Gå til innhold

LG G2 erfaringer og meninger!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt små skuffet, greit med nytt design/theme når man har blitt lei av det gamle, men hos meg så har batteritiden blitt mye dårligere, og virker som den lader saktere også. Har bare tatt restart av telefonen etter oppdateringen, ikke tatt en reset, så mulig jeg må gjøre det for å fikse problemet. Så jeg må lade den hver kveld nå selvom jeg bruker den veldig lite.

Lenke til kommentar

Oppdaterte min sent igår kveld, og angrer som bare det. Nå er telefonen klar for søpla snart! 

 

Batteritiden er forferdelig, fra 100% til 37% idag på tre timer... Den lader også veldig sakte, så sakte at hvis jeg sitter og surfer med den synker batteriprosenten MED laderen i :( Nå har den vært i laderen siden 10.00 og kommet seg fra 36 til 43%... På nesten to og en halv time. Det er jo en så stor forandring fra hvordan den har vært før at det må jo være en kjempefeil i oppdateringen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg liker ikke det nye keyboardet... før kunne jeg endre slik at jeg fikk komma og punktum ved siden av hverandre. Nå får jeg ikke endret det, eller? Tungvint og holde punktum nede for å få komma.

 

Ikke like enkel tilgang til  :) smilefjes heller.

 

Har ingen problemer med hverken lading eller strøm, og synes telefonen faktisk er litt kjappere nå enn før, men det kan jo ha noe med nullstilling å gjøre også.

Lenke til kommentar

Oppdaterte min sent igår kveld, og angrer som bare det. Nå er telefonen klar for søpla snart! 

 

Batteritiden er forferdelig, fra 100% til 37% idag på tre timer... Den lader også veldig sakte, så sakte at hvis jeg sitter og surfer med den synker batteriprosenten MED laderen i :( Nå har den vært i laderen siden 10.00 og kommet seg fra 36 til 43%... På nesten to og en halv time. Det er jo en så stor forandring fra hvordan den har vært før at det må jo være en kjempefeil i oppdateringen!

 

Bruker du orginalladeren? Med orginalladeren går det fint for meg.

 

Lading via f.eks USB port på PC er kjempetregt etter oppdateringen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du kan bruke LG Pc suite til dette.

 

Personlig ville jeg valgt backup av meldinger, bilder og musikk osv. og utelatt apper og instillinger, og heller lastet de ned på nytt ved behov. Husk at det finnes backup-funksjon i enkelte apper også - om man ikke vil miste chatte-loggen på feks. datingtjenesten.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Batteristatus akkuratt nå: 63% GPS AV, wifi og BT på.

 

Bruk av batteri: 41t 47m

Beregnet gjenværende tid: 68t 51m

 

Bruksdetaljer:

Mobil i standby: 26%

Inaktiv telefon: 15%

Wifi: 13%

Musikk: 10%

Bluetooth: 10%

Skjerm: 9%

Android OS: 5%

Medieserver: 5%

Android system: 2%

 

I løpet av disse to siste dagene har jeg spillt wordfeud og quizbattle 2 en del ganger, sjekke epost (gmail) ca hver andre time, sjekket nyheter på nettet et par ganger til dagen, spillt en del musikk over BT og sendt noen få meldinger, har ikke ringt med telefonen.

Kan ikke klage! Men så har jeg ikke snapchat/facebook o.l apper som ligger i bakgrunnen og bruker mye strøm heller.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

 

Oppdaterte min sent igår kveld, og angrer som bare det. Nå er telefonen klar for søpla snart! 

 

Batteritiden er forferdelig, fra 100% til 37% idag på tre timer... Den lader også veldig sakte, så sakte at hvis jeg sitter og surfer med den synker batteriprosenten MED laderen i :( Nå har den vært i laderen siden 10.00 og kommet seg fra 36 til 43%... På nesten to og en halv time. Det er jo en så stor forandring fra hvordan den har vært før at det må jo være en kjempefeil i oppdateringen!

 

Bruker du orginalladeren? Med orginalladeren går det fint for meg.

 

Lading via f.eks USB port på PC er kjempetregt etter oppdateringen.

 

 

Ja, og idag har jeg hatt telefonen ute av laderen totalt i to timer. Batteriet viser 40% nå, mens den står i laderen. Har ikke vært i nærheten av fulladet engang. Det tappes nå mens jeg streamer netflix via chromecast, noe som så og si ikke har tatt strøm før updaten. 

 

Har resatt to ganger idag, får bare fortsette, men merker ingen bedring enda. 

 

Den begynte å skrante på batteriet før dette også, men bare så "ille" at den ble som andre android-telefoner, altså slik at den måtte lades hver natt. Slik som den er nå er den ubrukelig. 

Lenke til kommentar

Resatte i går, merker ikke noe bedring ift batteri. Hvis det ikke tar seg opp, blir det inn på service. Sliter med å få telefonen til å vare gjennom dagen, med tilsvarende bruk som før Lollipop oppdatering. Tidligere pleide jeg ha 30-40% igjen

 

Min har bedret seg noe, men absolutt ikke i nærheten av det den var. 

Lenke til kommentar

Jeg gjorde et lite eksperiment de siste dagene med min G2, jeg hadde mobilen liggende hjemme i 3 dager på rad med WIFI konstant slått på, og lite bruk, da holdt den i 75 timer og hadde cirka 25 timer igjen før jeg ladet den, altså over 3 dager uten å måtte lade den!

 

Idag på morgenen tok jeg ut ladingen når den var 100%, jeg brukte litt 4G og WIFI på skolen, og ikveld er det 12% igjen av batteriet,16h brukt og 2 timer igjen før den må lades.

Så ser ut som det er WIFI som trekker mye strøm på skolenettet men ikke når den er koblet til hjemme. :hmm:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Noen som vet om den dårlige batteritiden, etter oppdatering til Lollipop, er gyldig grunn til å reklamere?

 

Telefonen min har vært på i 6t nå, etter full lading, 34 min on screen time (surfing) + at jeg har hørt på podcast ca like lenge, og for det meste overlapping med skjermen på. 48% igjen

post-26538-0-36565800-1433610379_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noen som vet om det går an å endre hva bildene skal hete permanent?

Synes det er irriterende at bildene jeg knipser får navn med dagens dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...