Fjomsen Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hei, da var endelig gtx 780 i hus og alt fungerer.Har også tilsammen 12GB ddr3 1600mhz ramm nå, som er en stor forbedring.Veien hit var litt vanskelig dog, fordi jeg fikk Min første reaksjon var "Dæven for et diggert kort, dog det er 50% større enn mitt stakkarslie 560ti kort."BOOTMGR is not found" Gikk inn i bios og forandret booten til cd'n og prøvde recovery repair osv. Da fikk jeg bluescreen som skjedde ufattelig fort.Regnet med dette skyldtes gammel grafikk kort driver så formaterte å her sitter jeg nå Veldig fornøyd foreløpig.Dette spm er mest mot NIzzen, men vis andre vet det også fyr løs.Jeg er i EVGa precision nå.Hva skal jeg stille her for å få 1350mhz på luft? Skal også en tur i bios å klokke prosessoren igjen Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Er egentlig en tråd fra før om dette kortet https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1525763&page=19 Med mitt kort så kan jeg få det oppi 1350mhz på luft, men kortet blir vanvittig varmt så jeg kunne aldri spilt med den hastigheten. Dette var kun i benchmarks, jeg fikk fort krasj i spill, så da må du nok over på vannkjøling Jeg har fått mitt kort til å kjøre 100% stabilt på 1306mhz til spilling, da kjører jeg Core Voltage på 1.26520V og får temperaturer på rundt 68-70c etter ca en time med spilling med Custom Fan Profile og Custom Bios pga Power Target. Tror åsså det har litt å si åssen ASIC Quality du har på kortet om åssen Volt du trenger, jeg har 79.1% på mitt. Er nok Nizzen og Minhund som har mest greie på dette her inne I EVGA PrecisionX må jeg velge Voltage, trykke på Over Voltage, sette denne på Max og Apply, deretter må jeg bruke GTX Classified Controller og sette NVVDD til 1.26520V Her finner du GTX Classified Controller http://www.overclock.net/attachments/15408 Endret 15. oktober 2013 av OleMortenF Lenke til kommentar
Fjomsen Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Hvor kan man se hvor høy asic quality du har? Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Høyreklikk på ikonet oppi venstre hjørne i GPU-Z, Read ASIC quality Vet ikke om dette bildet kan hjelpe deg noe men Du finner Custom Bios som Nizzen har posta her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1525763&page=4 Endret 15. oktober 2013 av OleMortenF Lenke til kommentar
Fjomsen Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Høyreklikk på ikonet oppi venstre hjørne i GPU-Z, Read ASIC quality Vet ikke om dette bildet kan hjelpe deg noe men Du finner Custom Bios som Nizzen har posta her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1525763&page=4 Takk, jeg har et problem dog. Får ikke tilgang til å laste ned classified controllers :/ Edit: Måtte bare registrere meg Endret 15. oktober 2013 av Fjomsen Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Prøv denne Classified.zip Lenke til kommentar
Fjomsen Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Skuffa. Kun 70,2% ASIC Quality på kortet. F@3ns 51773!!! De burde skjekka korta før dem solgte di for svarte.... -_-" Endret 15. oktober 2013 av Fjomsen Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Kan jo være du klarer å klokke det høyt allikevel, vet ikke om ASIC har så mye å si Prøv deg frem litt med Voltage Tool Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) 1. Start med å last ned Skyn3t sin bios: Link. Guide til flashingen osv står på siden. Lite vits å leke med spenningen når stock bios er på 109% PT 2. Last ned Voltage tool på samme side: NVVDD er core, FBVDD er Memory, PEXVDD er PCI-e Voltage. Mine erfaringer er at FBVDD har lite og si, men kan være det bare er det crapy Elpida minnet mitt som ikke vil samarbeide. Samme kommer til PEXVDD, jeg har denne stort sett på 1.114v ettersom jeg ikke har sett noe forbedringer med høyere spenning. 3. Start å lek deg med spenningen. Under benching eller kraftig overclock må du kjøre 100% vifte eller en kraftig viftekurve for å holde temp i sjakk. 4. Jeg ville først sett på Memory clock, ettersom denne er ganske lett og finne max. Om du kjøpte fra DI nå så har du nok Samsung minne på ditt og da burde kortet fint klare 700+ på Memory. Et tips er å finne en clock du vet funker 100% kjør gjerne en del benchmarks før du beveger deg over på core. Verste som finnes er og leke med flere ustabile faktorer. 5. På core kan du feks starte på 1.2v, se hvor langt det bringer deg, når du har funnet max der så kan du skru opp spenningen. Et lite tips kan være å holde seg under 75c, ikke fordi det er farlig med noe høyere, men med høy clock på kanten til det ustabile og høy spenning så vil du få et hav av artifacts ved høye temperaturer. Alt dette er dog benchmarks, det har også mye og så hva du kjører av benchmarks. - Valley er veldig tilgivelig, her kan du fint ha mye artifacts og fortsatt få en godkjent score (for ref jeg klarer 1421Mhz på luft her) - 3DMark 2013 Firestrike, en del mer picky, men ikke nazi, Mitt klarer fint 1340Mhz - 3DMark 2011 enda litt mer picky, men går stort sett med samme clock som firestrike. - 3dMark Vantage er nazi uten like, slik jeg har sett så er ofte en clock som funker stabilt i Vantage en clock som fint funker i spill også. EDIT: ASIC har ikke nødvendigvis så mye å si, noen sier at høy ASIC er å foretrekke på kort på luft (Lite leak på chippen), medium ASIC skal visstnok være bedre under vann, mens lav ASIC er best til LN2, men har ikke sett noen store tall som beviser dette. Har sett kort med 85+ ASIC som har vært elendige og kort med 65+ som er bra, så ikke flipp ut helt enda Endret 16. oktober 2013 av EggMan88 Lenke til kommentar
Fjomsen Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Tusen takk for lagt å fyldig svar Eggman88! Skal prøve meg litt frem idag å se hva jeg får. Er fortsatt litt usikker på hva jeg må gjøre, men skal se på en del tutorials på nettet og kikke på linken din! Lenke til kommentar
Pestario Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Beklager at jeg blander meg inn i denne tråden, men syntes dette passet godt inn her. Jeg er litt i samme situasjon som Fjomsen, og driver å følger rådene her. Eneste jeg lurer på, er frekvensen som dere rapporterer. Hvilken er det dere bruker egentlig? Den som står i PrecisionX, den som er oppgitt på boost i GPU-Z, eller den som måles med sensorer i GPU-Z? Lurer også på om dere alltid setter PT til maks%, og hva dere synes er ønskelig på TT Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Ved stock Bios "LN2 Bios" så holdt ikke Max PT 115% når jeg hadde kortet klokka over 1300MHz så jeg måtte bytte custom BIOS med 130% PT får å unngå at kortet klokka seg ned. Er litt usikker på hva som stemmer 100% men i GPU-Z står det 1316MHz når jeg får 1306MHz i PrecisionX, men tror PrecisionX stemmer Lenke til kommentar
Pestario Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Ok, takker. Jeg har lagt inn den nye biosen som var på siden der, den som heter LN2-vBios-rev2. Da fikk jeg 130%PT. En ting til jeg sliter med å tolke, er at når jeg sjekker GPU-Z, så står den konstant på den volten jeg stiller med classified controller. Det stemmer ikke med hva PrecisionX viser som aktuelle V, og heller ikke med f.eks. HWMonitor viser. Begge de, samt monitoren fra OC Scanner, viser kun det som er lagt inn i Precision, og IKKE i classified controlleren. Er dette normalt? Veit ikke hvilken jeg skal anta er riktig.. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Ok, takker. Jeg har lagt inn den nye biosen som var på siden der, den som heter LN2-vBios-rev2. Da fikk jeg 130%PT. En ting til jeg sliter med å tolke, er at når jeg sjekker GPU-Z, så står den konstant på den volten jeg stiller med classified controller. Det stemmer ikke med hva PrecisionX viser som aktuelle V, og heller ikke med f.eks. HWMonitor viser. Begge de, samt monitoren fra OC Scanner, viser kun det som er lagt inn i Precision, og IKKE i classified controlleren. Er dette normalt? Veit ikke hvilken jeg skal anta er riktig.. Gpu-Z og Classified tool er det eneste som leser riktig. Stå det 1.35v i Classified tool så står det ca 1.344v i Gpu-z dette er det som gjelder. Lenke til kommentar
Pestario Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Ok, den er grei. Da har jeg cirka 1.25v, og kjører ut 1325Mhz/1750Mhz forholdsvis stabilt Temp går ikke noe særlig over 77°C. Endret 1. november 2013 av Pestario Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Er dette med viftene på fult? Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) EDIT: Helt feil tråd.. Endret 29. januar 2014 av Bahamut Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Det er ikkje stabilt før det er Battlefield 4 multiplayer @ ultrasettings stabilt minst 1 time. Hos meg er faktisk BF4 vanskeligere å få stabilt enn 3dmark firestrike extreme- Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Det er ikkje stabilt før det er Battlefield 4 multiplayer @ ultrasettings stabilt minst 1 time. Hos meg er faktisk BF4 vanskeligere å få stabilt enn 3dmark firestrike extreme- Samme her, kunne kjøre 3Dmark11, Prime95, AIDA Stresstest på 4,5Ghz"1,21V over lengre tid men BF4 frøys etter 5-10 min spilling. Endte med at jeg måtte opp til 1,24 før BF4 ble stabilt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Det er ikkje stabilt før det er Battlefield 4 multiplayer @ ultrasettings stabilt minst 1 time. Hos meg er faktisk BF4 vanskeligere å få stabilt enn 3dmark firestrike extreme- Prøv test 4 i 3DMark11 i 15 minutter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå