Gå til innhold

Tolkien's verden finnes!

-kga-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tommrom er det som er når du kommer uten får universet vårt. vi møter vel ikke bare en vegg. det tviler jeg på.

Du kan ikke komme utenfor universet, for det eksisterer ikke noe utenfor. HVis det likevel lykkes deg å komme til et annet univers, så er du nok kanskje utenfor vårt univers, men du er fremdeles ikke utenfor-utenfor, hvis du skjønner.

hviss universet er uendelig stort. da fintes det uendelig muligheter for at det er en planet der ute som er eksakt lik jorda og alt på den.

Den sannsynligheten er like stor i den andre retningen, det vil si at sjansen er like stor for at det er uendelig variasjon.

Lenke til kommentar
hviss universet er uendelig stort. da fintes det uendelig muligheter for at det er en planet der ute som er eksakt lik jorda og alt på den.

Den sannsynligheten er like stor i den andre retningen, det vil si at sjansen er like stor for at det er uendelig variasjon.

... eller rett og slett at det finnes uendelig av ikkeno..?

Lenke til kommentar

Mennesket kan ikke forestille seg uendelig.

Uendelig er bare et begrep vi bruker på noe vi ikke klarer å måle.

Jeg tror ikke universet er uendelig, hvilket betyr at utenfor universet må det være "ingenting". Dette er heller ikke noe som vi klarer å forestille oss.

Lenke til kommentar
For det første denoteres ikke genitiv med apostrof på norsk (altså skal det være Tolkiens i stedet for Tolkien's).

Riktig, dog er det idiotisk at det skal være sånn på Norsk, kan da bli vansklig å vite om personen heter f.eks Tolkiens

Utenfor universet er det ikke et tomrom!

Hvordan vet du det?

Utenfor universet er det IKKE-EKSISTENS. Det vil si at ingenting eksisterer utenfor vår univers, HELLER IKKE TOMROM.

Hvordan vet du dette også? Definer ikke-eksistens, vi har vokst opp med at det alltid er noe i rom. Det tommeste vi vet om er vacuum. Hvordan kan det da ikke eksistere noe der i det hele tatt? Hva skjer om vi drar dit?

Det er fullt mulig at det finnes andre universer, men de eksisterer da ikke utenfor vårt univers på en måte vi kan forestille oss, men heller på et annet eksistensplan.

Det har jeg også mere tro på. Hvis vi da sier at universet slutter et sted (noe som høre like rart ut som om det er uendelig), da ville det vært rart om det skulle begynne på et nytt univers utenom der.

Og til slutt; hvis universet hadde vært uendelig (og det er det ikke), så er sjansen større for at det medfører uendelig variasjon enn at det medfører to (eller flere) identiske Lord-KGA-er.

Helt enig, hvis det skulle finnes enda en Lord-KGA, så har jeg mere tro på en identisk dimensjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...