Gå til innhold

Lovlig å øke månedspris under bindingstid?


Anbefalte innlegg

Kjøpte i fjor mobil med abonnement, der månadsprisen vart satt til 399 pr mnd for nedbetaling av mobil, pluss sjølve abonnementet.

 

No dei siste månedane har eg sett at prisen pr mnd har auka til 449 istadenfor. Tidligare i år kom Djuice med gratis sms/mms/ringetid, og eg sendte då epost og spurte om eg kunne få det nye abonnementet uten at det kosta noko ekstra. Det var greit. Begge abonnementa var i utgangspunktet same, komplett M.

 

No i ettertid, har eg blitt belasta for 449 pr mnd, har dei lov til å øke prisen då, uten mitt samtykke, når eg er under bindingstid? Har eg noko å klage på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er "nonstop M" hos djuice du ble flyttet til har det en pris på 449 kr i bindingstiden og så går det ned til 199 kr etter 12 måneder. Såvidt jeg forstår deg rett ba du om å bytte til dette og du kan stort sett gå oppover til andre abonnement i bindingstiden, bare ikke motsatt vei, så trodde du at du kunne få et dyrere abonnement til samme lave pris?

Lenke til kommentar

Hvis det er "nonstop M" hos djuice du ble flyttet til har det en pris på 449 kr i bindingstiden og så går det ned til 199 kr etter 12 måneder. Såvidt jeg forstår deg rett ba du om å bytte til dette og du kan stort sett gå oppover til andre abonnement i bindingstiden, bare ikke motsatt vei, så trodde du at du kunne få et dyrere abonnement til samme lave pris?

Eg ba om å byte til det, ja. Problemet er at eg spurte om det ville bli noko endring i prisen, og han eg prata med sa nei. Første månedane var prisen uendra, men plutselig har den gått opp. Har kopiert fra eine eposten eg fekk:

 

"Vi har nå endret ditt abonnement slik at du har djuice nonstop M med fri bruk av ringeminutter, SMS og MMS, samt 1000MB datatrafikk pr mnd. Månedsprisen er som før, kr 399,- i bindingsperioden, deretter kr 199,- pr mnd."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...