danielc Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hey! Jeg har nylig bygget meg en ny PC. Spesifikasjonene er som følger: AMD Athlon XP 2800+ Asus A7N8X-Deluxe (bios v/1006) 512 MB DDR 3200 TwinMOS Sappshire Radeon 9600 PRO Maxtor 200 GB S-ATA disk Jeg bootet fra Win XP cd'en min, installerte det helt fint. Mener å ha bygget PC'en etter alle regler og bruksanvisninger, men har nå et problem som er litt irriterende. Den starter helt fint, finner CD-ROM og HD på S-ATA kontroller går gjennom alle rutinene i starten før den kommer til "Verifying DMI Pool Data ........." Der står den stille i i ca 20 sek, jeg hører en liten lyd fra harddisken, men ingenting skjer. Så etter 20 sek starter den boot fra Win XP som vanlig. Jeg har prøvdå velge både SCSI og IDE-0 og 1 som first boot device, men til liten hjelp. Jeg mener å tro at SCSI blir det riktige, siden S-ATA blir oppfattet som SCSI under Win XP installasjon. Men uansett, problemet foreligger uansett hva den står på. Noen som da kan hjelpe meg med dette her? Noen som har A7N8X- Deluxe med S-ATA disk som eneste disk? Takker for alle mulige svar, dette problemet irriterer nemlig Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hei! Har faktisk både likt hk og prosessor 8) , men seagate s-ata disk(eneste den og). Vet desverre ikke hva som er problemet :-? Men en ting vet jeg med ganske stor sikkerhet primary boot drive skal være floppy og sec. skal være hdd0 -C.M Lenke til kommentar
danielc Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Da ska jeg prøve å sette det på primary på floppy og secondary som hdd-0, og håper på det beste. Men din PC starter altså ikke uansett hvor lenge du venter ved DMI Pool Data? Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hei Men din PC starter altså ikke uansett hvor lenge du venter ved DMI Pool Data? Min PC starter etter et par sec i DMi pool data 8) (hvis det var det du lurte på) p.s hadde en del problemer med installasjonen av xp, men fant det ut til slutt :wink: -C.M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå