Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen har MS "spikes"

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Samsung NP370R5E fredagen som var. Hadde endel problemer med disconnects fra internett så jeg oppdaterte nettverkskort driveren. Jeg sluttet da å disconnecte.

Nå er problemet at jeg får spikes i ms. Har pinget "Default gateway" og "www.vg.no" både på trådløst nett og med kabel. Med sprikende mellomrom (Fra 1min til 5min) vil ms'en hoppe fra 10MS til omlag 280MS, for så å dette ned igjen til 10MS, dette er da trådløst, med kabel er ikke problemet tilstedeværende.

Videre har jeg testet dette trådløst med en annen pc hvor jeg hadde jevnt 10MS uten spikes. Jeg har også prøvd det samme hos en kompis hvor jeg får samme problem, og har utifra dette konkludert med at det er pcen som er problemet og ikke nettverket.

Har forsåvidt prøvd å "clean boote" pcen, dette ga ingen resultater.

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?
Om tilleggsinformasjon trengs er det bare å skrike ut, på forhånd takk!

Endret av Sviskene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, men hva får jeg ut av å teste dette? Har allerede testet dette i ledetekst og konstantert at jeg har hopp i ping med ujevne mellomrom. Jeg lurer da på hva dette kommer av, sett at det kun gjelder for min pc på de 2 nettverk jeg har testet på.

Lenke til kommentar

Jeg bruker trådløst til en netgear ruter, og videre ut til modem. Nett fungerer godt på andre maskiner både trådløst og kablet, på problemmaskinen fungerer det godt med kabel men får disse "spikesene" når jeg kjører trådløst. Jeg lastet ned driveren via SW Update, kan også påpeke at problemet var der før jeg lastet ned den nye driveren.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å sitte andre steder i huset for å eliminere vegger og elektrisk utstyr som synderen? Ofte kan wlan være trøblete slik som du beskriver enten på grunn av dårlig maskinvare, dårlig programvare eller på grunn av konfigurasjonen i ruter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...