Gå til innhold

Tolkien's verden finnes!


-kga-

Anbefalte innlegg

nå skal jeg resonere meg fram til at Tolkien sin fantasi verden ikke er fantasi. den eksistere, har eksistert og vil eksistere.

 

er universet uendlig stort?

 

hvis ja, da må det vere uendelig planeter hvor en person akkurat lik meg og har akkurat lik fortide som sitter og skriver akkurat det samme som meg nå, og enda en som gjorde det for et sec. siden. så viss universet er uendelig stort fintes det innteligent liv der ute.

 

hvis ikke, hva er det da uten for universet? tommrom? hvis det er det, da må det vel være uenndelige muligheter for att det kan ha vert ett annet bigg bang et sted i tomrommet, og dermed er det uendelige muligheter for at det er innteligent liv et sted.

 

hviss universet vårt er i et tommrom, da må det vel kunne finntes andre tommrom som vi ikke har noe kontakt med, og som vi ikke kan få kontakt med heller. hvis det er slik, da burde det vel være uendlig slike tommrom? og det som er i disse tommrommene må det bestå av atomer slik som oss? kan ikke de være bygd opp av noe annet? vil det da si at i noen av disse unniversenne i andre tommroma kan ha en verden som det tolkien skriver om? eller de kan bestå av ting vi ikke kan forestille oss en gang siden de ikke behøver og vere bygd opp av atomer?

 

Som dere ser kan Tolkien sin verden være i ett annet tommrom. egentlig finntes alle fantasi historier i andre tomrom. kan hede forfatterne har finni en slaks forbinnelse mellom tommroma, og at de da skriver virkelige historier som har skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva hvis universet er en illusjon?

 

ja, tenk om vi lever i matrix :o

 

de som lagde filmen matrix er sikkert noen proggramerere som vil prøve og få oss til og innse at vi lever i matrix. de vil ha oss til og våkne.

 

jeg foretrekker og fortsat være i matrix hvis det er fakta. aldri i verden om jeg vil komme til ett ødelagt sted som domineres av robotter. med mindre jeg er den eneste som blir igjenn her da.

 

EDIT: eller tenk om vi er plasert i en ilusjons verden av Melkor og Sauron for att de kan bruke kroppene våres som slaver mens bevistheten vår er i en ilusjonsverden.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg ikke pleier å klage på språket til postere, men da jeg prøvde å lese teksten din, ble jeg ikke veldig imponert. Kanskje fordi jeg ikke skjønte en dritt når det er "tusen" feil i hver setning? Når du skal prøve å overbevise folk om noe, lønner det seg iaffal å ha språket på plass. Og ut i fra det lille jeg fikk med meg, kan jeg si at selv om det eventuelt er uendelig plass i universet, trenger da ikke det bety at det skal finnes så mye rart på den plassen. For alt vi vet kan Tellus og Mars være de eneste planetene/ stedene i universet med liv. Det trenger ikke en gang å være atomer der. Jeg vil også si at det er umulig at uendelig atomer skal eksistere.

 

Og det skal ikke være noen spostrof i topic, med mindre vi skriver engelsk.

Lenke til kommentar
Nå skal jeg ressonere meg fram til at Tolkien sin fantasi-verden ikke er fantasi. Den eksisterer, har eksistert og vil alltid eksistere.

 

Er universet uendelig stort?

 

Hvis ja, da må det være et uendelig antall planeter hvor en person akkurat lik meg, og som har akkurat lik fortid som meg, sitter og skriver akkurat det samme som meg nå - og enda en som gjorde det for et sekund siden.

Hvorfor trenger det at universet er uendelig stort å bety at at finnes personer som er prikk like deg? Jeg vet ikke om dette er noe godt eksempel, men vi har jo et uendelig antall tall, og ingen av de er like.

 

Så hvis universet er uendelig stort, finnes det inteligent liv der ute.

Tullprat.

 

Hvis ikke, hva er det da utenfor universet? Tomrom? Hvis det er det, må det vel være uendelige muligheter for at det kan ha vært ett annet big bang et sted i tomrommet, og dermed er det uendelige muligheter for at det er intelligent liv et sted.

Det kan ikke være intelligent liv i et tomrom. Et tomrom er tomt, det.

 

Hvis universet vårt er i et tomrom,

Det er det ikke.

 

må det vel kunne finnes andre tomrom som vi ikke har noe kontakt med, og som vi ikke kan få kontakt med heller.

Hvorfor skal man i det hele tatt gidde å prøve å få kontakt med ingenting?

 

Hvis det er slik, burde det vel være uendelig slike tomrom?

Uendelig tomrom? Hvis du skal kunne telle tomrom, må de være adskilt, og da må det også være noe mellom tomrommene.

 

Og det som er i disse tomrommene må det bestå av atomer slik som oss?

Det kan ikke være noe i et tomrom, og om du bare mener et rom, må det jo selvsagt ikke være atomer, men høyst sannsynlig, ville jeg tro.

 

Kan ikke de være bygd opp av noe annet? Vil det da si at i noen av disse universene, i andre tomrom, kan ha en verden som det Tolkien skriver om?

Nei?

 

Eller kan de bestå av ting vi ikke kan forestille oss en gang, siden de ikke behøver og være bygd opp av atomer?

Det kan jo hende.

 

Som dere ser, kan Tolkien sin verden være i ett annet tomrom.

Det ser jeg ikke.

 

Egentlig finnes alle fantasi-historier i andre tomrom. Kan hende forfatterne har finni en slags forbinnelse mellom tomrommene, og at de da skriver virkelige historier som har skjedd?

Tviler på det, gitt. :)

Lenke til kommentar

For det første denoteres ikke genitiv med apostrof på norsk (altså skal det være Tolkiens i stedet for Tolkien's).

 

Utenfor universet er det ikke et tomrom!

 

Utenfor universet er det IKKE-EKSISTENS. Det vil si at ingenting eksisterer utenfor vår univers, HELLER IKKE TOMROM.

 

Det er fullt mulig at det finnes andre universer, men de eksisterer da ikke utenfor vårt univers på en måte vi kan forestille oss, men heller på et annet eksistensplan.

 

Og til slutt; hvis universet hadde vært uendelig (og det er det ikke), så er sjansen større for at det medfører uendelig variasjon enn at det medfører to (eller flere) identiske Lord-KGA-er.

Lenke til kommentar
For det første denoteres ikke genitiv med apostrof på norsk (altså skal det være Tolkiens i stedet for Tolkien's).

 

Utenfor universet er det ikke et tomrom!

 

Utenfor universet er det IKKE-EKSISTENS. Det vil si at ingenting eksisterer utenfor vår univers, HELLER IKKE TOMROM.

 

Det er fullt mulig at det finnes andre universer, men de eksisterer da ikke utenfor vårt univers på en måte vi kan forestille oss, men heller på et annet eksistensplan.

 

Og til slutt; hvis universet hadde vært uendelig (og det er det ikke), så er sjansen større for at det medfører uendelig variasjon enn at det medfører to (eller flere) identiske Lord-KGA-er.

Exactly my point!

 

Du er smart. :))

Lenke til kommentar
Utenfor universet er det IKKE-EKSISTENS. Det vil si at ingenting eksisterer utenfor vår univers, HELLER IKKE TOMROM.

 

Det er fullt mulig at det finnes andre universer, men de eksisterer da ikke utenfor vårt univers på en måte vi kan forestille oss, men heller på et annet eksistensplan.

 

Vel, mange teorier går i retning av boble universer og at vårt univers er som en smultring, så intet er helt avgjort i den debatten.... http://web.sunybroome.edu/~stoner_r/ENG220...iversedonut.htm

Lenke til kommentar
Nå skal jeg ressonere meg fram til at Tolkien sin fantasi-verden ikke er fantasi. Den eksisterer, har eksistert og vil alltid eksistere.

 

Er universet uendelig stort?

 

Hvis ja, da må det være et uendelig antall planeter hvor en person akkurat lik meg, og som har akkurat lik fortid som meg, sitter og skriver akkurat det samme som meg nå - og enda en som gjorde det for et sekund siden.

Hvorfor trenger det at universet er uendelig stort å bety at at finnes personer som er prikk like deg? Jeg vet ikke om dette er noe godt eksempel, men vi har jo et uendelig antall tall, og ingen av de er like.

 

Så hvis universet er uendelig stort, finnes det inteligent liv der ute.

Tullprat.

 

Hvis ikke, hva er det da utenfor universet? Tomrom? Hvis det er det, må det vel være uendelige muligheter for at det kan ha vært ett annet big bang et sted i tomrommet, og dermed er det uendelige muligheter for at det er intelligent liv et sted.

Det kan ikke være intelligent liv i et tomrom. Et tomrom er tomt, det.

 

Hvis universet vårt er i et tomrom,

Det er det ikke.

 

må det vel kunne finnes andre tomrom som vi ikke har noe kontakt med, og som vi ikke kan få kontakt med heller.

Hvorfor skal man i det hele tatt gidde å prøve å få kontakt med ingenting?

 

Hvis det er slik, burde det vel være uendelig slike tomrom?

Uendelig tomrom? Hvis du skal kunne telle tomrom, må de være adskilt, og da må det også være noe mellom tomrommene.

 

Og det som er i disse tomrommene må det bestå av atomer slik som oss?

Det kan ikke være noe i et tomrom, og om du bare mener et rom, må det jo selvsagt ikke være atomer, men høyst sannsynlig, ville jeg tro.

 

Kan ikke de være bygd opp av noe annet? Vil det da si at i noen av disse universene, i andre tomrom, kan ha en verden som det Tolkien skriver om?

Nei?

 

Eller kan de bestå av ting vi ikke kan forestille oss en gang, siden de ikke behøver og være bygd opp av atomer?

Det kan jo hende.

 

Som dere ser, kan Tolkien sin verden være i ett annet tomrom.

Det ser jeg ikke.

 

Egentlig finnes alle fantasi-historier i andre tomrom. Kan hende forfatterne har finni en slags forbinnelse mellom tomrommene, og at de da skriver virkelige historier som har skjedd?

Tviler på det, gitt. :)

 

hviss universet er uendelig stort. da fintes det uendelig muligheter for at det er en planet der ute som er eksakt lik jorda og alt på den.

 

 

det med tomrom mente jeg att det fintes andre universer i tommrommet. eller at det fintes tommrom andre steder som ikke er i kontakt med dette tommrommet unniverset vårt er i.

 

 

PS: denne posten var egentlig ment som en spøk så jeg tokk meg ikke så veldig lang tid på og skrive det.

Lenke til kommentar
hviss universet er uendelig stort. da fintes det uendelig muligheter for at det er en planet der ute som er eksakt lik jorda og alt på den.

Eller så finnes det uendelig antall mulige versjoner av noe.

 

det med tomrom mente jeg att det fintes andre universer i tommrommet. eller at det fintes tommrom andre steder som ikke er i kontakt med dette tommrommet unniverset vårt er i.

Du sier fortsatt ikke hva du mente med "tomrom", bare hva du mente var inni det (eller noe).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...