kilosharr Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Jeg sitter med et Excel-ark som inneholdernoen tall. Nå benytter jeg =MIN(E11:E30)+MIN(G11:G30) i egen celle, så regner joe Exel ut de minste to tallene fra E og G, men hvordan får jeg til at de to minste tallene automatisk blir merkert/markert, slik at man ser i svaret hva som gir summen? Skjønte dere hva jeg spurte om? - Endret 15. oktober 2013 av kilosharr Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Du kan bruke betinget formatering i Excel. Marker de cellene du ønsker at regelen skal gjelde for og trykk på "hjem" og betinget formatering. Velg deretter "merk celler-regler" og flere regler. Deretter velger du "Formater bare verdier som rangeres øverst eller nederst". Velg en formatering nederst i vinduet og sett også om det er de øveste eller nederste verdiene samt hvor mange av de øverste og nederste du vil markere. Trykk OK og du er der. :=) Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Du kan bruke betinget formatering i Excel. Marker de cellene du ønsker at regelen skal gjelde for og trykk på "hjem" og betinget formatering. Velg deretter "merk celler-regler" og flere regler. Deretter velger du "Formater bare verdier som rangeres øverst eller nederst". Velg en formatering nederst i vinduet og sett også om det er de øveste eller nederste verdiene samt hvor mange av de øverste og nederste du vil markere. Trykk OK og du er der. :=) Strålende, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå