Substitute Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 - Skal brukes til surfing og litt barnespill. - Ikke noe annet video og musikk enn Youtube. - Trenger ikke å være så kraftig, heller ikke ha mye lagringskapasitet da vi lagrer svært lite på det. Vi har en ipad2 nå, men den er knust og det koster 1500-2000 kr og få den fikset, så da kan vi likegodt kjøpe et nytt. Lenke til kommentar
benuls Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg har veldig gode erfaringer med mitt Asus Nexus 7. Det har kommet en ny utgave nå, så kanskje blir den gamle litt billigere da. Mitt kostet rundt 2k for nesten et år siden, da med 32GB. Om det er for dyrt, er Acer Iconia på 7" muligens et alternativ. Eller Samsung Tab 2 som kjedene senker prisen på fordi Tab 3 har kommet. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Nexus 7 (2013) er rimelig overlegent i det markedssegmentet. Når du ser på ytelsen og skjermen så er det helt klart blant de beste alternativene der ute, og bør være et sted imellom xperia tablet Z, iPad 4 og note 10.1 2014 edition. I størrelsen 7" er det ganske enkelt det beste som kan kjøpes for penger (i Norge) . Hvis du vil spare noen hundrelapper ville jeg bare kjøpt fjorårets utgave, som er nede i 1300 kroner for 16GB utgaven. (8GB varianten ville jeg styrt unna). Den har litt problemer med ytelsen pga. tregt internminne, den er større og tykkere og har dårligere skjerm, men er likevel rimelig bra. Endret 15. oktober 2013 av EirikLF Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 iPad Mini, evt vente til slutten av måneden, da Apple sannsynligvis lanserer en oppdatert iPad mini Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) iPad Mini, evt vente til slutten av måneden, da Apple sannsynligvis lanserer en oppdatert iPad mini iPad mini er treg og har elendig skjerm sammenlignet med nexus 7. En retinamodell vil ikke ha de problemene, men sannsynligvis havne godt utenfor budsjettet. Endret 16. oktober 2013 av EirikLF Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 iPad mini er treg og har elendig skjerm sammenlignet med nexus 7. En retinamodell vil ikke ha de problemene, men sannsynligvis havne godt utenfor budsjettet. Nå skrev trådstarter at den skulle brukes til nettsurfing, barnespill og youtube (hovedsaklig), og da er den helt overlegen i forhold til en Nexus 7. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Nå skrev trådstarter at den skulle brukes til nettsurfing, barnespill og youtube (hovedsaklig), og da er den helt overlegen i forhold til en Nexus 7. Hvorfor det? Nye Nexus 7 er da overlegen IPad mini på alle områder i følge verdenspressen og stort sett alle andre som har erfaring med begge... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Hvorfor det? Nye Nexus 7 er da overlegen IPad mini på alle områder i følge verdenspressen og stort sett alle andre som har erfaring med begge... Surfing på en iOS er 10x bedre enn på Android. Er større utvalg for barnespill på iOS enn på Android, youtube er vel strengt tatt så si likt på begge platformene. Ja, Nexus har kraftigere innmat, men det spiller strengt tatt ingen rolle for hva trådstarter spør etter Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har Nexus 7 16Gb kjøpt brukt på finn.no for 1000,- Den har jeg bare gode erfaringer med, og kan trygt anbefale den dersom man får kjøpt den helt ny til 1300,- Det er klart at det finnes mye annet snæcks der ute, men mer valuta for pengene tror jeg man skal lete lenge etter. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Har selv Samsung Galaxy Tab 2 7" og Nexus 7" (2nd generasjon) som jeg er veldig fornøyd med, (+ en iPad), men igjen vil jeg påstå at en iPad mini vil være bedre valg for trådstarter. Anbefaler trådstarter en butikk hvor han selv kan prøve ut begge to, så se selv hva han liker Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Surfing på en iOS er 10x bedre enn på Android. Er større utvalg for barnespill på iOS enn på Android, youtube er vel strengt tatt så si likt på begge platformene. Ja, Nexus har kraftigere innmat, men det spiller strengt tatt ingen rolle for hva trådstarter spør etter Er ikke enig jeg altså Nexus har mye mye MYE bedre skjerm og er 3-4 ganger raskere og at surfing på iOS er bedre en Android hva i alle verden mener du med det? YouTube og video er selvsagt bedre med Nexus som kjører 16,9 kontra 4,3 og grunnet overlegen skjerm i forhold.. Utvalget iOS/ Android barnespill har blitt diskutert før og konklusjon ble uavgjort det er et hav av spill hos de begge. At den gamle mini også er dyrere gjør den pr nå til et elendig kjøp. Lenke til kommentar
benuls Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Surfing på en iOS er 10x bedre enn på Android. Er større utvalg for barnespill på iOS enn på Android, youtube er vel strengt tatt så si likt på begge platformene. Ja, Nexus har kraftigere innmat, men det spiller strengt tatt ingen rolle for hva trådstarter spør etter Surfeopplevelsen er igrunn ikke noe bedre på iPad Mini enn på Nexus 7. Anerkjente spill finnes oftest på begge plattformer. Argumentene dine var mer riktige for et par år siden enn de er i dag, mener i hvert fall jeg. Når pris i tillegg er et kriterium, faller Apple ut med en gang, med mindre trådstarter finner et godt tilbud! Forresten har siste versjon av Android støtte for flere brukere. Tilpass sikkerhet og programmer for barn på en konto, og din egen brukerkonto har bare det du trenger. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Er ikke enig jeg altså Nexus har mye mye MYE bedre skjerm og er 3-4 ganger raskere og at surfing på iOS er bedre en Android hva i alle verden mener du med det? YouTube og video er selvsagt bedre med Nexus som kjører 16,9 kontra 4,3 og grunnet overlegen skjerm i forhold.. Utvalget iOS/ Android barnespill har blitt diskutert før og konklusjon ble uavgjort det er et hav av spill hos de begge. At den gamle mini også er dyrere gjør den pr nå til et elendig kjøp. Jepp, Nexus har bedre skjerm, så om skjerm er en stor faktor (noe jeg tviler på da den sannsynligvis skal være til et barn), så anbefalte jeg han og vente til slutten av måneden (24 oktober) da Apple mest sannsynlig lanserer en retina ipad mini, om det skjer, så er det vel garantert at den skjermen er bedre enn Nexus sinn. Ja, Nexus har raskere maskinvare, men det spiller strengt tatt ingen rolle idag. Er ytelsen på enheten folk bryr seg som, ikke hvor mange megahertz en prosessor har iPad mini har også større skjerm (i bredden, evt høyden alt etter som du holder den), som egner seg mye bedre til nettsurfing. Surifng på Safari er mye mer smooth \ behaglig enn det er på Chrome \ Firefox (Min mening). iPad mini (1) går også ned i pris så fort 2'ern blir annonsert. Elkjøp selger iPad mini 1000,- billigere idag fra kl 18:00 (dog 64gb versjonen). Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg gikk for en Samsung galaxy tab 2 7" den kostet 950kr. Jeg har 30 dagers full returrett så vil prøve den og se om den dekker våre behov. Hvis ikke så går jeg for noe annet. Tab 3 kostet 400 kr mer, men den var utsolgt... Vet ikke om det er stor forskjell. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jepp, Nexus har bedre skjerm, så om skjerm er en stor faktor (noe jeg tviler på da den sannsynligvis skal være til et barn), så anbefalte jeg han og vente til slutten av måneden (24 oktober) da Apple mest sannsynlig lanserer en retina ipad mini, om det skjer, så er det vel garantert at den skjermen er bedre enn Nexus sinn. Ja, Nexus har raskere maskinvare, men det spiller strengt tatt ingen rolle idag. Er ytelsen på enheten folk bryr seg som, ikke hvor mange megahertz en prosessor har Det er ingen garanti for at en retina iPad mini vil ha bedre skjerm enn nexus 7, den har nesten like god skjerm som iPad 4, og det er ikke noe det er lett å overgå. Ellers er jeg uenig i at det ikke spiller noen rolle med maskinvare, alle som ser hva apple driver med nå forstår at de er helt avhengige av god maskinvare for å kunne konkurrere. Det er sikkert behagelig å sitte å se på animasjonene i iOS som apple bruker til å skjule hvor treg en iPad mini er, men nexus 7 skal være raskere nesten uansett hva du gjør. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Det er ingen garanti for at en retina iPad mini vil ha bedre skjerm enn nexus 7, den har nesten like god skjerm som iPad 4, og det er ikke noe det er lett å overgå. Nei, det er ingen garanti, men sannsynligheten er _STOR_ for at det blir en retina ipad mini, viss det i det heletatt kommer en ipad mini. Nå har jo apple hatt retina ipad en god stund, så selv om det er helt nytt for Nexus, så betyr det ikke at apple er på god vei med en enda bedre skjerm med høyere dpi Ellers er jeg uenig i at det ikke spiller noen rolle med maskinvare, alle som ser hva apple driver med nå forstår at de er helt avhengige av god maskinvare for å kunne konkurrere. Det er sikkert behagelig å sitte å se på animasjonene i iOS som apple bruker til å skjule hvor treg en iPad mini er, men nexus 7 skal være raskere nesten uansett hva du gjør. Greia med Apple er at de har god optimalisering i iOS, derfor trenger de ikke superrask prosessor. Med en rask prosessor på android, så går ting veldig ofte "luggete" i menyer osv. Det er jo bare et faktum. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg gikk for en Samsung galaxy tab 2 7" den kostet 950kr. Jeg har 30 dagers full returrett så vil prøve den og se om den dekker våre behov. Hvis ikke så går jeg for noe annet. Tab 3 kostet 400 kr mer, men den var utsolgt... Vet ikke om det er stor forskjell. Ikke de helt store forskjellene på spesifikasjonene ihvertfall sammenlignet med tab 3, så jeg ville ikke gidtt 400 kroner mer for den. Hvis du skal gi 400 kroner ekstra er som sagt den gamle versjonen av nexus 7 mye kraftigere og har bedre skjerm, men hvis ikke det er viktig så spiller det vel ikke så stor rolle. Forresten er det morsomt å se hvor like spesifikasjonene er for ipad mini og galaxy tab 2 7.0, det er stort sett bare GPUen hvor iPad er bedre. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Nei, det er ingen garanti, men sannsynligheten er _STOR_ for at det blir en retina ipad mini, viss det i det heletatt kommer en ipad mini. Nå har jo apple hatt retina ipad en god stund, så selv om det er helt nytt for Nexus, så betyr det ikke at apple er på god vei med en enda bedre skjerm med høyere dpi Greia med Apple er at de har god optimalisering i iOS, derfor trenger de ikke superrask prosessor. Med en rask prosessor på android, så går ting veldig ofte "luggete" i menyer osv. Det er jo bare et faktum. Apple har jo sagt at retina oppløsning er den høyeste oppløsningen du kan se med øyet, så det blir jo litt morsomt hvis de kommer med skjermer med høyere dpi. (Merk at det allerede finnes android enheter med mye større dpi enn retina skjermene). Bare tøys dette om at apple ikke trenger raske prosessorer, de har lagt masse innsats i cpuen i 5s og den er på mange måter bedre enn hva du får i android telefoner. Det trenger de fordi android faktisk gir reell konkurranse. CPUen i iPad mini derimot er milevis bak konkurrentene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Definitvit Nexus 7, på 2. generasjon er skjermen nydelig og på 1. generasjon er den relativt godt. http://www.netonnet.no/art/data/nettbrett/android/7---94-tom/google-nexus732gb/192229.8277/ Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Forresten er det morsomt å se hvor like spesifikasjonene er for ipad mini og galaxy tab 2 7.0, det er stort sett bare GPUen hvor iPad er bedre. Godt eksempel på hvor godt iOS er optimalisert i forhold til Android. på en iPad mini går menyen veldig smooth \ surfing osv går som det skal, mens på en galaxy tab 2 7 lugger det fælt overalt om man ser etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå