mollasund Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hei. Jeg kjøpte nylig en Sony Xperia V som jeg kun brukte i en måned før skjermen knuste. Jeg har mistet den en gang i bakken, helt i begynnelsen av bruken av mobilen, men skjermen knuste ikke(kun noen skraper i plastikken nede til høyre). Under bruk av mobilen trykte jeg helt til venstre før jeg hørte et lite knirk, og det som en nærmest usynlig linje langs hele skjermen. Deretter sluttet nedre touch å fungere. Merk at dette var under bruk, jeg skulle åpne en applikasjon som lå til venstre i menyen... Jeg fortsatte bruk ved å snu og vende på mobilen(øvre skjerm fungerte), ettersom jeg hadde virkelig behov for mobil, og hadde ikke mulighet til å kjøpe ny der og da. Jeg sendte inn mobilen med forklaring, og fikk nettopp nå vite at det ikke dekkes av dem og at jeg må betale. Jeg har også tre vitner som satt på rommet mitt da det skjedde. Hvilke rettigheter har jeg, dersom noen i det hele tatt? Veldig kjipt når jeg faktisk ikke har gjort noe feil, og at det er en helt ny mobil... Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Kan godt komme av at du mistet den i bakken, skjermen har da havnet i spenn og et trykk på akkurat rett sted kan være nok til at det knuser Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Er det sannsynlig at den knuser etter en måneds bruk med spenn i skjermen? Mobilen har en plastikkramme rundt mobilen, og den er ikke direkte tilknyttet skjermen hvis det spiller noen rolle. http://www.3dnews.ru/assets/external/illustrations/2012/08/31/634507/sx_v_front_l.jpg Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Kan også nevne at jeg la merke til en liten partikkel av et eller annet nedi der skjermen møter rammen like etter at skjermen knuste. Et sandkorn av noe slag.. Jeg var helt sikker på at verkstedet ville finne ut at det skulle bli dekka av dem, kjip overraskelse Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Du har nok ikke en god sak der nei. Vitner på at den knuste når du presset på det allerede skadede glasset hjelper vel fint lite. De kan jo ikke vite hvor hardt du presset osv... Hvis glasset tålte å gå i bakken så hinter det til at det altså ikke var en produksjonsfeil i glasset (sjeldent). At du skadet glasset er jo da mye mer sannsynlig, og i tillegg så er det jo kanskje den vanligate forbrukertabben å knuse glasset. Ergo, ingen sterk sak. Er man redd for å knuse mobilen så skaffer man seg forsikring. Spesielt med tanke på hvor mange som ødelegger skjermen, så er jeg sjokkert over mengden folk som ikke har dette. Har selv spart over 10000kr pga mobilforsikring. Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) De ville visst ha 3000 for å fikse skjermen på en mobil som kosta 3600.. kult Endret 16. oktober 2013 av mollasund Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 En skjerm koster gjerne rundt 1000-1300kr i innkjøp, og så blir det selvsagt noen timer / drøy time med arbeid. Man kan jo alltids gjøre det selv, eller finne noen lokale, ikke sertifiserte reperatører. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Må lære å ta vare på tinga sine vettu. Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Du har desverre ingen sak i det hele tatt her. Siden du har mistet den i bakken er det din feil, og dermed må du selv betale alle kostnader du velger å gjøre. Det er kjipt, men skulle også nesten bare mangle. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Du kommer aldri til å få dekket knust skjerm, så enkelt er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå