Golfy Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Trenger litt hjelp... Har kjøpt et RADEON 9800 pro 128. Scorer 13000 i 3dmark01 og 5300 i 3dmark03. Hovedkortet mitt støtter max 4xAGP. Hvor mye hemmer dette???? Bør jeg kjøpe nytt hovedkort??? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 hmm, jeg kan selv ikke si sikkert, men trodde når man var oppe i såpass kraftig grafikk prosessor (og minne), så ja, hadde det hjulpet med 8xagp, tror det gjelder spesiellt i spill med shader et eller annet. vent uansett med innkjøp, til du får Xpertråd Lenke til kommentar
Endre Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hovedkortet mitt støtter max 4xAGP. Hvor mye hemmer dette???? I praksis ingenting. Men hvis det bare støtter 4x har det nok at gammelt og tregt chipset, cpu'en og ram'en er kanskje heller ikke det beste? 03-scoren din er normal, så skjermkortet ditt yter greit. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 overgangen fra 4X til 8X AGP er på bare 1-2% veldig lite altså, derimot å skifte et hovedkort med gammalt chipsett som bare støtter 4X AGp til et nyere hovedkort+chipsett kommer nok til å hjelpe betydelig mere Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 AGP 4x og AGP8x har praktisk talt NULL å si for ytelsen. Ikkeno, niks, njet, nada osv... Så trenger ikke bytte hovedkort på grunn av noe sånt! Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Tror ikke du ikke du kommer til å merke store forskjellen, men det er noe :wink: (har hørt noe rundt 5% hvis jeg husker riktig) Ville testa skjermkortet hos en kamerat med bedre hovedkort å sjekka åssen score han får eller noe! Lenke til kommentar
Golfy Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Chip settet er Intel 845E System clock er 533 Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Men en ting som jeg syntes var VELDIG rart er at jeg har satt ned på 4x agp og spill hakka som bare det, veit ikke hvorfor . Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 3DMark2001SE er veldig avhengig av hele systemet (CPU+RAM+Grafikkorthastighet). 3DMark2003 er bare avhenging av grafikkortet. Du hadde eksempelvis fått nesten samme score på en P4-2 GHz som på en P4-3.2 GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå