Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorvarmer, trenger løsning for å slå av/på, tidsstyrt, helst med wlan

*F*

Anbefalte innlegg

Hei.

Har i dag kupevarmer og motorvarmer i bilen, i front har jeg et uttak for dette, med skjøteledning til garasjen hvor jeg har en dis-styrt analog "dings" som slår strøm på kl 05 og av k 09, men da denne er analog og ikke veldig til å stole på ønsker jeg en bedre løsning.

Enten en digital tidsenhet eller kanskje noe som kan styres via wlan? slik at jeg enkelt kan sitte inne og stille det inn via nettleseren f.eks

Hadde vert greit å kunne tengt "skal ut om en times tid, så jeg går bare hen til PC-en og setter på varmen", ev via en mobilapp.

Forslag til hvor jeg kan finne noe slikt som ikke er veldig overprisen?

84ebfa6a-63cc-4136-a65c-d7d750d9b7a4.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt en stund på akkurat det samme. Lurte på å bygge om til Defas fjernstyrte varmestyring - men den koster et par tusen - pluss litt jobb. Så også at man kunne få tak i veldig rimelige 12V fjernstyringsreler på Ebay. Tenkte også litt som deg med noe via pc.

Men endte opp med denne dingsen fra Jula:

http://www.jula.no/fjernstrombrytere-408067

Den er kraftig nok til både motor- og kupevarmer.

Koblet den opp tidligere i dag og den fungerer glimrende. Jeg har vindu i garasjen og har hengt opp enn lampe i dette på samme uttak - slik at jeg kan se når motorvarmeren er på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg gikk for denne på Jula da den var billig og hadde funksjonene jeg trengte:

http://www.jula.no/fjernstrombrytere-408067

Førsteinntrykket var greit, sånn bortsett fra et elendig gui som det ikke er så altfor lett å skjønne seg på.

Etterhvert merket jeg at noen dager var bilen kald, og noen ganger varm.

Ustabil rett og slett, i dag fant jeg ut hvorfor, informasjonen om tidsinnstilling ligger lagret i selve fjernkontrollen, ikke i mottakere.

Dvs, dersom fjernkontrollen er tom for batteri eller ligger utenfor dekning på det tidspungtet mottaker skal slå seg på så vil det ikke skje noe, da signal sendes, men ikke mottas.

Dette er jo bare katastofalt, syns det er rart dem i det heletatt er satt i produksjon.

Annen ting jeg savner er bekreftelse på t signal er motatt. Sender burde send tilbake et "yepp, motatt og forstått" signal.

Så, det er går ikke,jeg må ha noe nytt, Nexa Gateway er nok ideelt, men altfor dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...