallet ruster, så er det sannsynligvis en lekkasje inni der. Det hjelper ingenting p å det reelle problemet å smøre rustbehandlingsmidler på det du ser,hvis det ikke er problemet, bare et symptom på at det er noe mer galt inni. Forbered deg på å bytte varmtvannsberederen. Ring rundt til noen rørleggerfirmaer og be om tilbud på ny tank ferdig montert, Tipper at det kan bli sju til ti tusen for en 200-liters-tank. Hvis den ikke står i rom med sluk, gjør det fort før hele greia revner og du får vannskade på gulvet.

Endret av Svinks
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du har en bereder der ytterskallet ikke er av plast men av metall (er det en blå OSO?) og ytterskallet ruster, så er det sannsynligvis en lekkasje inni der. Det hjelper ingenting p å det reelle problemet å smøre rustbehandlingsmidler på det du ser,hvis det ikke er problemet, bare et symptom på at det er noe mer galt inni. Forbered deg på å bytte varmtvannsberederen. Ring rundt til noen rørleggerfirmaer og be om tilbud på ny tank ferdig montert, Tipper at det kan bli sju til ti tusen for en 200-liters-tank. Hvis den ikke står i rom med sluk, gjør det fort før hele greia revner og du får vannskade på gulvet.

Årsaken tl at ytterskallet faller av, er at det under byggearbeid har rommet hvor denne står blitt brukt til bla dusjing. Såpass trangt rom, så har da vann blitt sprutet på dunken - og derav har ytterskallet begynt å falle av nederst. Så jeg tviler vel på at det er lekkasje innvendig....?

Lenke til kommentar

Årsaken tl at ytterskallet faller av, er at det under byggearbeid har rommet hvor denne står blitt brukt til bla dusjing. Såpass trangt rom, så har da vann blitt sprutet på dunken - og derav har ytterskallet begynt å falle av nederst. Så jeg tviler vel på at det er lekkasje innvendig....?

Du kan selvsagt ha rett, men sjekk at det ikke er fuktig inni der.

Rust på bil har jeg prøvd å stoppe med vekslende hell, de fleste midler som sier at det bare er å børste vekk løs rust og smøre på for å stoppe videre rusting virker virker ikke særlig bra.

Slip vekk rusten så godt du kan, smør på en sink-basert grunning, mal/lakker over.

Eller bruk et oljeprodukt som Owatrol Olje, den skal penetrere og drive ut vann og tørker til en seig harpiksaktig masse som hindrer at luft kommer til, og stopper derfor videre rusting. Den har jeg god erfaring med. Men det varer ikke evig, i alle fall hvis man ikke maler over, da den ikke er veldig slitesterk og muligens også fordamper langsomt.

Lenke til kommentar

Varmtvann er en av de største pengeslukene i moderne hjem. Det kan være en god ide å bytte ut de gamle håpløse varmvannstankene, som sjeldent har hatt særlig god/mye isolasjon.

Når den i tillegg holder på å gå i oppløsning, ja da ser jeg ikke noen grunn til å sparke den døde hesten noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...