Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd i drivverk under clutching/giring

viste19

Anbefalte innlegg

Hei. Har en audi A6 type c5/4b 2001 1.8t som jeg prøver å diagnosere.

Et eller annet i drivverket er ihvertfall løst. Det som skjer er:

• Girer jeg til R og slipper clutchen vil en hard dunkelyd komme som om det er ett stag som er løst og tar borti ett eller annet(lyden repeterer 2-3 ganger når jeg har sluppet clutchen)
  • Kjører jeg og clutcher, og slipper clutchen igjen på samme gir når turtallet har synket vil det og komme en hard bankelyd.
  • Kommer også klunkelyd spesielt i venstre svinger mens jeg slipper clutchen/gasser. Samme lyd som om ytre styreledd skulle vert dårlig.
  • Bilen spinner også unormalt lett på clutchen om jeg girer forsåvidt normalt.
  • Du hører definitivt lyden best om du kjører i 1. gir, gasser opp til 10kmt og tar inn clutchen og slipper igjen når turtallet har synket. Ganske hard lyd. Tror det er metall som treffer metall.
  • Bilen vibrerer ca under 2500 på turtallet (mest i 4 og 5 gir) Vibrerer ikke så mye, passasjerene merker ikke noe om jeg ikke sier ifra.

Høres ikke ut som det kommer fra inne i girkassen, det er noe ute på bilen definitivt etter bråket å tyde.

Merker nesten ingenting om vinduene er igjen, men det går litt utover kjørekomforten (clutching/giring)

Hadde vært supert om noen har peiling på hva det kan være ut ifra symptomene mine:)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...