Twinflower Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) For et par dager siden bestilte jeg en pakke fra USA. Fikk ikke sporingsnummer, men standardbeskjed om at den dukker opp om 7-14 dager. I dag fant jeg en lapp i postkassen om at Bring hadde vært her to ganger og forsøkt å levere pakken. Siden jeg ikke var hjemme (jeg var på jobb slik som 98% av norges befolkning er midt på ukedagene) så returnerer de pakken til avsender. Det ble ikke gjort NOEN forsøk på å kontakte meg. Telefonnummer var oppgitt på bestillingen uten at jeg vet om den står på pakken, men det er en tisekunders jobb å søke meg opp i telefonkatalogen. Brings motto er "Lever for å levere", og jeg synes de fortjener en tupp i ræva for å holde på en slik latterlig måte. Kan de slippe unna med dette pisset eller er det meningen jeg skal være hjemme i to uker for å holde vakt ved postkassen? Siden pakken er bestilt fra utlandet har jeg ingen mulighet til å velge befrakter i Norge eller betingelsene for dette. Endret 15. oktober 2013 av Twinflower 4 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 er helt enig med deg, de kan da umulig mene at du skal være hjemme i 2 uker og vente på posten det er jo høl i huet. Har du ringt dem og spurt om det er det de mener? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Herregud, ja. Jeg googlet sjåføren og fikk kontakt med henne. Hun var ferdig for dagen og kunne si noe mer om saken enn at jeg burde kontakt trafikkontoret på et telefonnummer. Her er hva som kom av den samtalen: Avsender har ikke bestilt ekstraservice (som at den skal til postkontor hvis man ikke er hjemme eller at man skal bli kontaktet for ny levering) Normal leveringstid er fra 10 til 16 på hverdager Uten kollinummer kan de ikke hjelpe meg (og kollinummeret som var skrevet på lappen for hånd var feil) Prøvde å forklare at man ikke kan sitte hjemme og vente på en pakke man ikke vet når kommer, men det var definitivt ikke hans problem - utleveringstider var 10-16, og avsender må bestille ekstraservice. Etter mye om og men fikk jeg gitt han adresse og telefonnummer, så sa han plutselig ha det og nå håper jeg han skal ringe meg tilbake med mer info om hvor pakken min er.. edit: han ringte tilbake og hadde på mirakuløst vist funnet pakken min (som for noen få minutter siden var umulig å finne uten korrekt sporingsnummer), så jeg kunne aller nådigst få lov til å dra og hente den på driftsenteret i byen... Endret 15. oktober 2013 av Twinflower Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Må avsendar betale ekstra for at ein pakke skal ligge på postkontoret? Er det ikkje standard at den hamnar der? 5 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Må avsendar betale ekstra for at ein pakke skal ligge på postkontoret? Er det ikkje standard at den hamnar der? Tydeligvis.. Rimelig verdiløs "basistjeneste" for å si det slik. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg fikk heldigvis pakken min når jeg ankom postens distribusjonssentral, men det var overhodet ingen beklagelse for det håpløse systemet å oppdrive. Til alt overmål så hadde avsender (Texas Instruments) klart å sende helt feil innhold, så jeg må sikkert gjennom hele balladen på nytt når de sender meg det rette innholdet... 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg fikk heldigvis pakken min når jeg ankom postens distribusjonssentral, men det var overhodet ingen beklagelse for det håpløse systemet å oppdrive. Til alt overmål så hadde avsender (Texas Instruments) klart å sende helt feil innhold, så jeg må sikkert gjennom hele balladen på nytt når de sender meg det rette innholdet... Såvidt jeg vet er ikke Bring representert i USA, så da har antageligvis Texas Instr. brukt et annet firma i USA som har en avtale med Bring om utlevering her i Norge. Kan du få sendt en beskjed til dette firmaet om hva som har hendt? Jeg tipper at de ikke vil være særlig fornøyd med Bring's service i dette tilfellet. TI bør også informeres. Kanskje de kan tilby en annen/bedre shipping method? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 TI har benyttet FedEx, og du skal være sikker på at både Bring og FedEx skal få høre om denne latterlige praksisen. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Må avsendar betale ekstra for at ein pakke skal ligge på postkontoret? Er det ikkje standard at den hamnar der? Hvis den sendes med Posten, eller et utenlandsk postselskap som samarbeider med Posten Norge, ja. Bring er i denne sammenhengen tydeligvis ikke helt på samme servicenivå som Posten, selv om begge logoene er representert på pakkelappen... Bring leverer til bedriftsmarkedet, i bedriftenes åpningstid (8-16), noe som altså harmonerer dårlig med leveringer på døra til privatpersoner. Når jeg har mottatt pakker fra/via Fedex, så har de forøvrig blitt levert (på dagtid, men sjåførene ringer "bestandig" først, for å klare å finne frem uansett -fordelen med å ikke ha skikkelig gateadresse...) av lokale budbilfirma, ikke Bring. Tydeligvis lokale forskjeller. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Det er tydelig at dette praktiseres forskjellig! Jeg har tidligere bestilt ting fra ebay som ble levert med fedex/bring uten at jeg var hjemme. Fikk samme lapp i posten, men krysset av for at jeg kunne hente på postkontor! Dette skjedde i Trondheim sentrum. Har også gjort dette etter jeg flyttet til Lillehammer, og her fikk jeg telefon fra sjåføren som var så behjelpelig at han kunne levere til meg på jobben i stedet for hjemme (jeg har en veldig lett adresse, og det hadde ikke vært vanskelig å finne meg. Utelukkende god service) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Er mye billigere for posten å levere pakken på nærmeste postkontor etter første forsøk Så, er nok bare byråkrati inne i bildet her Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Tror heller de tjener noen ekstra penger på å returnere den og fakturere avsender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå