Gå til innhold

Den store iOS vs Android vs Windows tråden

Anbefalte innlegg

Spørsmålene jeg ble stilt har allerede blitt besvart. Valgfrihet handler naturligvis om mulighetene til å legge inn det innholdet jeg vil ha på mine hjemmeskjermer, og ikke bare stokke rundt på ikonene.

iTunes ville vært flott om det var valgfritt å bruke. Hvis jeg har musikkfiler på min PC som en venn vil overføre til sin iPhone, hvordan gjør vi dette? All sunn fornuft tilsier at filoverføring skal foregå ved å koble til med usb og bare dra over filene. Jeg hadde jo ikke installert iTunes, selv om det kanskje hadde vært gratis.

Windows er uinteressant på grunn av det fastlåste oppsettet med de flisene. Man er vel tvunget til å bruke det? Mangel på apps er greit og ikke det største problemet.

Nå er jeg ingen fan av iTunes heller, men så vidt jeg vet kan du velge "Manuell håndtering av musikk og video" i iTunes, og da kan du dra musikkfiler som du vil til enheten fra iTunes. Mulig dette ikke virker om man allerede har valgt synkronisering. Manuell håndtering er det første jeg velger ved oppsett av iOS.

Selv har jeg Android på mobil (Nexus så klart), iOS på tablet, OS X på skolelaptop og Linux (og Windows 8) på hovedlaptop og HTPC. Har også kjørt Windows Phone i er halvt år. Det er jo en liten ulempe med ulike økosystemer, men heldigvis finnes det mange gode skytjenester i dag. Vil ikke låse meg til ett økosystem. Så jeg føler jeg har god grunn til å uttale meg. Alle har sine styrker og svakheter. Som entusiast trives jeg best i Android og GNU/Linux, og OS X gir også mye rom takket være et skikkelig UNIX-miljø med en kraftig terminal. Som utvikler er det også et must å ha tilgang til forskjellige plattformer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på hvordan rettighetene er knyttet til det å dele kjøpe musikkfiler mellom ulike personer, men antar i utgangspunktet at det er et tema som kan føre til noe diskusjon i enkelte kretser. Nok om det.

Dette kan være egenprodusert musikk, hold deg til tema. Angående filoverføring har jeg bare hørt fra min Apple-frelste søster at man trenger iTunes for å få overført. Er ikke helt sikker på om jeg har holdt i en iPhone engang, så jeg forholder meg bare til det hun sier om iOS. Kanskje er det bare på eldre utgaver man trenger iTunes, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

...

Angående filoverføring har jeg bare hørt fra min Apple-frelste søster at man trenger iTunes for å få overført.

...

All musikken din søster har på sin iPhone - selvlaget og/eller kjøpt - ligger i en mappe på PCen til din søster. Er det slik at du vil ha denne, så er det bare å finne denne mappe og kopiere det derifra. Klipp og lim inn.

Og det fungerer slik den andre veien også. All musikk din søster vil ha på sin iPhone kopieres til nevnte mappe, hvorpå den så overføres til din søsters iPhone gjennom iTunes. Klipp og lim inn, og så en synk med iTunes.

Endret av Stool Sample
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...