vonGrepa Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Heisan. Jeg har nettopp instalert mine to nye segate s-ata 120gb (8mb cache) disker. Disse er satt opp som Raid 0 og burde således gi meg en meget god ytelse. Men når jeg kjører Pc-Mark2002 får jeg bare 1701 i score på hd testen. Dette synes jeg er veldig lite med tanke på at min gamle WD SE 80GB 8mb cache scoret 1200. Her er detaljene: Hard Disk Tests Cached File Write 37.6 MB/s Uncached File Write 78.4 MB/s Cached File Read 53.0 MB/s Uncached File Read 75.7 MB/s File Copy 22.5 MB/s Det jeg synes er rart er joat cached file write og read scorer så dårlig.. cached burde da være raskere.. og filecopy ser jo helt syk ut. Er det noe jeg har gjort galt? Hva scorer resten av folket på hd testen? Er det noen som har f.eks en s-ata disk som ikke er satt opp i raid.. hvordan scorer det? vonGrepa - litt skuffet Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har ikke resultatene foran meg nå, men tar det sånn omtrent fra minnet... Score: ca. 1950 Cached file write: ca. 42 Uncached file write: rundt 80 Cached file read: ca. 70 Uncached file read: 100.7 (husker denne ja ) File copy: ca 30mb/s Har 2x Maxtor 160gb i raid0. Disse diskene er jo en god del raskere enn seagate, så scoren din er det ikke noe i veien med. Resten av maskinen har jo også litt å si. Hvilken raidkontroller/hovedkort har du? Msi k7n2g-ilsr her. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Diskene dine bråker ihvertfall ikke.. Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Hvilken raidkontroller/hovedkort har du? Msi k7n2g-ilsr her. Jeg har Abit NF7-S v2.0 Husker ikke helt hva kontrolleren faktisk heter.. Det kan ha litt å si at jeg ikke gadd i instalere xp på nytt når jeg byttet. Testet å flytte hele c partisjonen over på de nye diskene med Migrate Easy og det funket faktisk.. vel intill jeg skulle bli lur.. nå må jeg legge inn alt på nytt... pølsefingre er noe shit :-) Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Diskene dine bråker ihvertfall ikke.. Det skal de ha.. men så skal det mye til å overdøve power supplyen min.. den går jo som et jet fly.. I morgen får jeg vel instalere hele XP på nytt rett på s-ata diskene, kan jo hende at det faktisk gir litt effekt.. rart med hvordan gamle driver og stasj surrer det til og gjør ting tregt. /vonGrepa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå