Rusher Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Jeg har en ganske "lett" hjemmeserver stående, som hovedsaklig er ett offsite backupsite. Programvaren jeg kjører er windowsbasert, men tenker å hoste en MC server på denne i tillegg. Det er snakk om få brukere, så ikke det helt store. Men spørsmålet er som følger, vil det gi best utnyttelse å hoste MC med en linux VM i hyper-v(WS2012). Eller kjøre den direkte i Windows Server 2012? Endret 15. oktober 2013 av Rusher Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Jeg kjører MC (vha. McMyAdmin) i Linux. Den bruker under 500MB minne og rundt 1% CPU når ingen spiller, på en ganske gammel maskin. Er ikke sikker på hvordan ytelsen i Windows er, men tror ikke det er så stor forskjell at det er verdt å kjøre det i en virtualisert distro. Prøv å kjør den i Windows da du allerede bruker det. Endret 16. oktober 2013 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg kjører MC (vha. McMyAdmin) i Linux. Den bruker under 500MB minne og rundt 1% CPU når ingen spiller, på en ganske gammel maskin. Er ikke sikker på hvordan ytelsen i Windows er, men tror ikke det er så stor forskjell at det er verdt å kjøre det i en virtualisert distro. Prøv å kjør den i Windows da du allerede bruker det. Jeg ser bare på requirementslistene til Minecraft, at de har lavere krav til hardware, visst det kjøres via Unix. Jeg må kjøre en Linux VM uansett, pga ownCloud. Tenkte da, om det var noe å hente på å kjøre den på Linux VM'en, kontra WS2012 Er jo litt mer plunder å bruke det i Linux, mtp autostart osv. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Fordelen med å køyre virtuelt er at du kan ta snapshots og backup av den virtuellemaskina, og om du får ein server nr2 på eit seinare tidspungt kan du berre settje opp replikering og Load Balansering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå